Khamis, 10 Disember 2015

MASUK ISLAM

BAGAIMANA MASUK ISLAM ATAU JADI ISLAM??? SUSAH SANGAT KE???



MASUK ISLAM TU AMAT MUDAH, HANYA DENGAN MENGUCAP KALIMAH SYAHADAH DENGAN LIDAH DAN SERENTAK PENGAKUAN DI HATI..

Tiada tuhan selain Allah, Muhammad adalah rasul Allah....

Dah buat pengakuan itu dengan tulus ikhlas, dengan jujur, dengan tiada paksaan, dengan setulus hati, dah islam lah tu.... lepas tu nak buat rukun islam yang lain, buatlah...kalau dah tau, kalau lum tau, belajar belajar dan terus belajar dan lakukan seperti arahan dan ajaran islam....

Dah masuk islam, setakat masuk islam, lalu tolong sedara seislam, dengan membanyakkan jumlah orang islam, jangan rasa berjasa pada orang islam, kerana keisaman itu hanyalah atas limpah nikmat dari Allah yang memberi petunjuk pada keimanan....

Untuk itulah, Allah mengajarkan agar manusia tidak merasa berjasa dengan masuknya dia ke dalam agama islam. Sebaliknya, dia harus merasa bersyukur karena Allah telah memberikan hidayah islam kepadanya.
يَمُنُّونَ عَلَيْكَ أَنْ أَسْلَمُوا قُلْ لَا تَمُنُّوا عَلَيَّ إِسْلَامَكُمْ بَلِ اللَّهُ يَمُنُّ عَلَيْكُمْ أَنْ هَدَاكُمْ لِلْإِيمَانِ
”Mereka merasa telah berjasa kepadamu (Muhammad) dengan keislaman mereka. Katakanlah: “Janganlah kamu merasa telah berjasa kepadaku dengan keislamanmu. Sebaliknya, Allahlah yang melimpahkan nikmat kepadamu dengan memberi petunjuk untuk kamu kepada keimanan.” (QS. Al-Hujurat: 17)
Oleh karena itu, untuk  masuk islam, tata caranya saa..ngat mudah. Tidak perlu acara khusus, dan bboleh dilakukan tanpa modal. Yang sukar adalah memastikan keikhlasan dan kejujuran hati ketika masuk islam. Berikut beberapa tata cara masuk islam,
Pertama, ikrar dua kalimat syahadat
Ikrar syahadat adalah mengucpkan kalimat,
أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا رَسُولُ اللَّهِ
ASYHADU ALLAAA ILAAHA ILLALLAAH
WA ASYHADU ANNA MUHAMMADAR RASULULLAH…
“Aku bersaksi  bahwa Tiada tuhan yg berhak diibadahi kecuali Allah, dan aku juga bersaksi bahwa Nabi Muhammad adalah utusan Allah”
Catatan:
Jika sukar untuk mengucapkan dua kalimat ini secara fasih, boleh diajar dan mengikut bacaan seorang  muslim, dan muallaf cukup mengikuti semampunya. Kemudian diucapkan juga arti dari kalimat tersebut, agar memahami apa yang dia ucapkan.
Kedua, ikrar ini harus diucapkan di depan saksi kaum muslimin. Jumlah saksi minimal dua orang muslim baik-baik.
Tujuan saksi adalah agar muallaf ini diakui telah menukar agama atau masuk islam oleh masyarakat muslim lainnya. Sehingga kemudiannya, dia dilayani sebagaimana wajarnya seorang muslim.
Masuk islam tidak harus di depan kiyai, habib, ustad, atau tokoh agama lainnya. Karena bukan syarat diterimanya syahadat, harus diucapkan di depan tokoh agama. Namun harus di depan saksi dua orang muslim. Dan saksi, tidak harus tokoh agama, alim ulama dll.
Hanya dengan melakukan dua hal di atas, berikrar syahadat dan disaksikan muslim yang lain, maka sang muallaf telah dinyatakan sebagai muslim yang sah islamnya. Dia mendapatkan hak dan kewajiban, sebagaimana muslim lainnya.
Selanjutnya, ada beberapa yang perlu dilakukan,
Pertama, dianjurkan mandi hadas besar
Dalam madzhab Syafie, dianjurkan bagi orang yang baru saja masuk islam untuk mandi hadas besar, membasahi seluruh badan sebersih bersihnya takpa ada bahagian yang ketinggalan.
Anjuran ini berdasarkan riwayat dari sahabat Qois bin Ashim radhiyallahu ‘anhu,
أَتَيْتُ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أُرِيدُ الْإِسْلَامَ فَأَمَرَنِي أَنْ أَغْتَسِلَ بِمَاءٍ وَسِدْرٍ
Aku mendatangi Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam untuk masuk islam. Kemudian beliau menyuruhku untuk mandi dengan air dan daun bidara. (HR. Abu Daud 355 – shahih)
Ada juga yang menyebutkan, dianjurkan untuk membotakkan rambut. Namun anjuran ini berdasarkan riwayat yang dhaif

