Isnin, 28 September 2015

Mengapa Berubat Lagi Kalau Dah Berubat Banyak Kali Pun Tak De Kesan?????

Ni untuk apa sakit pun ye, bukan bab gangguan jin atau sakit zahir je


Contoh mudah, kita makan ubat kencing manis dan darah tinggi, bertahun tahun makan ubat yg sama, malah dos bertambah...... cuba henti, hilang tak kencing manis tu dan hilang tak darah tinggi tu, kalau tak hilang juga, tu tandanya yg kita bedal bertahun tahun tu bukan ubat!!! silap silap dan selalunya malah merosakkan sistem yg lain terutama buah pinggang!

Nak buah pinggang rosak??? nak kene dialisis seminggu 3 kali dengan  kos yg tinggi???? cubalah kaedah lain!!!!!!




Ok, Bab gangguan jin setan pulak, dah berkali kali berubat, perpuluh kali atau beratus kali, gangguannya tetap ada, bertukar perawat pun masih sama jek, walau bertukat perawat, tapi guna ubat atau cara mengubat dengan cara yg sama, mana nak pulihnya oiii!!!! Kalau nak tukar perawat ke, carilah yg berbeza cara dan kaedahnya,  sebab gangguan jin bukan sama jer, golongan jin pun banyak, nak kalahkan jin kene tengok jenis jinnya, mana boleh main bantai sama jerr, tak jalannya oii



Kalau guna mentera tak jalan, gunalah jampi pulak, kalau jampi tak jalan, guna rukyah, kalau rukyah tak jalan, guna la cara lain, asalkan tak syirik!!! ingat gi jumpa bomoh tu syirik ke???


Mesta ada yg kata syirik!!! tak faham makna syirik la tu!!! syirik tu maknanya percaya ada tuhan lain selain Allah, maksudnya percaya tuhan tu bukan Allah yg Esa je, tu makna syirik.... kalau jumpa bomoh ke, pawang ker, tok sami ke, tok batin ke, syirik ker??? kalau percaya mereka tu tuhan, atau makhluk ghaib yg bantu mereka tu tuhan, barulah syirik namanya!!! ingat mereka jer yg dibantu jin???? ustaz perawat tak dibantu jin???? ko nampak jin??? kalau tak taupun keberadaan jin atau makhluk yg bantu merawat oleh sesaorang bomoh, perawat, ustaz, nujum dsbnya, jangan tuduh mereka syirik, nanti kene batang hiding sendiri!!! hehehe



Senang kata, tujuan aku menulis ni nak beritau je, kalau dah berubat banyak kali tu tak jalan juga, tak kurang juga, tak berkesan juga, ubahlah cari perawat lain atau pengubat lain, pedulik apa orang nak kata apa, yg penting pesakit nak sembuh, bukan nak bagi derma kat perawat, bukan nak miskinkan diri bayar fee perawat, bukan nak terus berubat dan berubat, tapi pesakit nak sihat, nak sembuh, nak hilangkan gangguan, nak hidup sejahtera, nak bebas dari bebanan gangguan yg pelbagai tu!!! perawat kene ingat tu!!!!!


Kalau rasa pesakit tu kamu tak mampu ubati, nasihatkan dia cari perawat lain, walau apapun kaedahnya, yg penting pesakit boleh sembuh, boleh hilangg gangguan tu, jangan rasa syok sebab bilangan pesakit ramai datang tiap minggu tak putus putus sampai bertahun, penuh poket tapi pesakit macam tu jugak, ikhlas la sikit nak merawat tu, jangan rasa diri terbaik orang lain tak bagus dan guna bantuan jin, sebab perawat rata ratanya walaupun titlenya ulama atau ustaz, mungkin berlambak jin yg bantu merawat tanpa sedar, ingat tuuu



