Isnin, 31 Disember 2012

RUMAH BERHANTU

Ni untuk catatan terakhir 2012

Orang kata rumah kosong berhantu, rumah berpenghuni tak berhantu... ye ke?


Sebenarnya terbalik tu, rumah berpenghuni lagi banyak hantu hantunya, terutama jin jin saka dan jin jin dampingan. Lagi banyak penghuninya, lagi banyak hantunya, lagi rajin penghuninya mengamalkan apa apapun amalan yg boleh mengundang jin, lagi banyak jin berkumpul.....


Ok, sapa kata rumah yg penghuninya banyak baca ayat ayat pendinding, rumah tu jin tak boleh masuk????? walhal kalau tau lah!!!!!! banyakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk, penuh dengan dia je......


hehe


alah malas lah nak ulas, kang ada yg tersinggung dihujung 2012 ni kang....

Rabu, 26 Disember 2012

December 2012

Sepanjang tahun ini, terlalu banyak kes yg aku jumpa, hampir tiap hari ada je kes, kes besar kes kecil, kes berat kes ringan, kes dekat kes jauh, kes rawat dari dekat, kes rawat dari jauh walaupun aku dah tak nak rawat dari jauh, tetapi kekadang terdesak sebab dirayu rayu minta dirawat akibat banyak kesempitan dan kesulitan mereka.....


Tapi aku memang dah malas nak rawat dari jauh, dan sebenarnya pun dah macam malas nak ngubat, penat, letih.....macam macam....


Banyak yg bagi fedback kata sembuh, tapi ada gak yg aku dengar dengar yg tak sembuh, maksud dengar dengar ni ialah dari perantaraan orang lain .....

Sembuh ni pulak banyak kategori, ada kala sembuh semua jenis penyakit, adakala sembuh salah satu jenis penyakit, ada kala sembuh sebahagian dari sakit dll....

Sebabnya, yg datang tu bukan semestinya sakit satu penyakit jek, kekadang sakit yg berangkai, manalah aku tau nak mengubat semua sekali, nak sembuh betul betul, carilah dan mintalah dari yang sebenarnya penyemboh, iaitu yg Maha Penyemboh, Allah......


Ni dah ujung tahun 2012, Alhamdulillah aku masih bernafas, walaupun usia makin bertambah tambah.... ye la, mana la ada usia yg berkurang kan..... dan oleh kerana perawatan alternatif ni nak dikawal oleh kementrian kesihatan, sebaiknya pesakit jumpalah mereka yg sah sah perawat yg berdaftar tu, aku tak layak berdaftar dengan pusat perawatan islam, walaupun aku orang islam..... sebab tak memenuhi kriteria perawat islam yg digariskan...... lantak le.....bab bab bunuh membunuh jin ni tak termasuk rawatan islam kan.....

Srlamat tinggal tahun 2012, dan selamat datang tahun 2013...... bertambah usia kita, moga kesihatan kita bertambah baik, dikurniakan limpahan rezeki, kebahagiaan, kehidupan yg harmoni serta sentiasa mendapat lindungan Illahi dan hidayah illahi....., Aminnnnnnnnnnnn


Rabu, 7 November 2012

RAWATAN ISLAM


Rawatan islam

Apa dia rawatan islam? Adakah agama islam diturunkan  Allah beserta pengajaran tentang perawatan pada setiap penyakit yang menyakiti manusia??

Adakah juga nabi nabi kita ada mengajar bab bab merawat penyakit penyakit samada penyakit zahir atau batin yg ada pada manusia?

DALIL AlQuran :
“Dan Kami turunkan dengan beransur-ansur dari Al-Quran Ayat-ayat Suci yang menjadi ubat penawar dan rahmat bagi orang-orang yang beriman kepadanya dan (sebaliknya) Al-Quran tidak menambahkan orang-orang yang zalim (disebabkan keingkaran mereka) melainkan kerugian jua. Al-isra’ 82

“Wahai umat manusia! Sesungguhnya telah datang kepada kamu Al-Quran yang menjadi nasihat pengajaran dari Tuhan kamu dan yang menjadi penawar bagi penyakit-penyakit batin yang ada di dalam dada kamu dan juga menjadi hidayat petunjuk untuk keselamatan, serta membawa rahmat bagi orang-orang yang beriman.”  Yunus 57

Dari kedua dua ayat AlQuran ini, menunjukkan bahawa Al Quran boleh dijadikan ubat penawar, serta menjadi penawar bagi penyakit penyakit batin.

Dalil hadis : UBATILAH PENYAKIT PENYAKITMU DENGAN BERSEDEKAH

Ada juga ungkapan mengatakan bahawa setiap penyakit pasti ada ubatnya kecuali tua dan mati….

Persoalannya disini, apakah setiap penyakit itu boleh diubati dengan ayat ayat AlQuran? Atau adakah ayat ayat khas tertentu sahaja boleh mengubati penyakit? Jika jawapannya ya, ayat yang mana surah yang mana untuk sakit yg mana???? bagaiimana caranya, berapa kali nak baca, bila masa pula harus dibacaAdakah jawapannya???? Adakah ada dalil soheh atau tak soheh menerangkannya????

Ni contoh aku ambil dari sumber internet hehe : penyembuh bagi penyakit-penhyakit tertentu diiringi dengan ayat-ayat Al-Quran yang sesuai untuk diamalkan. Contohnya untuk penyembuh mata dan penguat pandangan boleh amalkan dengan membaca ayat 22 Surah Qaf, penyembuh sakit gigi dengan membaca ayat 23 surah Al-Mulk, penahan darah lubang hidung dengan membaca ayat 44 surah Hud dan pelbagai penyakit lain dengan ayat yang sesuai.

