Isnin, 12 Januari 2015

MELAYAN SYAITAN(JIN YG KACAU MANUSIA)

FIRMAN ALLAH
"Kecuali sesiapa di antara Syaitan-syaitan itu yang curi mendengar mana-mana percakapan (malaikat), maka dia diburu dan diikuti (dengan rejaman) api yang menjulang lagi menembusi. " As Syafaat 10


Sabda nabi
Dari Abu Said al-Khudri r.a katanya, Rasulullah s.a.w bersabda:Sesungguhnya di Madinah terdapat sekelompok jin yang telah Islam. Maka sesiapa yang telah melihat jin-jin ini, beri izinlah dia tinggal selama tiga hari. Jika sesudah tiga hari telah diperingatkan supaya pergi, tetapi dia masih kelihatan, bunuhlah. Kerana itu adalah syaitan.


وَحَدَّثَنَا زُهَيْرُ بْنُ حَرْبٍ، حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ سَعِيدٍ، عَنِ ابْنِ عَجْلاَنَ، حَدَّثَنِي صَيْفِيٌّ، عَنْ أَبِي السَّائِبِ، عَنْ أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ، قَالَ سَمِعْتُهُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم ‏"‏ إِنَّ بِالْمَدِينَةِ نَفَرًا مِنَ الْجِنِّ قَدْ أَسْلَمُوا فَمَنْ رَأَى شَيْئًا مِنْ هَذِهِ الْعَوَامِرِ فَلْيُؤْذِنْهُ ثَلاَثًا فَإِنْ بَدَا لَهُ بَعْدُ فَلْيَقْتُلْهُ فَإِنَّهُ شَيْطَانٌ ‏"‏ ‏.‏
There is a group of jinns in Medina who accepted Islam, so he who would see anything from these occupants should warn him three times; and if he appears after that, he should kill him for he is a satan.


Syaitan jin yg mengacau manusia tentunya lebih jahat daripada syaitan jin di Madinah tu(jin islam yg degil tak mau meninggalkan madinah selepas diberi amaran 3 hari tu), takkan nak dipujuk belai je walau dah bertahun tahun atau puluhan tahun kacau manusia???


Oleh yg demikian, bunuhlah syaitan syaitan jin yg kacau manusia ni, mereka adalah musuh yg nyata bagi manusia, jika dikalangan mereka mencuri dengar berita langit(ucapan para malaikat) pun para malaikat bunuh( dengan rejaman api yg menjulang lagi menembusi), napa kita tak ikut????? so ikutlah...... jangan dipujuk rayu jin tu agar tak kacau manusia lagi, tak jalan punya!!!!!

Selasa, 6 Januari 2015

KIAMAT

NI SAJA JE NAK BUAT CERITA, TAK BOLEH PERCAYA... HEHE


Cerita tentang dunia, tentang alam, tentang cakrawala, tentang metafora, eh metafora  la pulak, metafora tu apa.... hehehe


Ok, dimulakan dengan penciptaan Manusia, Adam..... adam dicipta dari adunan tanah(tanah air api angin), masa Adam dicipta disyurga, dunia dah ada kan, dunia pun dah tua masa Adam tu dicipta, jadi, sebelum dicipta Adam, berapa ramai khalifah di dunia ini Allah dah cipta dan musnahkan???? tentu lah dah banyak kan, sebab dunia pun dah tua!!!

Sebelum manusia, yg jadi makhluk pentadbir dunia adalah Jin, kan, sebab tu bila Allah ciptakan manusia, jin tu marah, sebab jewatan kene rampas...lagipun jin kan dari api, panas jek, tu yg senang marah, sombong..... agaknya lah... hehe, dan jin pun Allah cipta dah ribuan tahun sebelum adam diciptakan, malah ketuanya dari golongan Azazil, kira azazil yg paling tua la, pernah Allah naikkan ke syurga menjadi ketua para malaikat walaupun azazil tu dari bangsa jin.... maknanya mereka sebelum adam dicipta pun banyak yg islam sentiasa beribadah pada Allah.

Beribu ribu tahun sebelum adam dicipta, jin dah ujud, jadi khalifah dunia, tapi sebelum jin, tak kan tak de????? yg setakat dengar dengar tanpa pembuktian, ialah sejenis makhluk yg juga tak nampah dimata kita, dipanggil Al hin, berjuta tahun mereka mentadbir dunia sebelum Allah hapuskan sedikit demi sedikit, lum terhapus semuanya, masih ada sedikit sedikit pun dah jemu hidup, tapi tak de sebab Allah nak matikan mereka....lum ada penyebab....tapi bilangannya pun takat berapa ratus ribu je tinggal.... agaknya lah, hehe


Benarkah ada Al Hin???? entah, bukan ada bukti pun!!! tapi kalau ikut kata dari alam mistik, mereka ni memang ada, dulu dulu memang kira penguasa dunia la, iaitu sebelum diciptakan golongan golongan jin,  tubuh Al hin diciptakan dari gabungan tiga unsur, iaitu air, udara dan cahaya, tiada tanah dan tiada unsur api.... agaknya lah....

Mereka bersayap yg besar, 2 sayap jek.... seluruh tubuh dipenuhi bulu bulu halus berwarna putih kebiruan...sangat cantik, sosok tubuh seperti manusia cuma berbulu dan bersayap, yg lagi cantik sebab ianya dicipta antara unsurnya dari cahaya. so tubuh mereka bercahaya kebiruan.... tapi tak la macam malaikat, malaikat cahaya putih.......... entah ye entah tidak... hehe

Mereka ni bukan musuh manusia sepertimana syaitan dari golongan  jin, tapi Alhin yg masih ada ni ada jugak yg kacau manusia, kerana kira depa ni antara golongan pengacau gak, tapi tak la kacau sangat, sikit sikit buat gurau gurau, kerana dah terlalu bosan hidup yg tak berpenghujung...... agaknya la... hehe

Memandangkan golongan Alhin yg juga berbagai bangsanya dulu tu pun tinggal sedikit jumlahnya, tidak lagi membiak kerana balasan Allah pada mereka kerana merosakkan alam, ini menunjukkan mereka juga mati, sedikit demi sedikit.....