hehehe, ni aku tujukan kat batang hidung aku sendiri, jangan mare

darah... aliran dan tanda tanda

‪#‎copynpaste‬
=================
INFO BERGUNA
••••••••••••••••••••••
..Sakit di bahagian bahu.
Menandakan saluran darah telah menjadi keras dan fungsi metabolisme tidak seimbang.
.. KEBAS TANGAN :
● Pengaliran darah di bahagian atas badan tidak lancar.
.. KEBAS TANGAN KIRI DAN LENGAN :
●Tanda-tanda lemah atau sakit jantung.
Jika rasa kebas menjadi sakit di bahagian lengan dan kekal di sana, ini menandakan serangan sakit jantung mungkin berlaku.
..KEBAS KAKI :
●Pengaliran darah di bahagian bawah badan tidak lancar.
.. SAKIT TAPAK KAKI :
●Menandakan buah pinggang lemah.
Biasanya disebabkan oleh kekurangan senaman dan duduk terlalu lama.
.. SAKIT TUMIT KAKI :
●Menunjukkan kelemahan fungsi alat kelamin.
.. RASA PANAS DI TAPAK KAKI :
● Penyeimbangan fungsi buah pinggang akibat lemah tenaga batin.
.. GATAL DI CELAH-CELAH JARI KAKI :
●Menunjukkan tanda awal penyakit kaki busuk (Hong Kong Foot).
..TANDA-TANDA DALAMAN KEPALA.
Secara amnya, segala tindak balas yang berlaku di bahagian kepala mempunyai kaitan dengan sistem pengaliran darah, jantung dan saraf otak.
.. PENING/SAKIT DI BAHAGIAN DEPAN KEPALA
●Menandakan sakit tekanan jiwa (neurosis) akibat bebanan mental dan banyak berfikir.
.. PENING/SAKIT DI BAHAGIAN BELAKANG KEPALA
● Bahagian atas .
Menunjukkan penyakit tekanan darah tinggi.
● Bahagian bawah (tengkuk).
Menunjukkan penyakit tekanan darah tinggi atau tekanan darah.
.. SAKIT KEPALA DAN RASA GAS KELUAR DARI TELINGA :
●Menandakan penyakit migrain.
.. BISUL TERJADI DI KEPALA
● Tanda pembuangan toksin sedang berlaku. Kadang-kadang dikaitkan dengan penyakit migrain.
.. RASA PENING YANG MEMUSING
●Tanda kurang darah atau pengaliran darah tidak lancar.
..MULUT/KERONGKONG/LIDAH LOYA/MUNTAH .
Tanda penyakit lelah. Pembuangan bahan toksik dari bahagian perut.
.. MUNTAH DARAH
● Darah merah :
Pembuangan tisu yang sudah rosak di bahagian kerongkong dan
● Darah hitam:
Pembuangan tisu yang sudah rosak di bahagian perut; misalnya penyakit ulser.
..LIDAH RASA TEGANG DAN PENDEK :
●Tanda sakit jantung.
..KELUAR AIR LIUR YANG PEKAT . ..Proses pembuangan toksin dari kerongkong akibat jangkitan kuman
..KENCING
.. KERAP KENCING
●Menunjukkan buah pinggang mengandungi kotoran
.. AIR KENCING BERKAPUR
●Menunjukkan penyakit batu karang dalam buah pinggang.
.. AIR KENCING BERMINYAK :
● Menunjukkan buah pinggang mengandungi kotoran berlemak.
.. AIR KENCING PEKAT BERWARNA COKLAT :
● Menandakan proses pembuangan toksin sedang berlaku.
..AIR KENCING BERDARAH :
● Penyakit batu karang atau buah pinggang luka.
..BUANG AIR BESAR
.. CIRIT-BIRIT/KERAP BUANG AIR BESAR :
●Membersihkan kotoran/keracunan dari usus besar
. Cirit-birit dengan serta merta selepas memakan RG, menandakan penyakit barah di bahagian usus besar.
..SEMBELIT:
Membersihkan toksin dari usus kecil.
..NAJIS BERDARAH
● Darah merah : Masalah penyakit buasir atau barah di bahagian usus.
● Darah hitam: Masalah penyakit ulser perut.
.. NAJIS BERWARNA HITAM :
● Menunjukkan proses pembuangan toksin di bahagian usus sedang berlaku.
.. BADAN :
Secara amnya, segala kesakitan badan adalah disebabkan saluran darah.
..Sakit menyucuk :
● Proses menyeimbangkan urat saraf.
..Sakit sengal:
● Menandakan luka di dalam badan.
..Sakit menyentap:
● Proses menyeimbangkan urat saraf yang berkaitan dengan organ-organ badan.
.. Sakit menegang :
● Proses melancarkan pengaliran darah.
.. BADAN TERASA BERAT/ MALAS/ LENGUH . Badan mengandungi asid yang berlebihan. Proses penyeimbangan
..BADAN TERASA PANAS .
●Badan mengandungi asid yang berlebihan. Ini menandakan badan memerlukan banyak air untuk menjalankan proses pembuangan toksin.
.. BADAN TERASA RINGAN :
● Menandakan badan segar dan proses awet muda sedang berlaku.
.. RASA TAKUT MENGEJUT: .
.Lemah fungsi buah pinggang. Tenaga batin lemah.
.. CEPAT NAIK DARAH/MARAH :
..Fungsi hati lemah. Tekanan darah tinggi.
.. RASA BIMBANG DAN TAKUT :
..Sistem paru-paru yang lemah.
.. RASA SERONOK ATAU BIMBANG TANPA SEBAB :
.. Sistem jantung yang lemah.
.. Sistem saraf otak yang lemah.
.. Masalah pengaliran darah.
# Tips yg Bagus- Sampai2kan
Dr (H) Hj Zawawi
www.hjzawawihomeopathiccentre.com