Source: http://ms.shvoong.com/society-and-news/spirituality/1939622-mari-berubat-dengan-al-quran/#ixzz2BgnHxqQa

AlQuran sebagai penawar penyakit batin, apa pulak sakit batin tu???? Adakah sakit gangguan jin???? Atau sakit sakit hati seperti riak, takbur, ujub, sombong dll tu???????
Bila aku keluarkan persoalan persoalan di atas, agak agak ada tak yg membaca tulisan aku ni boleh memberikan jawapan yg tepat? Contohnya apakah penawar sakit canser, atau apakah penawar sakit gila, atau apakah penawar sakit nak kawin dua?????eh, nak kawin 2 tu kira sakit jugak kan? Hehe

Jika adalah jawapan pada setiap persoalan aku tu, dengan terperinci, barulah, ni aku punya fikiran la, barulah boleh dinamakan rawatan islam…

Kalau dilihat, klinik atau pusat yang menjalankan rawatan islam kat Malaysia nih, rata ratanya menggunakan pembacaan ayat ayat suci AlQuran dalam perawatannya, bagus, islamik… tapi ianya hanya untuk rawatan penyakit penyakit misteri sahaja, penyakit tak misteri tak de…. Kalau adapun pakai boh jek, ikut suka dia, sesuai ke tidak sapa peduli? Pesakit peduli??? Pesakit pun tak peduli sebab tak reti, perawat yg reti pun Cuma reti membacanya, atau dengar dengar untuk reti lepas tu cuba cuba…. Cuba cuba jek tu, kan???? Atau tohmahan aku salah???? Eh tohmahan la pulak… hehehe, apa la aku melalut nih….

Jadik, mana yang dinamakan rawatan islam sebenarnya??? Takkan setakat baca ruqyah je dah dikira rawatan islam???? Abis, perawatan yg dipelopori oleh Ibnu Sina tu bukan islam ka???? Adakah rawatan yg hanya menggunakan bahan alami dan hanya berdoa dengan bahasa sendiri kepada tuhan semesta alam(Allah) tu tak termasuk rawatan islam?

Bagaimana pulak pada rawatan yang juga menggunakan ruqyah(jampi AlQuran), tapi dilakukan oleh perawat kampong yang sambil sambil tu dibaca jugak mentera atau guna pulak bahan bahan yg sah sah memanggil makhluk ghaib untuk membantunya mengubat? Islam jugak kan? Cuma islam campur aduk… hehe

Bagaimana pulak bagi rawatan yang tak panggil jin, tak baca ruqyah, tak guna bahan alami tapi hanya doa, doa doa pada Allah, sambil zikrullah dlm hati yg tak langsung didengari oleh semua orang disekelilingnya???? Tak islam jugak kan rawatan sebegitu, sebab tak de bunyi baca AlQuran, tak bunyi zikirnya dan tak de sijil?????

Pada akulah, asal jek perawat tu beragama islam, dan dia merawat pun minta tolong dari tuhan yang satu iaitu Allah, samada guna bahan alami atau tidak,  tak kiralah dia dibantu jin ke(tanpa disedari atau disedari), minta izin pada roh roh nabi ke(biasanya nabi ilias, nabi hidir, entah  nabi mana lagi tak ingat, minta bantuan rijalulghaib ke, minta bantuan manusia ke…..minta bantuan malaikat ke….. masih dinamakan rawatan islam walau berbeza tahap keislaman dan keimanannya…. Eh betul ke fikiran aku nih???? Entah…..

Kalau sah sah orangnya bukan islam, seru pulak terang terang panggil mambang ke dewa ke…hehe, tu jelas la bukan rawatan islam…

Tapi kalau rawatan hantu…. ??????????????????? hehehe ada ke??? Ada kottt hehehe




Memandangkan Rawatan Alternatif amat penting untuk mengisi kekosongan ruang yg ada pada rawatan moden, maksudnya bukanlah rawatan moden tu tak lengkap, tapi banyak kes juga rawatan moden memang tak mampu mengenengahkan kaedah rawatan yg sesuai dan berkesan, maka rawatan laternatis terutamanya rawatan islam haruslah mengorak langkah sewajarnya demi kepentingan ummah.

Penyakit penyakit batin yg disebabkan oleh gangguan jin, sepatutnya perawat islam dengan mudah untuk menanganinya, kerana Allah dah jelaskan banyak kali dalam AlQuran tentang musuh utama manusia iaitu syaitan, dan juga memberitahu bahawa manusia adalah sebagai khalifah dimuka bumi ini, dan Allah ada juga menggariskan kreteria manusia yang tak mampu ditewaskan oleh syaitan itu.... tentunya para agamawan telah mengkaji perkara ini.... lalu telah mengajarkan kepada seluruh ummah...

Ini telah menghasilkan berbagai peringkat keilmuan untuk mengalahkan syaitan(jin yg mengacau manusia) tersebut, diantaranya:-

Kaedah menghalau jin, menggunakan bacaan ruqyah
Kaedah menghalau jin menggunakan perantaraan seperti pagar ghaib dll
Kaedah memasung jin atau memenjarakannya menggunakan makrifat
Kaedah menangkap jin dan menguncinya dalam bekas seperti botol dll
Kaedah berunding dengan jin secara baik
Kaedah membakar jin menggunakan bacaan atau doa atau azan
Kaedah membakar jin menggunakan berbagai jenis mandian
Kaedah membunuh jin nmenggunakan makrifat
Kaedah membunuh jin menggunakan jurus
Kaedah membunuh jin menggunakan mandian yg pelbagai cara
ataupun kaedah menghapuskan jin menggunakan apapun cara yg telah Allah anugerahkan pada perawat...

Bagi penyakit zahir pula, perawatan islam yang dipelopori oleh orang islam ada yang menggunakan bahan alami disertai doa, bacaan alQuran dan zikir khas....

Ada yg mampu mengubati sakit mata, sakit pinggang, sakit canser dsb hanya dengan doa
ada yg mampu mengubati sakit sakit zahir dengan amalan seperti solat, bacaan AlQuran dan zikir
Ada yg mampu mengubati penyakit zahir hanya dengan urutan, picitan
Ada yg mampu merawat penyakit zahir dengan mandian....
(contohnya penyakit penyakit darah, apapun jenisnya)

Katalah penyakit yg tak dapat dipastikan samada melibatkan gangguan jin tau tidak, dan tidak dapat dipastikan dengan perobatan moden tentang apa sebenarnya sakit yang dialami.... contohnya sakit yg sakit, tapi diruqyah tak beraksi, discan tak dapat pasti....ada!!!!

