Ahad, 10 Jun 2012

ANGIN DITUBUH


ANGIN DALAM TUBUH(salur darah)

Kali ni tak nak cerita pasal mistik sangatlah, pasal sakit yg sebab angin ditubuh jek, iaitu yg menyebabkan saluran darah sumbat iaitu salur darah yg halus halus, bukan yg pembuluh darah tu…

Dalam tubuh manusia ni, mesti ada angin, kalau tak de angin, macamana sel darah tu nak beroperasi, kan kerja sel darah bawa dan hantar oksigen kegenap tubuh kita, oksigen tu dari udara kan, angin la tu… tapi kan, dalam tubuh kita ni, ada juga angin yg menyakitkan, yg berpusing didalam tubuh, kalau dia tersekat dan berkumpul kat sesuatu tempat, tempat tu akan rasa sakit, lenguh lenguh  atau macam kebas gitue… ada juga kalanya atau bagi orang tertentu, angin tu sampai merosakkan sendi akibat terhenti di sendi sendi… akibatnya asid asid berlebihan ditubuh pun tersekat kat situ, nama asid tu asid uric… kira senang kata bahasa melayunya sakit gaut lah… puncanya angin…. Kemudian asid uric tu terkumpul lalu orang tu akan rasa kesakitan yg amat sangat kat tempat tu….. yg kalau lama lama dibiarkan, boleh keras timbul macam tulang pulak…  Kalau kita ada rasa rasa nak kene tu, katalah sendi sendi tu ada yg sakit sakit sikit, jangan biarkan, cepat cepat pecahkan angin yg menyumbat tu secara ketuk tempat tu dengan apa saja benda yg lembut…. Yg agak boleh pecahkan angin tu la..

Kebanyakkan angin ditubuh ada diperut, yg menyebabkan kita mual,tak lalu makan, atau senak diperut.  Banyak juga angin ni merata ditubuh, yg menyebabkan sakit dan sengal, terutama kat bahagian bahu, bahagian belakang leher dan belakang telinga. Ada juga yg menyebabkan sakit kaki la, sakit paha la, sakit lutut la, sakit tangan dan jari jemari….. Agak agak sakit jantung, sakit semput @ asma, sakit paru paru tu semua ada kaitan dengan angin tak????? Jawabnya ada, malah kebanyakkannya memang sebab angin disalur darah, disertai pulak kolestrol atau lemak… sumbat salur darah tu, maka darah beroksigen tak kan sampai keorgan dalaman tu, lalu macamana organ tu nak beroperasi dengan sempurna???? Kalau dah tak operasi dengan sempurna organ tu… tu yg sakit tu dating…eh silap, sakit tu datang!!! Hehehe

Satu lagi, agak agak angin tu tersumbat ada kaitan dengan jin tak???? Jawabnya kebanyakkannya tak de, tapi ada juga yg jin penyebabnya, terutama kalau sakit tu kat bahagian bahu dan tengkuk. Haaaa, tau ko takutttttt, ko ada   sakit tengkuk kan!!!!!! Ada jinn dalam tengkuk tu bergayut!!!!! Hehehe…. Tak semestinya la… hehehe

Mighrin pun punca angin yg block darah beroksigen kat tengkuk dari sampai kekepala, tu yg bedal ubat pun mighrin tu tak hilang, hilang kejap,  nanti ada lagi, gitu la ulangkali… kan kan kan….

Abis, kalau dah kene sakit macam nih nak buat macamana????? Hehe, yg utama gi doctor dulu, jangan jumpa bomoh atau perawat… kang tak pasal pasal, sakit sikit bertambah tambah sakit, ada topup sakit akibat  jin dari bomoh atau perawat  pulak….