Daripada tulisan di atas, cukuplah jelas bahawa sesaorang itu telah muslim hanya mengucap dua kalimah syahadah, tanpa perlu melaksanakan rukun islam yang lain, tanpa perlu mencukupi seluruh rukun iman.
So, mengapa ada diantara kita mengkafirkan atau bahasa lain menuduh seorang muslim yang lain sebagai kafir sedangkan mereka mengucap kalimah syahadah????
Ramai kita menuduh muslim lain terutama dari golongan yang bermazhab berlainan dari kita sebagai kafir, tak kiralah... sapa, kalau kita wahabi, kita tuduh syiah dan sunnah kafir, kalau kita sunnah, kita tuduh syiah dan wahabi kafir, kalau kita syiah, kita tuduh pula sunnah dan wahabi kafir.... sedangkan semuanya muslim, dan mengesakan Allah dan mengaku Muhammad itu rasul Alllah????
Ali Imran 103
"Dan berpengan teguhlah kamu sekalian kepada tali Allah (agama Islam), dan jangalah kamu becerai-berai; dan kenanglah nikmat Allah kepada kamu ketika kamu bermusuh-musuhan (semasa jahiliyah dahulu), lalu Allah menyatukan di antara hati kamu (sehingga kamu bersepadu dengan nikmat Islam), maka menjadilah kamu dengan nikmat Allah itu orang-orang Islam yang bersaudara. Dan kamu dahulu telah berada di tepi jurang neraka (disebabkan kekufuran kamu semasa jahiliyah), lalu Allah selamatkan kamu dari neraka itu (disebabkan nikmat Islam juga). Demikialan Allah telah menjelaskan kepada kamu ayat-ayat keteranganNya supaya kamu mendapat pertunjuk dan hidayahNya."

Al Baqarah 256
"Tidak ada paksaan dalam agama (Islam), kerana sesungguhnya telah nyata kebenaran (Islam) dari kesesatan (kufur). Oleh itu, sesiapa yang tidak percayakan taghut, dan ia pula beriman kepada Allah, maka  sesungguhnya ia telah berpegang kepada simpulan (tali agama) yang teguh, yang tidak akan putus. Dan (ingatlah), Allah Maha Mendengar, lagi Maha mengetahui."

An Nisa 175
"Oleh itu, orang-orang yang beriman kepada Allah dan berpegang teguh kepada (ajaran Al-Quran) ini, maka Allah akan memasukkan mereka ke dalam rahmatNya (yang khas iaitu Syurga) dan limpah kurniaNya (yang tidak terkira) dan Allah akan menunjukkan mereka ke jalan yang lurus (jalan agama Islam), yang membawa kepadaNya."
Al An'am 125
"Maka sesiapa yang Allah kehendaki untuk memberi hidayat petunjuk kepadanya nescaya Dia melapangkan dadanya (membuka hatinya) untuk menerima Islam dan sesiapa yang Allah kehendaki untuk menyesatkannya, nescaya Dia menjadikan dadanya sesak sempit sesempit-sempitnya, seolah-olah dia sedang mendaki naik ke langit (dengan susah payahnya). Demikianlah Allah menimpakan azab kepada orang-orang yang tidak beriman."

BERSATULAH WAHAI SEMUA ORANG ISLAM, TAK KIRA KAMU UMNO, PAS, PKR, DAP, WAHABI, SUNNAH, SYIAH....ISLAM ITU SATU, ISLAM!!!!!!!