Bila aku huraikan perkara di atas tersebut, ini menunjukkan bahawa rawatan islam itu sendiri adalah amat pelbagai kaedah dan tatacaranya bergantung pada kepakaran perawat, dan apa ilmu yg dipunyai oleh perawat islam itu.

Dan sepatutnya ada pengajian di universiti terutama universiti yg islam, untuk pengajian pengajian rawatan islam ini, yg mungkin akan menghasilkan kepakaran yg amat pelbagai..... kalau pakar pagar ghaib, ye dia tentunya pakar, kalau pakar mata, ye pakar merawat mata ikut kaedah islam, kalau pakar halau jin, ye hanya halau jin, kalau pakar tangkap jin, tentunya amat pakar, dan kalau yg pakar kurung jin, ye tentunya ada kawasan luas sebagai penjara jin.....jangan la letak jin sempit sempit dlm botol, sesak oii

Maksudnya yg aku nak sampaikan, tak semestinya ustaz yg pandai meruqyah jek layak jadi perawat islam....

meh, tengok sini :http://suarabawahtanah.com/2011/01/07/ubatilah-penyakitmu/

Ahad, 28 Oktober 2012

DEWA DI SEKOLAH???

Minggu lepas, 24/10/2012 aku ada merawat sorang pelajar UITM yg kerasukan di kampusnya la, tapi tu rawatan kali kedua dirumah aku, sebab se hari sebelumnya dia dah aku rawat jugak iaitu 23/10 tapi dah beritau keluarganya, jin ditubuh budak tu(dewa) masih terlalu banyak.... tak leh habis dengan sekali rawatan.... ye la tubuh budak tu dah jadi macam sarang anai anai gitu, pennuh disetiap pelusuk dengan dewa dewa tu... huhu

Ceritanya simpoi jek, dia kerasukkan semasa menjalani latihan alatan muzik di kampusnya, terus sepanjang malam meracau tak pulih, dipanggil ustaz setempat pun tak setel, lalu dipanggil lah ibubapanya, setelah hadir disuruh bawa balik kerumah.... dan kebetulan rumahnya tak jauh dari dumah aku, dlm lingkungan 2 km jek.... dan kebetulan pakciknya tu kawan aku, kawan pun sebab benda mistik, hehe..... so dirujuknya la kes ni kat aku... hehe

yg kali pertama tu, Sampai jek dirumah aku dia dah semacam dah, tubuhnya terus lembek, tak mampu berdiri langsung, nak keluar dari kereta pun tak mampu, so terpaksa di angkat beramai ramai oleh ahli keluarganya untuk naik rumah usang aku, ialah rumah lama, rumah papan, tentulah ada tangga kan... hehe... Alhamdulillah ada gak rumah, pun lum abis bayar hehe....

Walaupun budak tu lembek, sakit seluruh tubuh dengan kesakitan yg tersangat,  dia ngadu la, bukan aku dapat rasapun sakit dia tu tanggung macamana, hehe, tapi budak tu tetap sedar.... sakit utama sebelah kanan, kaki dan tangan terlalu sakit....  so aku zasst jek la kaki dan tangan tu, tersentak sentak budak tu kene zasst....sebab ada jin la, kalau tak de jin, rasa pun tidak kene zasst aku tu.. hehe

Zasst punya zasst, sakit tu pindah pindah, aku kata bukan pindah, tempat yg sakit tu pun adalah sarang jin... dan aku kata lagi jin jin tu bukan baru masuk dari kampus tu, jin dah lama bermastautin, lama sangat, kataku... so, depa pun macam tak percaya la, sebab anak tu tak la pernah kerasukan atau sakit misteri selama ni, cuma baru kali pertama tu dia kene, pun kat kampus, mana mungkin jin dah lama.... depa kata la ji tu kat bilik alatan muzik dikampus dan bla bla bla.... aku kata tak! ni jin jin lama! dewa dewa jek.... jumlahnya amboi...... tak terkira.... disetiap pelusuk penuh dengan dia jek.....

Aku pun kata pedulilah nak percaya ke tidak.... nak kata saka bukan saka, tapi dewa dari mana??? so aku pun tanya tanyalah.... apakah sebelum tu dia pernah ngadu sakit ke apa, depa kata ada juga, iaitu sakit bahu dan kepala jek, kerap.......


zasst punya zasst, akhirnya dia sedar dan agak segar, boleh bangun dan berjalan sendiri, aku kata.... tu belum baik tu, badannya tu masih banyakkkkkkkkkkkk lagi dewa dewa..... aku kata, entah dewa dari mana.... so aku tanya, sebelum masuk u, dia sekolah mana? depa kata Sek Convent! alamakkkkkk!!!! sekolah mat salleh.... dari darjah satu sampai tingkatan 5 tu....... patutpun dewa tu dah bersarang sebegitu banyak......


Ok, selepas dah macam pulih tu, aku pesan la, zikir banyak banyak, dan buatla sesuatu untuk melemahkan dewa yg tinggal tu, datang lagi bila senang....


So dlm kul 5.30, 24/10/2012 tu, pakciknya sudah call sama aku, kata budak tu sudah transform jadi jin.... so dia nak datang rumah, tapi masa tu aku tengah kat luar mengeteh dengan kekawan, lagipun dah petang, so aku suruh datang malam jek lepas maghrib, kebetulan mlm tu ada pesakit lain yg dah buat janji temu...

Bila sampai pun dah bukan budak tu dah, dah dirasuk, tapi kali nih rasukannya lagi kuat, sebab dah 100 dikuasai jin tu, sedangkan semalamnya dia sedar cuma perbualan dan percakapan dikuasai...., ni yg aku suka, aksi menarik yg agak agresif, tapi ala, takat dewa dewa, manalah kuat pun, baru nak berlawan aku zasst, tombang, gitu jek la beratus kali, pun tak habis habis..... sebab??? sebab aku dah pesan semalam untuk buat sesuatu, tapi dia tak buat! ibubapanya pun tak nak paksa sebab dia macam demam untuk buat perkara yg aku suruh tu......nak buat camno... kene semis jek la dengan aku!