Mati????? abis Jin mati tak???? tentulah mati jugak, cuma jin kan membiaknya cepat, sekali keluar telur seolah spora pada pokok fern tu, berjuta..... lalu tumbuh menjadi anak anak jin... sebab tu jin tetap banyak tak habis habis.... walau dibunuh berjuta tiap hari pun takkan habisnya mereka.... kalau Al hin dibunuh ye cepat habis, almaklum jumlahnya dah tinggal sikit, tak membiak lagi pulak tu.... Kalau Al Hin kacau manusia, boleh tak dibunuh????? jawabnya tentulah boleh, kalau Allah izinkan, dengan apa???? kalau dia dari cahaya biru, nak bunuh kenelah guna api yg lagi biruuuuu, hehehe tapi tak de sebab janganlah dibunuh, dosa tau!!!!

Sebelum Alhin, ada makhluk lagi tak???? tentunya ada, entah dari apa ciptaannya, tapi namanya kalau tak silap Al Al Jugak, Al Bin kot........ pedulilah, tak perlu dikaji pun....


Cerita di atas tu mengganbarkan bahawa Dunia ni Allah dah cipta lama sangat dah, kita ni manusia pun baru jek diujudkan Allah ni, Kalau Allah bosan, dihapuskan kita ni sedikit demi sedikit sampai habis, Lalu Allah cipta makhluk yg baru.... boleh je kan???? Sebab Allah tu Maha Berkuasa....

Berbalik pada Dunia yg dah tua ni, bila Allah nak hancurkan???kiamat???? abis kalau Allah hancurkan dunia, Allah nak buat apa????? takkan Allah nak tengok syurga neraka tu je???


Mungkinkan cakrawala yg ada ni cuma yg ada ni je? kan langit ni tak berpenghujung???? mungkin ada cakrawala yg lain yg hampir serupa dengan cakrawala kita ni, maksudnya planet bintang bulan bumi yg ada kat kita ni cuma satu cakrawala, mungkin banyak lagi cakrawala yg sama seperti ini ditempat yg lain, mungkin banyak, mungkin 2,5, 7 atau sebagainya, sapa tau??? kan


Cakrawala kita ujud ni, entah entah dah yg ke berapa ratus agaknya, mungkin banyak cakrawala sebelum ni dah Allah hapuskan.... sapa tau kan.... dan setiap keujudan cakrawala ni, mungkin jumlahnya Allah hadkan, mungkin takat 7 cakrawala je dalam satu masa, mungkin lebih, kalau lama sangat Allah boleh jek hapuskan, lalu cipta satu cakrawala baru, dan terus terusan sebegitu.... mungkin boleh kan?????? atau tak mungkin???????

So, bila pulak kiamatnya????? kata kiamat tu hancur apa yg ada???? ye la kot, kalau Allah hapuskan satu sistem solar atau cakrawala tu kira hancur la, kira kiamat la, kan???? dah tu bila ppulak balasan syurga neraka?????


Entah, suka Allah la nak buatnya bila, boleh saja Allah tak mau buat pun, atau boleh saja Allah cepatkan... itu bukan urusan kita, segalanya haq Allah, suka dia la nak buat ke tidak.... betul?????? atau entah????????? hehehe

Tapi kan, setakat yg aku tau la, lebih cepat bumi kita ni kita hancurkan, lebih cepat kiamat tu datang, tak kiralah kiamat akibat Allah hancurkan bumi atau cuma Allah hapuskan manusia seluruhnya dibumi, antaranya adalah kita memanaskan bumi, dengan berbagai cara antaranya melepaskan udara bertoksid hingga menyebabkan lapisan ozon menipis, atau yg kerap semua manusia lakukan ialah menebang pokok dan tumbuhan. Pokok dan tumbuhan tu sumber oksigen, kalau ditebang, mana la nak adanya oksigen, tak bernafas kita!!!, lagi banyak penebangan hutan ditukar jadi perumahan, lagi cepat dunia kepanasan, kalau tukar jadi pertanian yg hampirsama dengan hutan keadaannya, ok jugak tupun boleh menyebabkan perubahan ekosistem, menyebabkan tadahan air berkurangan yg menyebabkan banjir kilat.

So, tanda kiamat yg paling mudah ialah bila hutan didunia dah musnah, tiada lagi simpanan air tanah, tiada lagi hidupan hutan, tiada lagi sumber makanan haiwan dan manusia.... segalanya jadi hutan batu, panas, apa yg boleh hidup??? manusia akan kekurangan makanan dan sumber oksigen, lalu mati sedikit demi sedikit, kalau tetiba Allah nak hancurkan dibagi gempabumi yg dahsyat, gunung gunung bertebaran, air lautan naik kedaratan menjadi tsunami paling besar, dan hapislah seluruh manusia.... yg tinggal hanya bumi yg tandus untuk Allah cipta makhluk yg baru.......


Apa la aku merapu kali ni, tak de kerja ni.... hehehe



DOSA MEMBUNUH

MEMBUNUH MANUSIA.....TANPA SEBAB... BERDOSA MEMBUNUH ORANG ISLAM TANPA SEBAB...DENGAN SENGAJA PULAK TU... BALASANYA KEKAL DI NERAKA KAL...