MUSUH KAMU YANG SEBENARNYA IALAH SYAITAN, SYAITAN, SYAITAN..... LAYANLAH IA SEBAGAI MUSUH..... kemudian barulah musuh kamu dari kalangan manusia yang memusuhi islam....











Rabu, 9 Disember 2015

copy jer


|Riwayat|
Diceritakan kisah serombongan sahabat Rasulullah s.a.w. bermusafir hingga sampai di sebuah perkampungan. Mereka meminta untuk menjadi tetamu penduduk kampung, namun orang kampung tidak bersedia. Mereka (para sahabat) berkhemah di luar kampung tersebut. ditkdirkan Allah s.w.t. , penghulu kampung dipatuk ular. Satu riwayat menyebut terkena gangguan jin. Mereka lalu datang meminta pertolongan sahabat untuk merawat sakit tersebut. Seorang Sahabat menyahut bersedia untuk merawat (menjampi). Namun beliau mensyaratkan agar dibayar sebanyak 30 ekor kambing. Apabila orang kampung bersetuju maka beliau pun merawat dengan mebacakan surah al-Fatihah. Lelaki tersebut sembuh. Sahabat tersebut diberikan 30 ekor kambing seperti yang dijanjikan. Sahabat itu ingin mengagihkan hasil yang diperolehinya dariapa merawat tetapi para Sahabat yang lain menolak sehinggalah dijelaskan hukumnya oleh Nabi s.a.w. Apbila tiba di Madinah Nabi s.a.w. menyetujui apa yang dilakukan oleh sahabat tersebut. Baginda bersabda:"Bagaiamana kamu tahu bahawa surah Fatihah itu adalah satu jampi? Agihkan kambing tersebut dan berikan kepadaku satu bahagian.
|Kesimpulan Hadis & Riwayat|
1. Hukum upah rawatan adalah HARUS
2. Secara umumnya Surah al-Fatihah boleh digunakan untuk rawatan semua jenis penyakit.
|Perihal Upah Rawatan| 
Dari hadis-hadis dan riwayat yang disebutkan, hukum upah untuk rawatan sakit adalah harus. Dalam kes di atas, hanya dengan membaca Fatihah untuk rawatan sakit patukan ular atau gangguan jin, upahnya ialah 30 ekor kambing. Jika dinilai pada hari ini lebih dari RM15 ribu (30 ekor X RM500). Justeru itu tidak salah bagi perawat mengambil upah atau mengenakan bayaran tertentu untuk rawatan pesakit mengikut persetujuan dua pihak (perawat dan pesakit).
Adalah wajib pesakit membayar bayaran yang telah dipersetujui dan haram jika pesakit enggan menjelaskan bayaran tersebut. Jika perawat telah menyatakan atau mempamerkan upah harga rawatan, wajib pada pesakit membayar mengikut harganya. Namun, jika tiada apa-apa perjanjian atau persetujuan mengenai jumlah bayaran, maka terpulang kepada pesakit untuk memberi seberapa yang termampu (biar berpadanan dengan rawatan).
|Pendapat Ulamak berkenaan Upah Bayaran| 
1.Berkata Ibn Qudamah dalam kitab Al-Mughni:
Adapun mengambil upah rukyah (menjampi) maka Imam Ahmad memilih qaul yang mengatakan HARUS dan beliau sendiri mengatakan TIDAK MENGAPA
2. Kata Ibn Hazam dalam kitab Al-Mahalli:
Upah rukyah (menjampi) adalah HARUS 
3. Dr. Muhammad Said Ramadan Al-Buti dalam kitab Feqh As-Sirah:
Malik, Syafie, Ahmad, Ishak dan Abu Thaur berpendapat HARUS MENGAMBIL UPAH RAWATAN, manakala Abu Hanafiah memperincikannya iaitu HARAM MENGAMBIL UPAH BAGI MENGAJAR AL-QURAN dan HARUS PULA UNTUK MERUKYAH

Selasa, 8 Disember 2015

HAKIKAT

Kita selalu dengar orang sebut hakikat, ilmu hakikat, ilmu makrifat.... apakah????


Tau ke apa itu hakikat????