Bila dah lebih sejam mengezasst sorang sorang pun tak habis habis, ialah dewa tu terlalu banyak dah bersarang ditubuh.....aku katalah, nak kene mandikan la ni, so adiknya balikla kerumahnya ambilkan pakaian salinan....

Sambil menunggu tu aku teruskan kerja mengezasst sikit sikit sebab dah penat... hehe dan aku beritau, dewa tu masuk sebab salah hantar anak tu ke sekolah!!!! aku kata tak leh hantar anak melayu islam ke sekolah aliran mat salleh yg terang terang namanya spt St Joseph, atau  Convent, sebab dah banyak kes yg aku rawat bekas pelajar sekolah tu, pasti ada dewa dari sekolah tu yg berada ditubuh mereka, tujuannya nak mengkafirkan atau nak memurtadkan, pesongkan hati dia untuk menerima kristian....Yg banyak ditubuh ni pun sama, nak meng kristiankan dia!!! dan kebetulan budak tu masih dirasuk dewa tu, aku tanya betul tak? dewa tu mengangguk angguk!!!

So aku nak ringkaskan ngubat, lalu mandikan lah budak tu, budak pompuan tapi dibantu sepenuhnya oleh bapak dia dan abang dia sebab melawan yg ganas, ialah jin nak kene bunuh, tentulah melawan kan....tapi bukan mandi bogel pun... hehe, dengan pakaian yg dia pakai tu aku jirus jek.... agak lama pun tak habis habis, meronta ronta, menangis nangis meraung raung, merayu rayu....syahdu..... tapi aku kan hantu yg tanpa belas, selagi tak habis aku tak henti!!! dan sambil tu aku mengezasst... termuntah muntah dia...

Mula mula muntah sikit, muntahnya tu nak disiram pun dewa tu tak kasi, dia sayang sangat kat muntah tu, geli betul, aku zasst lagi dan muntah lagi, siram, dan aku zasst lagi dan lagi muntah lagi, menangis dewa tu tengok muntah tu dibersihkan!!!! dan aku picit bahu budak tu... dia meraung kesakitan, lalu aku mandikan lagi, tak lama terus sedar, lembik!!! hehe

Dah sedar tu aku kata kat bapak dia, tu air, bilas, lepas tu tukar pakaian kering.... setelllll

Dah setel tu, budak tu beritau, dia sedar cuma masa aku picit bahu tu, yg lainnya dia tak tau apa... dan dia ngadu belakang dia sakit, mintak aku urut, aku malas, aku suruh dia minta mak dia urut sendiri... hehe

aku kata badan tu sarangnya jin penuh, lum terbakar sangat tadi tu, ko kene bakar sendiri, zikir banyak banyak sentiasa...... dan selesai............

Rabu, 26 September 2012

DICINTAI HANTU LAUT miang

Dah lama tak mengarang cerita... bukan tak de kes, banyak sangat kes menarik, tapi saja tak tulis kat sini...

Ok, ni satu, kejadian ni baru, malam tadi(26/9/2012) kali kedua pesakit tu menghadirkan diri ngadap aku... kikiki

Kali pertama dia datang pada 24/9/2012, datang tu sebab mengadu pehanya dibahagian belakang sakit sangat, nak gerak sakit, nak duduk sakit dan semua sakit, dah 2 minggu dia sakit, dalam masa tu dah 6 perawat dia berubat tapi masih gitu juga....

Aku ingat kes biasa biasalah, macam kes sebab urat jek... tapi bila aku bagi current, terus kerasukan....

Suka la aku, sebab jin tu nak bersembang... kikiki( sebenarnya jin jin tu banyak, semua hantu laut, perbualan ini pun tak teratur dan aku rangkum jek, sebab sembang bunuh tukar, sembang bunuh bunuh tukar..., sembang bunuh bunuh lagi dan lagi banyak sangat kali)

antara dialog:

Kenapa masuk tubuh ni.... jin tu kata, aku suka kat laki dia, cik M..... aku tanya lagi, kalau suka kat laki dia, napa masuk tubuh bini dia? jin tu kata entah... saja saja...

Kenapa ko suka cik M tu? jin tu kata dia hensem, aku tanya balik, mana hensem, aku ke cik m? dia kata cik M la, ko hodoh! aku nak tengok pun tak leh! hehe... jin tu  memang tak pandang aku langsung....pasal hodoh sangat kot... kikiki

Aku kata lagi, abis, kenapa orang ni datang rumah aku ko tak lari dulu... dia kata entah, tadi dah bisik jangan datang pun orang ni degil datang jugak!

Aku nak kawen dengan laki dia, aku cantik, ko nampak tak aku cantik? aku kata, cantik ke? selekeh jek, hanyir, lembek.... dia kata tak, aku cantik... rambut panjang, mika licin, putih kuning kulit aku.... aku kata weekkkkk, tu ko menyamar, tengok la rupa asli ko...

Dan banyak lagi aksi, bual bual dan macam macam, tapi semuanya pasal semua hantu laut tu nakkan laki dia... jatuh cinta la konon... hehehe

Nak tau kenapa jin dari jenis hantu laut tu mangacau dia????

Laki dia tu kerja imegresen, kekadang masuk laut, tapi dia jenis penakut dengan laut, so setiap kali nak naik bot, dia pun bacalah apa apa ayat untuk keselamatan dia kat laut tu.... so hantu hantu tu terpanggil la untuk tolong bagi keselamatan kat dia....