Ok, kalau doctor bagi ubat pun tak pulih pulih, siap kata tak de sakit, barulah jumpa perawat Alternatif… untuk memastikan sakit tu hanya akibat angina je ke atau ada kene mengena dengan jin. Kalau ada kene mengena dengan jin, minta perawat tu bunuh jin jin tu, kalau dia tak tau bunuh, minta dia pastikan jin tu kekal tak kacau lagi tak kiralah dia pindahkan ke lain kea tau dia kurung kat mana mana kea tau dia masukkan dalam botol… kalau yg ni pun dia tak reti, baik cari perawat lain…. Membazir tenaga je kalau takat halau halau ni…

Ok katalah jin tu dah habis, sakit masih ada juga, barulah cari tukang urut untuk pecahkan angin tu atau pulihkan perjalanan darah tu… tapi kene tengok jugak, sapa tukang urut tu, kalau dia dapat ilmu mengurut dari keturunan tak kira dapat sendiri atau mak bapak turunkan, biasanya ada dampingan jin… pastikan tukang urut tu ada belajar arah aliran darah(blood circulation) untuk memastikan darah tu digerakkan ikut jalannya sendiri… yg akhirnya menuju ke paru paru untuk tujuan pengoksidanan lalu kearah jantung untuk dipam semula keseluruh tubuh.

Biasanya kalau dah buat urutan ni, sakit kepala @ mighrin tu, sakit bahu, sakit tumit dan lain lain akan berkurang masa tu juga… tapi kalau sakit pinggang, tempoh berkurang agak lama biasanya dalam 3 hari tak perasan tau tau sakit tu dah ilang…

Satu lagi, kalau sakit sebab angin angin ni, ada zikir zikir yg kalau diamalkan dan dijadikan zikir harian auto memecahkan angin ni… tapi zikit ni tak sama atau sesuai pada setiap orang, iaitu lain orang, lain zikir yg sesuai dengan tubuhnya untuk auto pemecahan angin ni… tapi zikir kalau bertujuan nak hilangkan angin ditubuh ni, jarang sangat dapat ikhlas dan diterima Allah, iaitu kita auto juga terniat bllah tapi berzikir sebab nak pulih sakit tubuh tu, kan kan kan…. So nak selamat, kalau dah dipastikan katalah zikir pada sesaorang tu yg sesuai katalah jumlah minimum 2000x setiap hari, so dia kenelah zikir tu 2 x jumlah tu atau lebih lagi demi untuk memuji Allah dan mengingati Allah, barulah ada sedikit yg boleh sampai pada Allah…


Ok… ni baru la ada sikit cerita.. kikiki
Kebanyakkan yg datang pada aku akhir akhir ni, akibat angin je, contohnya ada satu tu, sakitnya dah agak lama, sakit tengkuk, bahu dan pinggang, kaki sampai tak larat nak jalan, terlalu sakit….perawat lain kata sebab sihir la, sebab saka la…. Tu ok la, masing masing punya kepandaian… yg ada tu doctor pakar pun, pun dia dah tak tau lagi nak bagi ubat mana sebab isterinya yg sakit,  sakit makin teruk, kalau bagi steroid bini dia ok, tapi manjang nak pekene je steroid tu, maknanya tak pulih langsung lah, setakat menahan sakit, kan kan!!!, dah berubat alternative merata juga , macam macam… pun sama…. Tak kurang pun, kalau kurang pun terlalu sikit… katanya la… perawat rata rata kata ada sihir, dan saka…. Dan  ramai juga yg pagar rumah dia dan opis dia…. Akhirnya makin banyak lah jin saka tu, bukan berkurangpun!!! Siap tampal wafaq bagai… hehehe

Akhirnya aku minta izin untuk hancurkan pagar pagar tu semua, alah dari jauh jek, sebab jin aje kan… paku atau tahi besi ke apa yg dijadikan pagar tu aku deaktifkan jek dari jauh, buang aura yg panggil jin pemagar tuuuuuuu hehe

 Aku pun minta izin pada doctor pakar tu untuk picit bahu isterinya… lalu kesakitanlah yg amat sangat… tau je la, hantu yg picit, macam kene cekik tuuuu…. Hantu Pontianak… kikiki… ah tak la… picit tengkuk , belakang telinga je… sakit memangla sakit, nak baik kan!!! Hehe

Lepas picit je, dia terus lega, boleh toleh kiri kanan, dan kepala yg berat terus ringan… dia katalah, aku bukan timbangpun kepala dia dari berat ke ringan tu… aku rasa kalau timbangpun sama jek beratnya… kikiki