Hakikat yg sebenarnya???

contohnya seorang kafir, berpura pura beriman, hakikatnya apa???? hakikatnya tetap kafir, malah berpura pura beriman itu dipanggil munafik, betul tak????


Ok, cuba kita tengok sesaorang senyum pada kita..... kita tau ke hakikat senyuman tu???? adakah senyuman yg tulus sebagai senyuman manis??? atau senyuman sindiran?? atau senyuman mengejek, atau senyuman mengutuk? atau senyuman paksa??? atau senyuman bersebab??????

Ok, cuba tengok pula tentang solat, apa hakikat solat kita tu???? adakah betul betul tulus solat untuk mengingati Allah, memuji Allah, menunduk dan sujud merendah diri pada Allah, jika benar.........bagus!!!!!!!!!, tapi benarkah sedang waktu takbirratulikhram tu sendiri otak kita ingat apa??? ingat dan puji sama macam mulut kita ucapkan tu ke iaitu Allah maha besar, Allahuakbar??? atau kita ingat pada rangkap dan bait bait niat solat???? mulut sebut lain, otak fikir lain, hati kelain???? tu baru pada satu perbuatan, takbiratulikhram.....yg lain lain dalam rukun dan bacaan solat tu, mulut kita sebut bacaan, hati kita kemana????? betul ke ingat dan puji Allah seperti apa yg kita ucapkan tika itu, atau ingat yg lain???? so, apa hakikat solat kita tu????? betul puji Allah???betul solat?? betul ingat Allah????

ok, cuba bab ni pulak, bab rawatan la..... tumpu yg islamik la ... perawat pasti baca baca, rukyah, manzil, mathurat dll..... apa hakikat bacaan tu??? apa hakikat keberkesanan bacaan tu pada syaitan jin yg ganggu tu??? apa hakikatnya yg hadir tika bacaan dilakukan??? apa hakikat yg keluar tika bacaan dikemundangkan???? sapa boleh jawab????

Yang tukang baca pun......., tau tak apa hakikat bacaan tu kan, kalau tau, apa yg keluar masa bacaan tu selain bunyi bacaan??? aura nye ke, gelombangnya ke? cahayanya ke yg sampai boleh menggegar otak jin yg merasuk???? betul ke jin tu kesakitan??? kepanasan??? rasa nak mati dsb sampai sanggup masuk islam jika si perawat suruh mereka masuk islam???? tau ke jin jenis apa yg merasuk tu, jenis ada akal ke, jenis ada tanduk ke, jenis macam binatang tau mengucap tapi takkan ada iman??????

Dari persoalan di atas tu tadi....


Jadi, sebenar nya hakikat tu apa??? jawabnya mudah, apa yg sebenar benarnya berlaku atau terjadi disebalik yg nyata ini.....


Itulah hakikat....

Ilmu hakikat pulak.... sama jer..... apa hakikat doa kita, apa hakikat solat kita, apa hakikat amalan kita, apa yg sebenar benarnya  disebalik apa yg kita lakukan amalan tu.... kita lihat ramai yg sibuk belajar ilmu hakikat, ilmu makrifat..... tapi apa yg sebenarnya di cari???? apa ilmu yg dikaji??? benarkah kita benar mengkaji untuk mengenali Allah yg sebenar benarnya??? atau sebenar benarnya hanya untuk mengenal diri sendiri sahaja, iaitu roh??????? kalau dah kenal, apa yg dikenal??? Allah ke Roh???? insan kamil mukamil tu dituju kat siapa??? diri yang nyata?? diri yang ghaib?? atau Allah??? kalau kata diri terperi tu Allah??? banyak kah Allah??? berkuasa kah Allah yg diri terperi tu??? kalau betul itulah Allah yg dicari, kerana ikut kata perumpamaan, kenallah diri, maka kenal lah Allah' tu, apa kuasa Allah yg diri terperi?? Mana Allah yang mentadbir sekelian alam????


Kalau Roh manusia itulah yg dikatakan Allah, sedangkan manusia tu sebenarnya lemah...... tu bukan lah Allah, Allah yang sebenar maha berkuasa , maha mentadbir, maha mulia, maha tinggi, dan maha segala.....