Dan antara jin jin tu beritau, yg sakit tubuh tu dia makan le, sedap daging dia, sedap darah dia....paling banyak duduk kat peha tu la... kat pinggang, kat perut.... banyak makanan...

dan yg malam tadi, banyak yang baru masuk, sebab yg hari pertama tu dah clear semuanya.... yg malam tadi datangnya dari kawan kawan dia, dari yg duduk dalam badan suami dia, dari tepi jalan dsb... tapi rata rata jenis hantu hantu yg tujuannya nak makanan... darah dia le

Yang terakhir tu jin islam, lama dah dalam badan, malam pertama tu dia tak de sebab dah lari dulu.... pandai berlakun seolah olah seperti tuan punya badan, baca quran, selawat dan macam macam.... sebijik macam tuan badan, kalau tak perasan pasti tertipu..... aku main mainkan jek... dah suruh baca baca tu aku bagi current.... kepanasan... hehehe, kalau manusia mana boleh kepanasan, bukan current letrik pun.... 

Akhirnya baru mengaku siapa dia, lepas tu merayu aku agar aku lepaskan.... aku nak dirayu selepas dia menipu cam tu?????? bukankah aku ni hantu yg tak de belas kesian dengan hantu hantu yang lain... dia menangis, merayu agar ku lepaskan... aku suruh mengucap dan aku kata ko dah lama sangat mengacau dia, lebih 20 tahun... takkan ko nak menipu lagi kali yg entah keberapa.... lalu dia mengucap, dan zasstttttt... pengsan... sedar sepenuhnya

Hang hadir bersamanya, suami, anak dan menantu terpegun sebab aku tak belas kesian dengan jin yg merayu.... hehehe.... itulah aku, hantu yg brutalllllllllll

Selasa, 25 September 2012

PERUBATAN ISLAM PERLU BERDAFTAR


PERUBATAN ISLAM PERLU BERDAFTAR

Tajuk ni aku baca metro 25/9/2012. Kementrian Kesihatan akan menubuhkan satu majlis khas yang bertujuan untuk mendaftarkan semua pengamal perubatan samada islam, tradisional Melayu, cina dan india.

Aku menyokong penuh akan penubuhan majlis ini, Cuma aku agak bimbang sekiranya pendaftaran ini ada tujuan lain yang lebih dalam iaitu untuk mengambil kesempatan pula terutama akan mewajibkan semua pengamal itu menghadirkan diri untuk berkursus yg berbayar seperti badan badan professional yang  lain yang memerlukan pula mata CPD untuk tujuan pembaharuan, dan mungkin juga pengamal perlu membayar kos untuk pendaftaran tersebut, atau mungkin juga pengamal perubatan ini akan dikenakan pula kemudiannya mendaftar sebagai peniaga dengan suruhanjaya syarikat Malaysia, lembaga hasil dalam negeri, jabatan kastam dll yang tentunya tujuan sebenar ialah untuk mencukai mereka.

Jika itulah tujuan sebenarnya, bagaimana pula pengamal perubatan yang buat kerja ini secara sukarela, ikhlas, secara sambilan atau hanya sekadar ingin berbakti kepada insan yang dianiayai?

Tetapi jika tujuannya hanyalah untuk menjadi badan pengawal akan segala aktiviti perawatan alternative ini agar kesemua pesakit tidak ditindas atau ditipu sewenang wenangnya oleh perawat yang menjadi syaitan manusia, tak kira untuk kepuasan dan keuntungan dunia seperti kewangan, nafsu serakah dan apapun bentuk penindasan, ianya sangat sangat baik dan sangat digalakkan.

Sepertimana bidang kedoktoran yg pelbagai seperti mata, hidung, mulut, canser, kulit, gigi, mental, tulang, jantung, buahpinggang, sakit puan, sakit tuan, saraf, bius, farmasi dan banyak lagi, bidang alternative Melayu dan islam itu sendiri terbahagi kepada banyak bidang, contohnya urut, tulang, ahmar, sawan, buah pinggang, barah, santau, sihir, saka, gangguan jin dan hysteria, jodoh, rumahtangga, anak anak, hartabenda, perniagaan, pukau dan lain lain. Setiap pecahan ini memerlukan pemantauan yang berlainan kerana sebab utamanya bidang yang dipakari adalah berlainan sama sekali.

Persoalannya siapa yang layak memantau? Adakah kementrian  atau jakim atau majlis yang ditubuhkan mempunyai kepakaran? Tentunya tiada bukan! Malah untuk merobohkan kuil hindu haram ditepi jalan pun ramai pegawai majlis agama tak berani buat, terutama takut gangguan jin mengganggu keluarganya. Apakan pula untuk mengawal selia kepelbagaian ilmu dan kepakaran perawat tradisional dan islam ini yang tentunya tak lari dengan dampingan jin jin….

Walau apapun, aku amat berharap majlis ini dapat ditubuhkan dengan seberapa segera, kerana terlalu banyak kes kes  penganiayaan pada pesakit telah berlaku.

Garis garis pedoman… hehe
Tingkahlaku perawat
Keupayaan dan tahap keilmuan perawat
Apa yang digunakan perawat
Kreteria perawat
Apa batasan caj pada pesakit
Hukuman pada perawat engkar
Atau apa lagi?????????



Selasa, 4 September 2012

Jom, bunuh syaitan(jin jahat)

Dari Abu Said al-Khudri r.a katanya, Rasulullah s.a.w bersabda:Sesungguhnya di Madinah terdapat sekelompok jin yang telah Islam. Maka sesiapa yang telah melihat jin-jin ini, beri izinlah dia tinggal selama tiga hari. Jika sesudah tiga hari telah diperingatkan supaya pergi, tetapi dia masih kelihatan, bunuhlah. Kerana itu adalah syaitan.



Jom bunuh lah syaitan yg berada dirumah kita, didalam diri kita dan ahli keluarga kita.....