Cuma yg sakit pinggang tu… tu bukanlah aku boleh buat sebab banyak bahagian kaki kene urut… so, aku terpaksa arahkan doctor tu, siap sekolahkan dia, ala tentang kaedah urut je la… hehehe

Akhirnya dua hari lepas tu, sipesakit call dengan nada ceria kata sakit bahagian bahu keatas memang dah baik terus, Cuma pinggang masih sakit sikit… dia beritau yg suaminya dah urut beberapa kali… Alhamdulillah…. Dan aku kata ok la tu, urut lagi sebab sakit pinggang ni biasanya sakitnya hilang sikit demi sedikit, kita tak perasanpun…. Dan aku pesan, teruskan zikir yg aku dah ajar tuuuuuuu

Kes lain pun banyakk, macam tu jugak, sakit bahu, sakit tengkuk, sakit kaki, sakit pinggang…. Bukan pasal jin sangat pun, walau ada jin, tapi sikit sangat… ala bawah 20 ekor tu sikit sangat la… yg lebihnya sebab angin je…. Urut biasanya terus kurang, kalau tak lalu makan, terus rasa kelaparan….hehehe
Tapi jangan baca ni terus anggap aku tukang urut atau nak mengurut , aku malas sangat bab mengurut urut nih, penat sangat beb…. Carilah tukang urut disekitar tempat kalian…

Aku cerita ni bukan nak apa, saja je, sebab bila hospital pakar pun tak dapat kesan sakit tu, dan orang terus gi bomoh anggap puncanya mesti jin, walhal tak semestinya…. Angin dalam badan je… ialah angin kan tak dapat di x ray… hehehe, tak dapat di scan…

Kaedah mudah, kalau sakit atau sengal sengal badan akibat angin ni ialah makan bebenda yg boleh keluar kan angin dari tubuh seperti ginger & garlic… halia dan bawang pulih lah! Hehe
Atau satu lagi, try makan vitamin C yg 1000mg atau 500mg slow release tu, makan la beberapa hari, inshaAllah amat melegakan

16 ulasan:

  1. As salam Encik,

    Saya sekarang terasa sengal2 dan lenguh2 di bhgn betis, pelipat lutut, di pergelangan kaki, dan di bhgn lengan. Ketika main badminton, kaki saya jadi cepat lenguh dan terasa panas. Bila saya bersila, tak lama kemudian kaki saya akan terasa lenguh yg amat sgt di bhgn pelipat lutut dan betis sehinggakan saya terpaksa meluruskan kedua2 kaki saya.

    Mohon bantuan nasihat, pendapat dan saranan untuk saya mengatasi masalah saya ini.

    Jazakalluhukhairankathira

    Sharim

    BalasPadam
    Balasan
    1. Adakah anda ingin menjual buah pinggang anda? Adakah anda mencari peluang untuk menjual ginjalnya dengan wang kerana kemerosotan kewangan dan anda tidak tahu apa yang harus dilakukan, kemudian hubungi kami hari ini di Hospital ginjal dan (800,000 dolar AS) Kami akan menyediakan ginjal.

      Hospital kami pakar dalam pembedahan ginjal dan kami juga berurusan dengan jual beli. Transplantasi ginjal penderma dengan siaran langsung. Kami berlokasi di Indiana, Amerika Syarikat, Nigeria, Colombia, Sekiranya anda berminat untuk membeli atau menjual buah pinggang, jangan ragu untuk menghubungi kami melalui

      e-mel: kelinahospita01@gmail.com / WhatsApp (+2348136286824)

         Menunggu jawapan anda.

      Padam
  2. Assalamualaikum..

    Saya sakit di tengkuk sebelah kiri..sekarang melarat sampai sakit kepala.ingat dulu salah tidur tapi sekarang sakit tu dah agak lama sangat..ada petua or zikir yg boleh membantu..email sy mufariqun@yahoo.com..semoga Allah merahmati saudara kerana membantu.

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  4. terima kasih atas petua anda itu..saya sudah mengalaminya dan kata-kata anda itu semua ada kebenarannya..angin jahat kita harus singkir.tq

    BalasPadam
  5. Assalamualaikum..tuan..saya mgalami sakit di peha sbelah kanan...rasa mnucuk2..yang pelik nya,kadang2 sakit ni boleh btukar2 tmpat..jap d peha,jap d lutut..hampir 2 bln skt ni..blh tuan tlg bg pjelasan..