So????? hakikat manusia pun kita tak leh capai dek otak kita, macamana nak kenal Allah sebenar benar kenal hanya dengan ilmu mengenal diri???? siap ada rajah rajah bagai tu????? kenal diri maka kenal Allah, sapa dah kenal diri??? sapa dah kenal Allah??? kalau betul, cuba kira berapa banyak liang roma pada diri tu.... hahaha


So.... tak payah sibuk belajar ilmu hakikat makrifat yg susah susah tu.... dalam ilmu tauhid tu dah jelas tentang Allah secara dasar... cukuplah tuuuu


hakikat..... hakikat sebenar hakikat, adalah yg sebenarnya apa disebalik apa.....


Waulohua'lam




Selasa, 3 November 2015

SUBHANALLAH,,INILAH YANG AKAN TERJADI JIKA ANDA MINUM AIR KELAPA SELAMA 7 HARI,TOLONG DI SHARE YA !!!


Banyak orang mengklaim bahwa air kelapa memiliki efek magis pada kesehatan kita. Anda mungkin pernah mendengar perihal minyak kelapa serta sebagian faedah yang ditawarkannya. Tetapi sempatkah anda minum air kelapa selama 7 hari berturut-turut? Air kelapa akan sangat baik untuk kesehatan badan bila diminum teratur, dan anda akan selekasnya merasakan khasiatnya.

Ajaibnya, air kelapa serta plasma darah dalam aliran darah manusia mempunyai susunan yang serupa. Hal semacam ini dibuktikan dengan pemakaian air kelapa juga sebagai pengganti darah waktu zaman perang di masa lalu, serta dengan cara ini banyak nyawa manusia terselamatkan.

Hari-hari ini air kelapa dipakai di semua dunia, serta Anda bisa menemukannya di berbagai pasar di lingkungan Anda. Mungkin saja rasa airnya tidak lagi segar, namun daya detoksifikasi serta faedah kesehatan yang lain dari air kelapa sangatlah tidak diragukan lagi.

Apa yang terjadi saat Anda minum air kelapa dalam 7 Hari?

Dilansir dari website healthyfoodteam. com, air kelapa bisa menguatkan system kekebalan tubuh Anda serta menyingkirkan bakteri yang mengakibatkan infeksi saluran kemih, gonore, penyakit gusi serta virus yang mengakibatkan flu, infeksi beragam penyakit serta tifus.

Air kelapa bisa meningkatkan daya serta produksi kelenjar hormon tiroid. Air kelapa bertindak juga sebagai diuretik alami serta sangat membantu untuk orang yang mempunyai penyakit ginjal. Ini bakal menolong bersihkan saluran kemih serta saluran kandung kemih. Bermanfaat menyingkirkan toksin serta menolong memecah batu
ginjal.

Air kelapa memiliki kandungan jumlah serat yang tinggi, hingga sangat baik untuk pencernaan. Mengkonsumsi air kelapa dengan teratur bakal menolong mengeliminasi asam lambung.

Karena air kelapa rendah lemak, Anda bisa meminumnya dalam jumlah banyak. Air kelapa bakal mengurangi nafsu makan Anda karena sesudah meminumnya anda bakal terasa kenyang, jadi secara tidak langsung menolong penurunan berat badan.

Coba basahi kapas atau kain dengan air kelapa serta tempatkan pada kulit bila Anda mempunyai jerawat, kulit berminyak atau kering. Air kelapa bakal membuat kulit lebih bersih serta segar, serta pori-pori akan terbuka. Campur air kelapa dengan minyak zaitun untuk membersihkan pencernaan serta menyingkirkan parasit usus.

Para pakar mengklaim bahwa air kelapa juga membantu menangani sebagian permasalahan kesehatan sepanjang kehamilan. Dengan cuma satu cangkir air kelapa Anda bakal menyeimbangkan elektrolit, hingga anda akan terlepas dari hipertensi atau di kenal juga sebagai tekanan darah tinggi.

Saat orang terlampau banyak minum (mabuk) sepanjang malam, mereka kerap alami sakit kepala pada pagi hari. Minumlah air kelapa untuk menyingkirkan sakit kepala serta mengganti cairan yang hilang dalam tubuh dan menangani penyakit yang disebabkan dari mabuk.