PUSAT RAWATAN ISLAM : JOHOR

Sekarang banyak betul premis pusat rawatan islam tumbuh di Johor bahru nih... hebatttt

Bagus lah, lagi banyak lagi bagus, moga yg sakit dapat disembuhkan


Tapi, diharap janganlah hanya beroperasi hanya kerana dunia(RM RM RM) tapi untuk akhirat juga (IKHLAS)... dan pastikan perawat benar benar layak digelar perawat, bukan hanya takat hafal ayat ayat ruqyah lantas terus buka pusat rawatan.... tak jalan punya, kesian pesakit


Perawat kene pastikan dirinya memang selayaknya digelar perawat, maksudnya memang dah mampu merawat, seperti tahap doktor, bukan hanya sebagai jururawat... hehehe


Kebergantungan pula bukan pada ayat, tapi pada tuan punya ayat(Allah), kalau takat bergantung pada ayat, jangan harap le pesakit tu leh sembuh, kecuali le nakkan pesakit datang berulangkali untuk dikenakan bayaran.... cuba pastikan pesakit terutama yg gangguannya ringan, dapat dirawat sekali dua terus sembuh

Ahad, 2 September 2012

Shawal

Aku ingat Shawal nih nak rilek, malam raya kedua pun dah ada kes

Tapi tu la, ceritanya macam kes berat sangat, berbelas tahun sakit, sering kene rasuk, ada kala halau tetamu kata ada tetamu lain nak hadir, tapi dia sendiri yg tukar bagi putih sedondon, mengaku jadi puteri itu ini..... katanya dah merata juga berubat, manjang kene rasukan yg teruk masa berubat.... yg terakhir dia gi pusat rawatan islam di bangi tu, seminggu sebelum ramadhan, ada rasukan.... so aku ingat kes bestttt, ada aksi...

Tapi bila hadir malam tuh.... apa aksi pun tak de.... takat dada berdebar dan panas panas tubuh jek.... hantu yg dalam tubuh tak berani langsung nak fight dengan aku.... geli jek hantu tuuuuu...

Oleh kerana tak de fight, aku zasst jek semua yg dalam tubuh tu, kebanyakannya hantu hantu, ada sikit je bunian.....saka jek, bukan orang hantar pun sepertimana yg di beritau sebelum tu.... dah manusia nih asik berburuk sangka sesama manusia hasil tipudaya jin jin saka tu...

Patutnya dah lama setel, sebab jin tahap rendah jek, pun takat berapa puluh ekor aje....

Dan selepas aku balik kerumah sendiri, tiap hari nak beraya pun tak leh, ada jek kes.... hehe... apa leh buat, dah jadi  tumpuan orang kan.... nak lari ke sungai pun tak sempat


Tapi tu lah, rata rata sakitnya sebab hantu hantu sempoi, kecik kecik.... yg peliknya dah berubat merata Malaysia.... kenapalah perawat sebelum ni tak bunuh jek saka saka tu semua, kalau dibunuh kan senang, tak le mereka merayau merata cari penawar..... ni setakat halau, keluar dari pusat rawatan, berdesup semua yg dikeluarkan perawat tu masuk balik....... kesian pesakit terus terusan sakit.....

Rabu, 15 Ogos 2012

LEGA

Ramadhan ni aku rasa lega sangat, sebab tak ramai yg mintak dirawatttt.... hehe.... yahooooooo


Dan ini juga petanda pesakit yg pernah datang dah sihat sepenuhnya, ataupun terus tak percayakan aku! kikiki..... ye bagussssssss hehe...

Bagaimanapun ada yg nak buat temujanji ketika shawal.... sorry, aku nak rilex, balik kampung..... mancing, jalan jalan.... nanti kalau aku dah jemu berjalan, boleh le yg nak berubat tu datang... kalau nak datang le, kalau tak nak datang lagi bagus... tak taulah, macam dah malasssssss gituuuuuuu... dah jemu, setan pun  dah jemu jumpa aku... agaknya la... hehehe

Ahad, 10 Jun 2012

ANGIN DITUBUH


ANGIN DALAM TUBUH(salur darah)

Kali ni tak nak cerita pasal mistik sangatlah, pasal sakit yg sebab angin ditubuh jek, iaitu yg menyebabkan saluran darah sumbat iaitu salur darah yg halus halus, bukan yg pembuluh darah tu…

Dalam tubuh manusia ni, mesti ada angin, kalau tak de angin, macamana sel darah tu nak beroperasi, kan kerja sel darah bawa dan hantar oksigen kegenap tubuh kita, oksigen tu dari udara kan, angin la tu… tapi kan, dalam tubuh kita ni, ada juga angin yg menyakitkan, yg berpusing didalam tubuh, kalau dia tersekat dan berkumpul kat sesuatu tempat, tempat tu akan rasa sakit, lenguh lenguh  atau macam kebas gitue… ada juga kalanya atau bagi orang tertentu, angin tu sampai merosakkan sendi akibat terhenti di sendi sendi… akibatnya asid asid berlebihan ditubuh pun tersekat kat situ, nama asid tu asid uric… kira senang kata bahasa melayunya sakit gaut lah… puncanya angin…. Kemudian asid uric tu terkumpul lalu orang tu akan rasa kesakitan yg amat sangat kat tempat tu….. yg kalau lama lama dibiarkan, boleh keras timbul macam tulang pulak…  Kalau kita ada rasa rasa nak kene tu, katalah sendi sendi tu ada yg sakit sakit sikit, jangan biarkan, cepat cepat pecahkan angin yg menyumbat tu secara ketuk tempat tu dengan apa saja benda yg lembut…. Yg agak boleh pecahkan angin tu la..

