Rabu, 4 Mei 2016

MEMBUNUH IBLIS

Ramai yg kata iblis tak boleh dibunuh
Pembunuh jin pula kata... iblis boleh je dibunuh
Perawat pula rata ratanya pun kata...yg iblis tak boleh dibunuh

mana satu betul????


Jawapannya dua dua jawapan betul

Memang iblis yg minta tangguh dengan Allah tu, Allah dah beri tangguh untuknya sesatkan manusia selagi masih ada manusia didunia tak boleh mati dibunuh... sebab Allah tak izinkan dan Allah memang x bagi pembunuh jin bunuh dia... so jawapannya betul la iblis seekor tu yg tak boleh dibunuh.


Abis yg pembunuh jin kata boleh dibunuh pulak kenapa???

Jawapannya betul juga

Yg diberi tangguh tu sekor tu jer..... abis keturunan iblis kan iblis juga... iblis tu kan dari golongan jin, satu golongan la.... keturunan iblis pun dipanggil iblis juga. yg keturunan iblis ni la yg boleh dibunuh.

Macam ifrit... ifrit tu golongan jin juga.... bukan seekor... semua ifrit kita panggil ifrit, kita tak la panggil abdul wahub ke, abdul wahid ke, abdul wahab ke... penjaga harta sidek sigaraga... hahaha... sebab ifrit tu satu golongan jin juga... kalau dia islam baru tak panggil ifrit tapi panggil jin islam... molek la sikit

Iblis tak de yg islam dah....

Bunuh ifrit tu kira susah la juga banding bunuh hantu hantu... tapi bunuh iblis lagi la susah...7x susah banding bunuh ifrit..... tapi masih mudah la jugak banding bunuh lipas...bunuh nyamuk... bunuh lalat... susah maa... lagi la yg lalat jenis terbang laju tu... hahaha



ada bangkangan???

atau nak kata iblis tu bukan golongan jin tapi individu jin????
atau nak kata yg iblis tu tak de keturunan??? yg namanya iblis jugak??
atau nak kata yg keturunan iblis tak dipanggil iblis, tapi dipanggil syaitan????

Syaitan tu maknanya jahat, jin dan manusia yg jahat dipanggil syaitan... tapi Allah bahasakan syaitan banyak banyak dalam quran tu merujuk pada jin jin yg jahat jer, perkataan syaitan tu Allah tak banyak tuju kat manusia yg jahat... sebab manusia yg jahat banyak gelarannya bergantung apa kejahatan yg dilakukannya.

So.... syaitan bukan nama makhluk bernyawa, tapi sifat kejahatan pada makhluk bernyawa jin dan manusia.


Pernah kene ganggu iblis????

Rata ratanya tak pernah la... bukan standard iblis nak kacau orang macam kita... iblis akan cari dan tuju kat orang yg tinggi iman dan takwanya untuk sesatkan... tahap kita kita ni... hantu hantu kacau pun dah tewas.... hahaha

Tu yg ada perawat handal.... dengan hanturaya pun takut.... walhal tu kira jin tahap bawahan sangat.... maknanya tak handal la


jauh lagi dari handal tu


hahahaha

Macamana bunuh iblis???? hahaha... banyak cara daaaa tapi bukan la dengan rukyah jampi bagai tu... depa pun ikut jer baca

kalau iblis iblis tu dah dalam badan... agak mudah dibunuh sebab bandingan dgn ifrit pun takat 7 kali kekuatannya jer... kasi la current yg tinggi megawatt baru iblis tu hancur...  simbolik jer ni hehe... maksudnya gunalah kekuatan yg lagi tinggi.

Golongan Azazil tu 7x lagi lagi kuat dari iblis, pernah ngadap??? hahaha

Tak per... kes iblis dan azazil ni kes terpencil... tak leh setel meh ngadap aku.. hahaha







Selasa, 3 Mei 2016

CAJ RAWATAN

Kebelakangan ini banyak sangat komen dalam alam siber ni bab caj rawatan pusar perobatan islam dan alternatif lainnya

Pesakit rata ratanya tak puashati akan caj yang dikenekan

mahal sangat
tak masuk akal
caj dulu, kene bayar dulu... sembuhnya tak juga
kalau boleh dak caj macam dulu dulu 25sen ke apa... haha
ada yg caj beribu ribu... boleh bayar ansur ansur.... berubat jer terus kene bayar.... tak kira sembuh atau tak... banyak sangat alasan perawat

Sebenarnya boleh tak caj rawatan dikenakan pada pesakit ????

Jawabnya boleh!!!


kenapa???

zaman nabi, sahabatnya jampi fatihah pada ketua kampung kafir yg kene sengatan kala jengking... caj 1 ekor kambing... setuju baru rawat.... dah sembuh baru bayar!!!

Satu kes lain... sorang pompuan bawa anak yg kene sakit gangguan syaitan... jumpa nabi.... minta nabi doakan... nabi cuma hembus pada mulut budak tu dan suruh jin tu keluar... nabi x mintak upah... lepas 3 hari..pompuan tu jumpa nabi ditempat yg sama... bawa 3 ekor kambing... agaknya nilai sekarang berapa??? kalau seekor RM900... jumlahnya rm2700 tuuu

Tapi nabi ambil seekor jer, yg dua ekor nabi pulangkan... SETELAH budak tu sembuh.... pompuan tu bagi selepas anaknya sembuh!!!!!!!


So????????


Apa salahnya caj rawatan???

Sebenarnya banyak salahnya!!!! perawat sekarang buat tak ikut nabi buat!!!!

pertama nilainya mungkin jauh lebih murah dari nilai seekor kambing tu
kedua... tak beritau upah yg nak dikenekan...dah rawat baru beritau apa yg kene bayar
ketiga... ambil upah dulu sebelum pesakit sembuh
keempat....pesakit yg sembuh lari tak bayar perawat.... ade ke??? hahaha


Agak agakla nak caj... pastikan pesakit dah sembuh baru ambil upah....pesakit pulak... kalau rawat handphone yg kene sakit sanggup bayar ratus ratus kat kedai repair handphone... ni sendiri sakit nak direpair pun kedekut?????

diri dah direpair... dah baik tu..... bagilah tukang repair tu... nilai kesihatan tu tak terkira banding repair handphone tau!!!! hahaha



DOSA MEMBUNUH

MEMBUNUH MANUSIA.....TANPA SEBAB... BERDOSA MEMBUNUH ORANG ISLAM TANPA SEBAB...DENGAN SENGAJA PULAK TU... BALASANYA KEKAL DI NERAKA KAL...