    BalasPadam
  6. KHASIAT BUAH TUNJUK LANGIT

    3 BAHAN AKTIF PENTING

    FLAVONOIDS daripada kandungan khasiat buah tunjuk langit semakin terkenal di kalangan para saintis dunia dengan keupayaannya meninggikan dan meningkatkan taraf kesihatan manusia. Ia terdapat di dalam pelbagai jenis tumbuh-tumbuhan dan buah-buahan termasuk tumbuhan herba yang dikenali ramai iaitu Ginkgo biloba dan Eurycoma longifolia (Tongkat Ali). Bahan Flavonoids yang tinggi di dalam buah Mahogany mengandungi bahan enzim semulajadi yang dapat merangsang pembukaan pembuluh darah bagi melancarkan perjalanan darah ke seluruh badan serta membekalkan nutrisi dan oksigen lalu bertindak sebagai enzim anti- pengoksidaan.

    SAPONINS adalah enzim semulajadi yang wujud di dalam khasiat buah tunjuk langit seperti sabun atau pelincir yang membantu melicinkan perjalanan darah keseluruh tubuh badan. Saponins di dalam buah Mahogany dapat mengurangkan lemak dan kolesterol pada dinding saluran darah bagi melancarkan perjalanan darah. Keadaan ini akan membantu menguatkan fungsi jantung di mana peningkatan sistem imuniti dan pengurangan tahap pembekuan gula dalam darah akan berlaku. Kandungan bahan Saponins yang tinggi ini juga boleh didapati di dalam makanan herba yang disanjungi dunia iaitu herba Ginseng Panax.

    BITTER ALKALOIDS di dalam Buah Tunjuk Langit ada unsur organic yang mempunyai sifat perubatan semulajadi. Buah ini adalah amat pahit jika dimakan begitu sahaja. Rasanya pahit adalah disebabkan oleh kandungan bitter alkaloids yang tinggi di mana ia membuatkan darah di dalam badan berasa pahit dan membantutkan pertumbuhan pelbagai jenis virus dan bakteria yang menjadi penyebab utama kepada pelbagai jenis penyakit. Ini akan membantu pembinaan secara matang sel-sel darah putih di dalam tubuh manusia untuk memperkukuhkan sistem imunisasi tubuh badan bagi menghalang dari serangan organisma-organisma yang tidak baik.

    Fungsi-Fungsi Utama Flavonoids

    Mengurangkan tahap gula dalam darah
    Menyeimbangi kandungan gula dalam darah
    Memperbaiki kelancaran peredaran darah
    Menyingkirkan redikal bebas dalam tubuh badan
    Memperbesarkan dan menguatkan keanjalan saluran darah
    Mengurangkan kandungan kolestrol yang tidak baik di dalam darah

    Fungsi-Fungsi Utama Saponins
    Mempertingkatkan daya tubuh badan (daya imuniti)
    Merangsangkan perembesan insulin dari pankrias
    Mempertingkatkan fungsi pembinaan darah
    Menangani kekejangan otot di dalam saluran pernafasan
    Melancarkan sistem saluran pernafasan
    Mempertingkatkan daya penghasilan sperma kaum lelaki
    Memperbaiki sistem peredaran darah
    Menyah toksid dalam badan (detoksifikasi)
    Mengelakkan kemabukan dan keracunan
    Mententeramkan fikiran dan otak

    BalasPadam
  7. Salam...Sy ada menjual buah tunjuk langit gred A..sekitar 250 biji sehinga 300 biji sebungkus harga cuma rm30....cepat dan pantas sy hantar guna kan pos laju.call or msg sy xpun wasap sy kt 0174687570(mohd zuhairi)

    Kebaikan buah tunjuk langit terlalu banyak...melancarkan darah...buang angin..pulih kn tenaga batin untuk lelaki..kesan lebih hebat berbanding tongkat ali...cuci buah pingang..kurangkn kolestrol..kurangkan darah tingi..buah ni.selamat di makan...amalan orang terdahulu untuk kesihatan..berasal dari pohon mahogany di dalam hutan