Kebanyakkan angin ditubuh ada diperut, yg menyebabkan kita mual,tak lalu makan, atau senak diperut.  Banyak juga angin ni merata ditubuh, yg menyebabkan sakit dan sengal, terutama kat bahagian bahu, bahagian belakang leher dan belakang telinga. Ada juga yg menyebabkan sakit kaki la, sakit paha la, sakit lutut la, sakit tangan dan jari jemari….. Agak agak sakit jantung, sakit semput @ asma, sakit paru paru tu semua ada kaitan dengan angin tak????? Jawabnya ada, malah kebanyakkannya memang sebab angin disalur darah, disertai pulak kolestrol atau lemak… sumbat salur darah tu, maka darah beroksigen tak kan sampai keorgan dalaman tu, lalu macamana organ tu nak beroperasi dengan sempurna???? Kalau dah tak operasi dengan sempurna organ tu… tu yg sakit tu dating…eh silap, sakit tu datang!!! Hehehe

Satu lagi, agak agak angin tu tersumbat ada kaitan dengan jin tak???? Jawabnya kebanyakkannya tak de, tapi ada juga yg jin penyebabnya, terutama kalau sakit tu kat bahagian bahu dan tengkuk. Haaaa, tau ko takutttttt, ko ada   sakit tengkuk kan!!!!!! Ada jinn dalam tengkuk tu bergayut!!!!! Hehehe…. Tak semestinya la… hehehe

Mighrin pun punca angin yg block darah beroksigen kat tengkuk dari sampai kekepala, tu yg bedal ubat pun mighrin tu tak hilang, hilang kejap,  nanti ada lagi, gitu la ulangkali… kan kan kan….

Abis, kalau dah kene sakit macam nih nak buat macamana????? Hehe, yg utama gi doctor dulu, jangan jumpa bomoh atau perawat… kang tak pasal pasal, sakit sikit bertambah tambah sakit, ada topup sakit akibat  jin dari bomoh atau perawat  pulak….

Ok, kalau doctor bagi ubat pun tak pulih pulih, siap kata tak de sakit, barulah jumpa perawat Alternatif… untuk memastikan sakit tu hanya akibat angina je ke atau ada kene mengena dengan jin. Kalau ada kene mengena dengan jin, minta perawat tu bunuh jin jin tu, kalau dia tak tau bunuh, minta dia pastikan jin tu kekal tak kacau lagi tak kiralah dia pindahkan ke lain kea tau dia kurung kat mana mana kea tau dia masukkan dalam botol… kalau yg ni pun dia tak reti, baik cari perawat lain…. Membazir tenaga je kalau takat halau halau ni…

Ok katalah jin tu dah habis, sakit masih ada juga, barulah cari tukang urut untuk pecahkan angin tu atau pulihkan perjalanan darah tu… tapi kene tengok jugak, sapa tukang urut tu, kalau dia dapat ilmu mengurut dari keturunan tak kira dapat sendiri atau mak bapak turunkan, biasanya ada dampingan jin… pastikan tukang urut tu ada belajar arah aliran darah(blood circulation) untuk memastikan darah tu digerakkan ikut jalannya sendiri… yg akhirnya menuju ke paru paru untuk tujuan pengoksidanan lalu kearah jantung untuk dipam semula keseluruh tubuh.

Biasanya kalau dah buat urutan ni, sakit kepala @ mighrin tu, sakit bahu, sakit tumit dan lain lain akan berkurang masa tu juga… tapi kalau sakit pinggang, tempoh berkurang agak lama biasanya dalam 3 hari tak perasan tau tau sakit tu dah ilang…

Satu lagi, kalau sakit sebab angin angin ni, ada zikir zikir yg kalau diamalkan dan dijadikan zikir harian auto memecahkan angin ni… tapi zikit ni tak sama atau sesuai pada setiap orang, iaitu lain orang, lain zikir yg sesuai dengan tubuhnya untuk auto pemecahan angin ni… tapi zikir kalau bertujuan nak hilangkan angin ditubuh ni, jarang sangat dapat ikhlas dan diterima Allah, iaitu kita auto juga terniat bllah tapi berzikir sebab nak pulih sakit tubuh tu, kan kan kan…. So nak selamat, kalau dah dipastikan katalah zikir pada sesaorang tu yg sesuai katalah jumlah minimum 2000x setiap hari, so dia kenelah zikir tu 2 x jumlah tu atau lebih lagi demi untuk memuji Allah dan mengingati Allah, barulah ada sedikit yg boleh sampai pada Allah…


Ok… ni baru la ada sikit cerita.. kikiki
Kebanyakkan yg datang pada aku akhir akhir ni, akibat angin je, contohnya ada satu tu, sakitnya dah agak lama, sakit tengkuk, bahu dan pinggang, kaki sampai tak larat nak jalan, terlalu sakit….perawat lain kata sebab sihir la, sebab saka la…. Tu ok la, masing masing punya kepandaian… yg ada tu doctor pakar pun, pun dia dah tak tau lagi nak bagi ubat mana sebab isterinya yg sakit,  sakit makin teruk, kalau bagi steroid bini dia ok, tapi manjang nak pekene je steroid tu, maknanya tak pulih langsung lah, setakat menahan sakit, kan kan!!!, dah berubat alternative merata juga , macam macam… pun sama…. Tak kurang pun, kalau kurang pun terlalu sikit… katanya la… perawat rata rata kata ada sihir, dan saka…. Dan  ramai juga yg pagar rumah dia dan opis dia…. Akhirnya makin banyak lah jin saka tu, bukan berkurangpun!!! Siap tampal wafaq bagai… hehehe

Akhirnya aku minta izin untuk hancurkan pagar pagar tu semua, alah dari jauh jek, sebab jin aje kan… paku atau tahi besi ke apa yg dijadikan pagar tu aku deaktifkan jek dari jauh, buang aura yg panggil jin pemagar tuuuuuuu hehe

 Aku pun minta izin pada doctor pakar tu untuk picit bahu isterinya… lalu kesakitanlah yg amat sangat… tau je la, hantu yg picit, macam kene cekik tuuuu…. Hantu Pontianak… kikiki… ah tak la… picit tengkuk , belakang telinga je… sakit memangla sakit, nak baik kan!!! Hehe

Lepas picit je, dia terus lega, boleh toleh kiri kanan, dan kepala yg berat terus ringan… dia katalah, aku bukan timbangpun kepala dia dari berat ke ringan tu… aku rasa kalau timbangpun sama jek beratnya… kikiki

Cuma yg sakit pinggang tu… tu bukanlah aku boleh buat sebab banyak bahagian kaki kene urut… so, aku terpaksa arahkan doctor tu, siap sekolahkan dia, ala tentang kaedah urut je la… hehehe