Bila Anda mau kulit Anda cerah serta terlindungi selama seharian, minumlah satu gelas air kelapa. Bila Anda kehilangan terlampau banyak energi dengan kegiatan fisik yang melelahkan, Anda bisa memulihkan energi Anda dengan air kelapa. Air kelapa bakal memberikannya dampak positif pada tiap-tiap bagian badan Anda yang capek.

Air kelapa seperti akan anti oksidan hingga membantu system kekebalan tubuh yang kuat, meningkatkan energi, keamanan dari bakteri serta infeksi, penurunan berat tubuh serta banyak faedah yang lain.

TOLONG SHARE ARTIKEL BERMANFAAT INI AGAR LEBIH BANYAK YANG TAHU TENTANG INI

sumber : artikelkesehatan.tk

Isnin, 28 September 2015

Mengapa Berubat Lagi Kalau Dah Berubat Banyak Kali Pun Tak De Kesan?????

Ni untuk apa sakit pun ye, bukan bab gangguan jin atau sakit zahir je


Contoh mudah, kita makan ubat kencing manis dan darah tinggi, bertahun tahun makan ubat yg sama, malah dos bertambah...... cuba henti, hilang tak kencing manis tu dan hilang tak darah tinggi tu, kalau tak hilang juga, tu tandanya yg kita bedal bertahun tahun tu bukan ubat!!! silap silap dan selalunya malah merosakkan sistem yg lain terutama buah pinggang!

Nak buah pinggang rosak??? nak kene dialisis seminggu 3 kali dengan  kos yg tinggi???? cubalah kaedah lain!!!!!!




Ok, Bab gangguan jin setan pulak, dah berkali kali berubat, perpuluh kali atau beratus kali, gangguannya tetap ada, bertukar perawat pun masih sama jek, walau bertukat perawat, tapi guna ubat atau cara mengubat dengan cara yg sama, mana nak pulihnya oiii!!!! Kalau nak tukar perawat ke, carilah yg berbeza cara dan kaedahnya,  sebab gangguan jin bukan sama jer, golongan jin pun banyak, nak kalahkan jin kene tengok jenis jinnya, mana boleh main bantai sama jerr, tak jalannya oii



Kalau guna mentera tak jalan, gunalah jampi pulak, kalau jampi tak jalan, guna rukyah, kalau rukyah tak jalan, guna la cara lain, asalkan tak syirik!!! ingat gi jumpa bomoh tu syirik ke???


Mesta ada yg kata syirik!!! tak faham makna syirik la tu!!! syirik tu maknanya percaya ada tuhan lain selain Allah, maksudnya percaya tuhan tu bukan Allah yg Esa je, tu makna syirik.... kalau jumpa bomoh ke, pawang ker, tok sami ke, tok batin ke, syirik ker??? kalau percaya mereka tu tuhan, atau makhluk ghaib yg bantu mereka tu tuhan, barulah syirik namanya!!! ingat mereka jer yg dibantu jin???? ustaz perawat tak dibantu jin???? ko nampak jin??? kalau tak taupun keberadaan jin atau makhluk yg bantu merawat oleh sesaorang bomoh, perawat, ustaz, nujum dsbnya, jangan tuduh mereka syirik, nanti kene batang hiding sendiri!!! hehehe



Senang kata, tujuan aku menulis ni nak beritau je, kalau dah berubat banyak kali tu tak jalan juga, tak kurang juga, tak berkesan juga, ubahlah cari perawat lain atau pengubat lain, pedulik apa orang nak kata apa, yg penting pesakit nak sembuh, bukan nak bagi derma kat perawat, bukan nak miskinkan diri bayar fee perawat, bukan nak terus berubat dan berubat, tapi pesakit nak sihat, nak sembuh, nak hilangkan gangguan, nak hidup sejahtera, nak bebas dari bebanan gangguan yg pelbagai tu!!! perawat kene ingat tu!!!!!