    Buah yg sy jual adalah asli...bukan pil bukan kapsul tapi dalam bntuk biji2 kuaci mahogany....sehari cukup sebiji untuk kesihatan.sesiapa pun boleh amal kan...
    Keluaran sy adalah asli..nama syarikat sy JUTAWAN HERBS NO PENDAfTARAN SYARIKAT SAYA PG 0346818-W NAMA PEMILIK MOHD ZUHAIRI BIN NOORDIN

    BalasPadam
  8. Assalamualaikum..sy mengalami masalah migrane setiap kali dtg haid..ttp skrg makin bertambah dgn sakit di kepala sebelah kiri..mata kiri..tengkuk kiri..bahu kiri..urat belikat kiri..pinggang kiri & buah betis kiri..sy rasa dah bosan dgn sakit ini yg sentiasa ada..walaupun dah makan ubat migrane atau tahan sakit yg reda seketika tetapi dtg semula..apa yg harus sy lakukan..

    BalasPadam
  9. Assalamualaikum..sy mengalami masalah migrane setiap kali dtg haid..ttp skrg makin bertambah dgn sakit di kepala sebelah kiri..mata kiri..tengkuk kiri..bahu kiri..urat belikat kiri..pinggang kiri & buah betis kiri..sy rasa dah bosan dgn sakit ini yg sentiasa ada..walaupun dah makan ubat migrane atau tahan sakit yg reda seketika tetapi dtg semula..apa yg harus sy lakukan..

    BalasPadam
  10. Salam ..saya pengeluar herba warisan yang telah dirumus khas bagi tujuan penyembuhan penyakit yg mampu memusnahkan pelbagai jenis kanser seperti ; ✅Kanser Usus ✅Kanser Payudara ✅Kanser Lymphoma dan lain-lain lagi. Turut mampu mengubati penyakit lain seperti ; ✅Batu Karang ✅Batu Hempedu ✅Saraf Parkinson ✅Slip Disk ✅Gout ✅Resdung ✅Demam Campak ✅Denggi dan lain-lain lagi
    Proses penyembuhan juga perawatan secara semulajadi ini tanpa menyakitkan atau merosakkan buah pinggang.
    ✔Keberkesan JUS INFINITI sudah terbukti dan saya menjaminkan kelebihan produk ini akan membuatkan pengguna terkejut dengan rawatannya yang cepat dan selamat untuk sembuh.Sama-sama kita merawat dan seterusnya mencegah apa saja penyakit yang dihadapi dari terus merebak ke tahap yang lebih kritikal. Insyaallah ,JUS INFINITI turut membantu melambatkan penyakit terus merebak dengan cepat lantas mampu merawat sehingga sembuh, mudah-mudahan.contoh pesakit gout belum ada lagi herba untuk gout yang mampu hilangkan terus gout.banyak yang Cuma mampu menahan saja dan kena makan hari hari berbeza dengan jus infiniti keluaran jutawan herbs.cukup untuk makan berapa botol saja gout anda telah pulih dan tidak perlu risau lagi dan hari hari boleh makan udang dan ikan bilis macam sebelum sakit gout.memang hebat sama jugak degan saraf,,.batu hempedu dan lain lain peyakit boleh rujuk testimony saya yang banyak banyak kes lain..jika anda hendak menjaga kesihatan jus ininpaling terbaik sebab mampu menurunkan paras kolestrol dengan cepat tidak perlu risau lagi serangan jantung atau kolestrol tinggi
    ✔Hutan belantara kita tersembunyi 1 juta rahsia.Hanya ramuan herba terpilih sahaja yang terkandung di dalam JUS INFINITI ini, ✔JUS INFINITI amat mujarab jika diamalkan dengan betul dan konsisten. Jangan dibiarkan penyakit yang ditanggung dalam diri kita tanpa berusaha merawatnya. ✔Ramai yang sudah berjaya sembuh dengan produk JUS INFINITI ini .Ia terbukti dengan testimoni pelbagai jenis penyakit yang sudah sembuh dengan penggunaan yang betul dan konsisten. ✔JUS INFINITI ini juga boleh dijadikan makanan tambahan yang selamat diambil oleh sesiapa yang ingin menjaga kesihatan dan pencegahan awal pelbagai jenis penyakit.
    ✔Insyaallah sama-sama kita berikhtiar. ✔Untuk sebarang pertanyaan yang lebih lanjut serta jika ingin meminta pandangan, perkongsian serta maklumat tentang JUS INFINITI ,sila hubungi sy :
    ✅Encik Mohd Zuhairi 0174687570 (Whats App ,Call,SmS ) ✅HARGA 1BOTOL: RM180 ✅NAMA SYARIKAT: JUTAWAN HERBS ✅NO. PENDAFTARAN SYARIKAT: PG 0346818-W ✅NAMA PEMILIK : MOHD ZUHAIRI BIN NOORDIN 0174687570 (WHASTAPP,SMS&CALL)