Khamis, 10 September 2015

cacing dlm perut???

Bilakah Kali Terakhir Anda Makan ubat Cacing????
Rata2 bila sy survey dan bertanya ramai yg tak tahu atau terlupa akan penting nya pengambilan ubat cacing .

Sy suka bertanya ini dan ramai jawab:

*** Makan ubat cacing masa kecil2 dulu.
(Bayangkan kalau usia anda dah hampir 40thn. Berapa byk cacing dlm badan anda?? )

Sepatutnya orang dewasa harus mengambil ubat cacing setiap 6 bulan sekali.

Jangan ambil mudah dengan masalah kecacingan kerana kebanyakan kita mungkin beranggapan cacing hanya berada di dalam usus sahaja. Sebenarnya jangkitan cacing boleh berlaku di mana-mana bahagian badan - mata, hati, paru-paru, salur darah. Jangkitan juga boleh berlaku melalui sentuhan pada kulit.

Tanda-tanda kecacingan:-

* Keluar cacing daripada lubang najis, atau nampak cacing pada najis
* Alahan kulit yang teruk - bengkak atau ruam & gatal terutama pada waktu malam
* Gatal sekitar lubang najis (dubur)
* Alahan terhadap makanan
* Sakit perut - cirit-birit, kembung, sembelit
* Anemia - kurang darah (ada cacing yang menghisap darah)
* Keletihan luar biasa - lesu, kurang tumpuan, kemurungan, gelisah, demam
* Tiada selera makan, pucat,
* Kurang berat badan walaupun selera makan ada
* Mengetap gigi ketika tidur malam (grinding of the teeth at night)
* Kedutan dan lingkaran hitam pada kelopak mata
* Hiperaktif
* Sakit kepala
* Sensitif terhadap cahaya
* Gusi & hidung berdarah
* Batuk-batuk teruk yang berpanjangan, batuk berdarah, asthma (cacing di paru-paru)

Tidak semua jangkitan cacing itu merbahaya tetapi rawatan serta pencegahan awal harus dipertimbangkan demi kesihatan & kualiti hidup.




x
x
x
x
x
xxxxxx
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
xx
x
x
x
x
x
x
x





ahmar?????





NI KISAH PENGALAMAN NYATA DARI TEMANNYA TEMAN SAYA.
Aku terkena penyakit stroke pada lengan kananku ....
Tanganku tak berdaya ,Tidak bisa diangkat , Apalagi mengangkat beban....
Aku sedih dan menangis kala itu, Pakai baju tak bisa, Apalagi memakai celana ....
Mandi tak mampu memegang sabun, Hanya air shower yang mampu membasahi tubuhku...
Allah masih sayang pada saya, Seorang tukang jahit memberikan pohon " CIPLUKAN " pada saya ...
Aku cuci seutuhnya hingga bersih : Akar , batang , daun buah pokok semuanya .....
Aku merebusnya dengan 4 gelar air, Setelah dingin aku minum pagi 1 gelas , siang juga malam hari .....
Alhamdulillah , setelah aku minim 2 hari Allah memberikan kesembuhan pada saya .....
Aku sehat kembali, Kini Jari manisku sedang mengetik membagi berita, Membagi bahagia ......
Untuk semua teman FB dimana berada....
Selamat mencoba 

PETUA.... MEMBUAHKAN POKOK BUAH

POKOK BUAH BERBUNGA LEBAT TAPI TAK JADI BUAH??? Sapa ada masaalah ni??? dah selesai??? Senang jer cara nak biar buah tu lekat.....