Kalau rasa pesakit tu kamu tak mampu ubati, nasihatkan dia cari perawat lain, walau apapun kaedahnya, yg penting pesakit boleh sembuh, boleh hilangg gangguan tu, jangan rasa syok sebab bilangan pesakit ramai datang tiap minggu tak putus putus sampai bertahun, penuh poket tapi pesakit macam tu jugak, ikhlas la sikit nak merawat tu, jangan rasa diri terbaik orang lain tak bagus dan guna bantuan jin, sebab perawat rata ratanya walaupun titlenya ulama atau ustaz, mungkin berlambak jin yg bantu merawat tanpa sedar, ingat tuuu



hehehe, ni aku tujukan kat batang hidung aku sendiri, jangan mare

darah... aliran dan tanda tanda

‪#‎copynpaste‬
=================
INFO BERGUNA
••••••••••••••••••••••
..Sakit di bahagian bahu.
Menandakan saluran darah telah menjadi keras dan fungsi metabolisme tidak seimbang.
.. KEBAS TANGAN :
● Pengaliran darah di bahagian atas badan tidak lancar.
.. KEBAS TANGAN KIRI DAN LENGAN :
●Tanda-tanda lemah atau sakit jantung.
Jika rasa kebas menjadi sakit di bahagian lengan dan kekal di sana, ini menandakan serangan sakit jantung mungkin berlaku.
..KEBAS KAKI :
●Pengaliran darah di bahagian bawah badan tidak lancar.
.. SAKIT TAPAK KAKI :
●Menandakan buah pinggang lemah.
Biasanya disebabkan oleh kekurangan senaman dan duduk terlalu lama.
.. SAKIT TUMIT KAKI :
●Menunjukkan kelemahan fungsi alat kelamin.
.. RASA PANAS DI TAPAK KAKI :
● Penyeimbangan fungsi buah pinggang akibat lemah tenaga batin.
.. GATAL DI CELAH-CELAH JARI KAKI :
●Menunjukkan tanda awal penyakit kaki busuk (Hong Kong Foot).
..TANDA-TANDA DALAMAN KEPALA.
Secara amnya, segala tindak balas yang berlaku di bahagian kepala mempunyai kaitan dengan sistem pengaliran darah, jantung dan saraf otak.
.. PENING/SAKIT DI BAHAGIAN DEPAN KEPALA
●Menandakan sakit tekanan jiwa (neurosis) akibat bebanan mental dan banyak berfikir.
.. PENING/SAKIT DI BAHAGIAN BELAKANG KEPALA
● Bahagian atas .
Menunjukkan penyakit tekanan darah tinggi.
● Bahagian bawah (tengkuk).
Menunjukkan penyakit tekanan darah tinggi atau tekanan darah.
.. SAKIT KEPALA DAN RASA GAS KELUAR DARI TELINGA :
●Menandakan penyakit migrain.
.. BISUL TERJADI DI KEPALA
● Tanda pembuangan toksin sedang berlaku. Kadang-kadang dikaitkan dengan penyakit migrain.
.. RASA PENING YANG MEMUSING
●Tanda kurang darah atau pengaliran darah tidak lancar.
..MULUT/KERONGKONG/LIDAH LOYA/MUNTAH .
Tanda penyakit lelah. Pembuangan bahan toksik dari bahagian perut.
.. MUNTAH DARAH
● Darah merah :
Pembuangan tisu yang sudah rosak di bahagian kerongkong dan
● Darah hitam:
Pembuangan tisu yang sudah rosak di bahagian perut; misalnya penyakit ulser.
..LIDAH RASA TEGANG DAN PENDEK :
●Tanda sakit jantung.
..KELUAR AIR LIUR YANG PEKAT . ..Proses pembuangan toksin dari kerongkong akibat jangkitan kuman
..KENCING
.. KERAP KENCING
●Menunjukkan buah pinggang mengandungi kotoran
.. AIR KENCING BERKAPUR
●Menunjukkan penyakit batu karang dalam buah pinggang.
.. AIR KENCING BERMINYAK :
● Menunjukkan buah pinggang mengandungi kotoran berlemak.
.. AIR KENCING PEKAT BERWARNA COKLAT :
● Menandakan proses pembuangan toksin sedang berlaku.
..AIR KENCING BERDARAH :
● Penyakit batu karang atau buah pinggang luka.
..BUANG AIR BESAR
.. CIRIT-BIRIT/KERAP BUANG AIR BESAR :
●Membersihkan kotoran/keracunan dari usus besar
. Cirit-birit dengan serta merta selepas memakan RG, menandakan penyakit barah di bahagian usus besar.
..SEMBELIT:
Membersihkan toksin dari usus kecil.
..NAJIS BERDARAH
● Darah merah : Masalah penyakit buasir atau barah di bahagian usus.
● Darah hitam: Masalah penyakit ulser perut.
.. NAJIS BERWARNA HITAM :
● Menunjukkan proses pembuangan toksin di bahagian usus sedang berlaku.
.. BADAN :
Secara amnya, segala kesakitan badan adalah disebabkan saluran darah.
..Sakit menyucuk :
● Proses menyeimbangkan urat saraf.
..Sakit sengal:
● Menandakan luka di dalam badan.
..Sakit menyentap:
● Proses menyeimbangkan urat saraf yang berkaitan dengan organ-organ badan.
.. Sakit menegang :
● Proses melancarkan pengaliran darah.
.. BADAN TERASA BERAT/ MALAS/ LENGUH . Badan mengandungi asid yang berlebihan. Proses penyeimbangan
..BADAN TERASA PANAS .
●Badan mengandungi asid yang berlebihan. Ini menandakan badan memerlukan banyak air untuk menjalankan proses pembuangan toksin.
.. BADAN TERASA RINGAN :
● Menandakan badan segar dan proses awet muda sedang berlaku.
.. RASA TAKUT MENGEJUT: .
.Lemah fungsi buah pinggang. Tenaga batin lemah.
.. CEPAT NAIK DARAH/MARAH :
..Fungsi hati lemah. Tekanan darah tinggi.
.. RASA BIMBANG DAN TAKUT :
..Sistem paru-paru yang lemah.
.. RASA SERONOK ATAU BIMBANG TANPA SEBAB :
.. Sistem jantung yang lemah.
.. Sistem saraf otak yang lemah.
.. Masalah pengaliran darah.
# Tips yg Bagus- Sampai2kan
Dr (H) Hj Zawawi
www.hjzawawihomeopathiccentre.com