    BalasPadam
  11. Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai atau perempuan dirasuk kesihatan yang serius dan 100% dalam penjualan atau pembelian buah pinggang perlu segera menghubungi hospital. Mercy lara e-mel: mercylarahospital@gmail.com. Oleh kerana kita mempunyai ramai pesakit yang masih hidup. Memerlukan pemindahan buah pinggang, anda sedang mencari peluang untuk menjual buah pinggang untuk wang kerana rehat kewangan ke bawah dan kami akan memberi anda $ 800,000 untuk buah pinggang beliau. Kami juga mempunyai ubat untuk HIV / bantuan Untuk mengatasi perkara ini, sila hubungi kami melalui e-mel: contact @.

    EMAIL: mercylarahospital@gmail.com

    WhatsApp nombor; +2348053930975

    Terima kasih.

    BalasPadam
  12. Perut sentiasa keras.. Rasa Nafas tk brapa nk selesa.. Tapi bila sendawa dan kentut baru lh badan tu rasa selesa.. Adakah ni Angin biasa2 atau angin yg luar biasa?

    BalasPadam
  13. Adakah anda ingin membeli Buah Pinggang atau anda ingin menjual anda
    buah pinggang? Adakah awak
    mencari peluang untuk menjual buah pinggang anda untuk wang
    kerana pemecatan kewangan dan anda tidak tahu apa yang perlu dilakukan
    lakukan, hubungi kami hari ini dan kami akan menawarkan anda yang baik
    jumlah wang untuk buah pinggang anda. Nama saya ialah Doktor MACPHERSON
    am a
    Nefrologi di KLINIK MACPHERSON. Klinik kami adalah
    khusus dalam Pembedahan Buah Pinggang dan kami juga berurusan
    membeli
    dan pemindahan buah pinggang dengan hidupan
    penderma yang sepadan.
    Kami terletak di India, Turki, Nigeria, Amerika Syarikat, Malaysia, India
    Sekiranya anda berminat untuk menjual atau membeli buah pinggang sila jangan
    teragak-agak untuk menghubungi kami melalui e-mel.
    E-mel: doctormacphersonclinic@gmail.com

    Selamat sejahtera
    DR MACPHERSON.

    BalasPadam
  14. Adakah anda ingin menjual buah pinggang anda? Adakah anda mencari peluang untuk menjual ginjalnya dengan wang kerana kemerosotan kewangan dan anda tidak tahu apa yang harus dilakukan, kemudian hubungi kami hari ini di Hospital ginjal dan (800,000 dolar AS) Kami akan menyediakan ginjal.

    Hospital kami pakar dalam pembedahan ginjal dan kami juga berurusan dengan jual beli. Transplantasi ginjal penderma dengan siaran langsung. Kami berlokasi di Indiana, Amerika Syarikat, Nigeria, Colombia, Sekiranya anda berminat untuk membeli atau menjual buah pinggang, jangan ragu untuk menghubungi kami melalui

    e-mel: kelinahospita01@gmail.com / WhatsApp (+2348136286824)

       Menunggu jawapan anda.

    BalasPadam

PETUA.... MEMBUAHKAN POKOK BUAH

POKOK BUAH BERBUNGA LEBAT TAPI TAK JADI BUAH??? Sapa ada masaalah ni??? dah selesai??? Senang jer cara nak biar buah tu lekat.....