Selasa, 31 Mac 2015

RAWATAN JIN YANG ISLAMIK?????

JOM CERITA BAB RAWATAN JIN

Dari zaman berzaman, jin syaitan dah ganggu manusia, dari nabi Adam lagi dah ada. Dan selain gangguan membisikkan kejahatan pada manusia, mereka boleh menyakitkan dalam banyak perkara pada manusia. Adam dan hawa terjerumus kebumi pun angkara bisikan syaitan.

Sejarah dulu dulu, anak nabi adam pun sampai berbunuhan kerana bisikan syaitan, dan terus terusan pada para nabi dan rasul, ada saja cerita ttg gangguan jin syaitan ni

Dalam banyak banyak nabi dan rasul, siapakah yg Allah uji dengan penyakit akibat gangguan syaitan??? Nabi Ayub kan????  Lalu apa rawatan yang Allah ajarkan pada baginda???? adakah Allah suruh baginda  baca baca doa tertentu, mentera tertentu, jampi tertentu ????

Dan bagaimana pula kisah kisah gangguan jin di zaman Nabi Muhammad??? kisah ifrit yg ganggu nabi sedang bersolat, kisah nabi merawat seorang budak yg diganggu syaitan(musuh Allah). Apa yang nabi buat untuk merawat budak tu???? adakah sama macam perawat perawat islam lain dari dulu hingga kini yang kononnya rawatan mengikut kaedah islam?????


Ingat tak kisah seorang sahabat merawat seorang bukan islam yang kene sengatan kala jengking??? apakah sahabat tersebut lakukan???? bukankah sahabat tersebut membacakan Fatehah sebagai jampi agar bisa jengking tersebut tawar????

Apa lagi kisah kisah rawatan yg pernah nabi Muhammad lakukan??? ada tak Rasullullah pernah memandikan pesakit dengan air yang dicampur tanah??? atau memandikan pesakit dengan air yang dijampi dengan AlQuran dan dicampur limau, daun bidara, bunga bungaan, atau sebagainya???? mana yang nabi pernah buat?????


Pernahkah nabi baca Manzil, ruqyah, mathurat untuk merawat, jika ada untuk jenis  penyakit apa??? adakah yang berkaitan dengan gangguan jin syaitan??? atau hanya sejenis penyakit gila?????

So, daripada sejarah dan kisah kisah nabi tadi, apakah kaedah yang nabi nabi lakukan untuk merawat gangguan jin syaitan???? jika ada, itulah sebenar benarnya yang dinamakan rawatan islam, kemudian bandingkan dengan kaedah yang dilakukan oleh perawat perawat islam diseluruh dunia ni, jika mereka buat dengan kaedah yang sama macam yang nabi pernah lakukan, itulah yang sebenar benarnya perawat islam, betul tak?????


Jika tak de pulak macamana???? adakah dipanggil rawatan tak islam?????

Entah, kalau perawat islam baca baca Quran sambil pegang keris, perasap kemenyan, guna wafaq wafaq, guna jampi jampi ayat quran, guna jampi jampi bukan ayat quran dan sebagainya tu dikira rawatan islam jugak tak???? islam juga kan!!!! sebab yg rawat tu orang islam.  kalau dia rawat guna colok, guna setanggi, guna mentera, tak guna ayat quran, tapi minta nya dari Allah juga, perawat tu buat rawatan islam juga kan???? sebab tak de satupun larangan jelas Allah dan rasulnya agar merawat pesakit gangguan syaitan mesti ikut kaedah sebegitu sebegini, kan????? yg penting kebergantungannya pada Allah.

Kalau perawat tu minta bantuan jin dalam merawat, macam doktor minta bantuan jururawat, boleh tak???? ada yag kata boleh, ada yang kata tak boleh, kan?????


Kita biasa dengar perawat islam mengutuk bomoh kerana menggunakan khidmat dan bantuan jin dalam merawat, soalnya, adakah perawat yang mengutuk itu sendiri bebas dari dibantu jin????? walhal rata ratanya perawat islam dlm bidang mistik atau perawat jin samada mengaku perawat islam atau mengaku bomoh aka pawang ni tak lari dari dibantu jin samada sedar atau tidak.


Siapa perawat islam yang bebas dari dibantu jin waimah jin islam sekalipun, angkat tangan!!!??? kenapa???? tak mengaku???? atau tak tau???? atau rasa diri bebas dari bantuan jin???? ye ker???? ada bukti??????



pedulilah, yg penting semua perawat tu berikhtiar membantu pesakitnya dengan jujur, bukan kerana nak bayaran. nak kaya, nak nama......sebaiknya elakkan diri dari berdamping dengan jin, dari dibantu jin samada sedar atau tidak, ingat!!!!! jin pun pandai baca Quran, dan jin pun diturunkan Quran yang sama pada mereka!!!! jangan ingat kita merawat guna bacaan Quran tu depa boleh terbakar semua!!! malah kalau ifrit, jin islam, hantu dewa dlll yg dah tua bangka yang dah hafal quran juga, pun ikut sama membaca apa yang kita baca...... so, kalau gangguan jin tu dari kalangan jin yag hafal quran, tak payah laaaaaa, carilah kaedah lain ye!!!!



Ok berbalik pada rawatan gangguan jin syaitan yang para nabi pernah buat, iaitu yang benar benar islamik, ianya sangat berkesan pada semua peringkat jin waimah iblis dan azazil azazil sekalipun. ifrit tu tahap bawahan je.....



DAN Allah beritau, sesungguhnya iblis dan konco konconya tidak mampu menewaskan orang yang ikhlas(mukhlisin).... senang cerita, carilah ikhlas, carilah ikhlas, carilah ikhlas..... tak payah berubatpun, kalau dah ada sikitpun ikhlasnya tu, inshaAllah jin jin tahap bawahan kalah dahhhhhhh, tak payah jumpa perawat punnnnnnnn


Kalau perawat pun boleh kene belasah oleh jin, maknanya perawat tu pun masih jauhhhhhhh dari mukhlis.... jauhhhhhhhhhhhh


lagilah kalau merawat pun kebergantungannya pada jampi, pada mentera, pada keris, pada ayat, pada wafaq, pada daun, pada batu, pada kemenyan, pada sirih, pada kapur bla bla bla...pada apapun yang ada didunia ni..... lagilah jauh dari ikhlas............... dan terus menjauhhhhhh walaupun tau dan amat menyedari bende tu semua hanya alat yang tak de kuasa apapun...............


So, kalau nak merawat, ikutlah yang apa nabi pernah ajar, apa yang Allah pernah beritau, inshaAllah takkan sesat



Bunuh jin pulak ada Allah ajar tak????????? hehehe....... kene tau jugak tuuuu, jangan tuduh tapi tak tau apapun, hehehe








PETUA.... MEMBUAHKAN POKOK BUAH

POKOK BUAH BERBUNGA LEBAT TAPI TAK JADI BUAH??? Sapa ada masaalah ni??? dah selesai??? Senang jer cara nak biar buah tu lekat.....