Khamis, 21 September 2017

DOSA MEMBUNUH

MEMBUNUH MANUSIA.....TANPA SEBAB... BERDOSA

MEMBUNUH ORANG ISLAM TANPA SEBAB...DENGAN SENGAJA PULAK TU... BALASANYA KEKAL DI NERAKA


KALAU MEMBUNUH ORANG ISLAM TANPA SENGAJA??? KENE BAYAR KAFARAH...MERDEKAKAN SEORANG HAMBA...SERTA KENE BAYAR DIAH IAITU GANTI NYAWA PADA KELUARGA SIMATI


Tu bab bunuh manusia mukmin(islam atau beriman)... bab bunuh manusia bukan mukmin yg menyerang kita... jawabnya boleh la... sebab dia menyerang, kalau tak menyerang pon tak boleh....


Bab bunuh jin pulak????

tengok keadaan jugak... jin jin yg tak kacau kita... yg duduk hutan dan lautan mana tu... ye biar la... depa nak hidup jugak


Tapi yg dok alam kita, dirumah kita, jadi dampingan kita, jadi saka kita, jadi qarin kita, jadi jin penyihir yg sihir kita, jadi jin yg asik usik kita, jadi konon guru ghaib kita, konon jadi penjaga kita.... walaupun jin jin tu islam.... ianya adalah syaitan!!! musuh yg nyata bagi kita.... boleh jer dibunuh tanpa amaran


Tapi banyak dengar cerita dari perawat... sibuk nak berunding dengan jin jin tu yg dah sah sah menyakitkan pesakitnya, sibuk nak berbaik dengan mereka, sibuk nak islamkan walaupon pada jin jenis yang tak de akal.... kan bodoh tuuu... kasi hantam la sampai mampos, sampai habis biar pesakit tu sihat,

Kalau tak reti jangan la ngaku jadi perawat hebat... hahahahaha


Maaf ye yg terasa


Ingat... kat Madinah...ada sekelompok jin yg islam pun nabi arah sahabatnya halau keluar dlm 3 hari... kalau degil kasi bunuh... tu kat madinah, bukan dalam rumah orang pun... bukan dalam masjid pon, bukan dah kacau orang punnnn.... nabi dah suruh bunuh kerana berpotensi kacau penduduk dimadinah.... ni dah sah sah kacau manusia masih nak berunding dengan depa??? hahaha...


Kasi zassssssssssstttttttttttttttttttt sampai berkecai daaa

PERJALANAN ROH

INI CERITA SAMBUNGAN JER... DARI TAJUK PERJALANAN ROH YG AKU CATAT DALAM BLOG HANTUKILLER.BLOGSPOT.COM


Tapi ni berkisar bab roh roh yang tak dipertanggungjawabkan masa hidup didiunia la.... jangan percaya sangat pulak cerita ni, tak de dalil.. hehe


Sapa yg dipertanggung jawabkan masa hidup didunia????

Jawabnya manusia dan jin

Semua manusia ke???

Semua jin ke???

Tak.... tapi manusia yg sempurna akal la... yg tak gila dan dah berakal... bahasa lain apa tu... mumayiz... haha

Selain tu dipertanggung jawab la


Bab jin pulak.... bukan semua jin dipertanggung jawabkan... jin pun ada banyak golongan,,, ada yg tak berakal macam binatang iaitu golongan hantu hantu dan dewa dewa... golongan ni tak disuruh beramal sebab depa ni tak dak akal... tak de iman... ada nafsu... macam binatang jer

Jin jin yg dipertanggungjawabkan ialah golongan  azazil, iblis dan jinn(jin islam dan ifrit kalau kafir)

ketiga golongan ini ada akal, boleh beriman.... macam manusia laa.... yg sempurna akal boleh beriman.... tapi banyak jugak yg kafir



ok tajuk ni mengulas pada makhluk yg tak de akal tadi... iaitu jon golongan dewa dan hantu, binatang, haiwan serangga dan tumbuh tunbuhan


apa??/ ingat tumbuh tumbuhan tak de roh ke??? haiwan tak de roh ke?? semut tak de roh ke?? kuman tak de roh ke??? hehe

Semua makhluk yg hidup ni ada roh... bila bersama jasad dan hidup didunia namanya bernyawa... nyawa tu hidup la... tak berapa nak hidup atau dah nak mati dipanggil nyawa nyawa ikan... faham???hehe


Apa makanan roh??? tentunya zikir

Roh binatang dan tumbuhan perlukan zikir jugak???? ye perlu!! malah kebanyakkannya sentiasa bertasbih pada Allah dengan bahasa mereka la

Malah pokok pokok yg kita tanam pon kita boleh tolong zikir bagi pihak mereka... ahhh ni dah dalam sangat... tak payah cerita lah...


ok... roh yg tak dipertanggung jawabkan masa hidup didunia ni seperti haiwan, kuman, bacteria, jin dari golongan hantu hantu dan dewa, tumbuh tumbuhan atau apa saja makhluk selain manusia dan jin yg berakal....rohnya setelah mati apa jadi??? ada alam barzakh jugak ke macam alam barzakh manusia??? jawabnya tak de

Dan alam barzakh manusia pun bukan alam barzakh jin jin yg dipertanggung jawabkan iaitu azazil, iblis dan jinn... lain maa... sebab hidup pun alam lain lain walau di dunia yg sama

ok... kucing kesayangan ko orang kalau mati apa jadi??? binatang sembelihan kalau mati rohnya kemana?? pokok pokok tanaman ko orang kalau mati apa jadi pada rohnya ??? dan segala roh hantu hantu dan dewa dewa serta haiwan dan tumbuhan setelah mati apa jadi?????


Jawabnya bursttttttttt... atau kata musnah gitu aje... roh roh  tu hanya butiran cahaya yg akan pudar lalu menghilang

Tak sama macam roh manusia dan jin jin yg berakal... rohnya kekal abadi , tidak hancur dan akan menerima pembalasan dihari kemudian setelah kebangkitan semula...tak kira dapat masuk alam barzakh atau tergantung atau bergentayangan.


Kita ni akan dibangkitkan sesudah mati kan... betul???? dalam rupa apa?????jasad ke roh aje???? hehehe

Jawabnya rupa yg baru, kejadian yang baharu... sila rujuk Quran la kalau tak percaya .(Al israk ayar 49).. hehe... roh laa


Waulohua'lam

PETUA.... MEMBUAHKAN POKOK BUAH

POKOK BUAH BERBUNGA LEBAT TAPI TAK JADI BUAH??? Sapa ada masaalah ni??? dah selesai??? Senang jer cara nak biar buah tu lekat.....