Akhirnya dua hari lepas tu, sipesakit call dengan nada ceria kata sakit bahagian bahu keatas memang dah baik terus, Cuma pinggang masih sakit sikit… dia beritau yg suaminya dah urut beberapa kali… Alhamdulillah…. Dan aku kata ok la tu, urut lagi sebab sakit pinggang ni biasanya sakitnya hilang sikit demi sedikit, kita tak perasanpun…. Dan aku pesan, teruskan zikir yg aku dah ajar tuuuuuuu

Kes lain pun banyakk, macam tu jugak, sakit bahu, sakit tengkuk, sakit kaki, sakit pinggang…. Bukan pasal jin sangat pun, walau ada jin, tapi sikit sangat… ala bawah 20 ekor tu sikit sangat la… yg lebihnya sebab angin je…. Urut biasanya terus kurang, kalau tak lalu makan, terus rasa kelaparan….hehehe
Tapi jangan baca ni terus anggap aku tukang urut atau nak mengurut , aku malas sangat bab mengurut urut nih, penat sangat beb…. Carilah tukang urut disekitar tempat kalian…

Aku cerita ni bukan nak apa, saja je, sebab bila hospital pakar pun tak dapat kesan sakit tu, dan orang terus gi bomoh anggap puncanya mesti jin, walhal tak semestinya…. Angin dalam badan je… ialah angin kan tak dapat di x ray… hehehe, tak dapat di scan…

Kaedah mudah, kalau sakit atau sengal sengal badan akibat angin ni ialah makan bebenda yg boleh keluar kan angin dari tubuh seperti ginger & garlic… halia dan bawang pulih lah! Hehe
Atau satu lagi, try makan vitamin C yg 1000mg atau 500mg slow release tu, makan la beberapa hari, inshaAllah amat melegakan

Khamis, 5 April 2012

hehehe

Sebenarnya ramai yg suruh update blog ni... tapi nak update apanye? tak de cerita menarik sangat!

Rawatan tetap berjalan, hampir tiap malam pun ada je kes... tapi takat saka saka saka saka... tu jek yg banyak... sempoi la kes saka nih... tapi kadangkala jumpa juga kes saka yg teruk... iaitu kalau saka dalam badannya tu jenis dewa, waduh! banyak sangat dong!!!! kekadang sampai entah berapa banyak daaaa.... zasst sampai penat pun masih ada silih ganti!!!! patutpun dah berubat merata pelusuk dia tak juga sembuh!!! banyaknya dah macam ulat kat badan tu!!!

Tapi kes sebegitu tak banyak la, kalau yg datang tu 100 orang, yg saka tahap gitu cuma 1 jek! hehe... tapi jangan terkejut la, mana la pernah orang datang rumah aku sampai 100 orang sekaligus hehe, tak muat tu... ye la.... rumah kampung, buruk, kecik pulak tu! hehe

Kalau kes sihir pun, banyaknya sihir tak sengaja, jin nya sikit tahap tak sampai pun 20 ekor... kira beberapa kali zasst pun habis semua...RIAK pulak aku ni! Astaghfirullahilazimmmm

Ada juga kes yang datang tu beragama lain, hindu, kristian, budha, athies minta aku ubatkan... pun kebanyakkannya saka la jugak! kebanyakkannya kes mudah.. kes mudah ni maksud aku ialah yg jin dalam badannya bawah 100 ekor tu kira mudah le...


Tapi banyak banyak yg dah berubat tu, aku rasa la, yg percaya kat kaedah yg aku ajar dan mempraktikkannya (termasuk berzikir dll) tak sampai 20% pun... ah pedulilah diaorang... yg penting tugas aku dah selesai...ada jugak yg tak selesai, tapi kalau disuruh buat sesuatu untuk meneruskan rawatan(sendiri dirumah yg tak perlu bermodal) pun tak mau... nak buat macamana lagi kan kan??? lepas tu ikut juga bisikan malas tu.. jin juga la yg bisik tu... yg rajin tu biasanya bebas terus dari gangguan walau dah puluhan tahun menderita....Alhamdulillah... yg menyembuhkan Allah jua, kita dan pesakit hanya berusaha..kalau Allah tak izinkan sembuh, buatla apapun takkan sembuh juga!!

Ada juga yg datang tu sakitnya sakit zahir, iaitu penyebab asalnya jin la, tapi dah jadi sakit zahir terutama katalah dah rosakkan sistem tubuh, kalau dah mati jin jin tu pun, sakit tu bukan boleh hilang gitu je... kene minta Allah sembuhkan juga dengan doa dan banyakkan zikrullah... itupun kalau Allah nak sembuhkan, kalau dah jadi kenser contohnya, kalau jin dah habispun, canser tu tetap masih ada, gi lah pulak jumpa doktor, potong ke apa ke...cymo ke.. radio thrapy ke...

Kalau batu karang contohnya....jangan la jumpa bomoh/perawat, kene tipu jek... tu sakit zahir walau puncanya jin, senangnya gi operate, buang batu tu... atau makan yg boleh pecahkan batu tu... jampi jampi mana leh keluarkan itu batu! pasti kene tipu kalau jampi leh keluarkan batu hehe( tak tau la jampi tu jinnya power sangat) hehe

Yg selalu orang tanya, datang nak bawa apa? pengerasnya apa?... aku jawab senang jek... bawa badan... jangan bawa kepala jek... kalau bawa kepala jek, aku pun lariiiiii............ hehehe.... Pengeras pulak.. jawab aku... ala kalau nak bagi pengeras tu, bagi la yg keras keras... banglo sebijik ke, BMW 5 siries latest edision ke... hehe...

Last last dapat salam kaut jugak .... hehe... nak tolak, orang dah bagi, nak ambik pulak takut tak ikhlas... ah ambik je la... kang tolak rezeki kang, kalau Allah murka, tak nya dibagi rezeki langsung kang, tak niaya? hehe


ok tak merapu aku kali ni?hehehe

Ya Allah, kalau aku terRIAK, ampun kan aku ye Allah!!!!!Ampunnnnnnnnn