Khamis, 10 September 2015

cacing dlm perut???

Bilakah Kali Terakhir Anda Makan ubat Cacing????
Rata2 bila sy survey dan bertanya ramai yg tak tahu atau terlupa akan penting nya pengambilan ubat cacing .

Sy suka bertanya ini dan ramai jawab:

*** Makan ubat cacing masa kecil2 dulu.
(Bayangkan kalau usia anda dah hampir 40thn. Berapa byk cacing dlm badan anda?? )

Sepatutnya orang dewasa harus mengambil ubat cacing setiap 6 bulan sekali.

Jangan ambil mudah dengan masalah kecacingan kerana kebanyakan kita mungkin beranggapan cacing hanya berada di dalam usus sahaja. Sebenarnya jangkitan cacing boleh berlaku di mana-mana bahagian badan - mata, hati, paru-paru, salur darah. Jangkitan juga boleh berlaku melalui sentuhan pada kulit.

Tanda-tanda kecacingan:-

* Keluar cacing daripada lubang najis, atau nampak cacing pada najis
* Alahan kulit yang teruk - bengkak atau ruam & gatal terutama pada waktu malam
* Gatal sekitar lubang najis (dubur)
* Alahan terhadap makanan
* Sakit perut - cirit-birit, kembung, sembelit
* Anemia - kurang darah (ada cacing yang menghisap darah)
* Keletihan luar biasa - lesu, kurang tumpuan, kemurungan, gelisah, demam
* Tiada selera makan, pucat,
* Kurang berat badan walaupun selera makan ada
* Mengetap gigi ketika tidur malam (grinding of the teeth at night)
* Kedutan dan lingkaran hitam pada kelopak mata
* Hiperaktif
* Sakit kepala
* Sensitif terhadap cahaya
* Gusi & hidung berdarah
* Batuk-batuk teruk yang berpanjangan, batuk berdarah, asthma (cacing di paru-paru)

Tidak semua jangkitan cacing itu merbahaya tetapi rawatan serta pencegahan awal harus dipertimbangkan demi kesihatan & kualiti hidup.




x
x
x
x
x
xxxxxx
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
xx
x
x
x
x
x
x
x





ahmar?????





NI KISAH PENGALAMAN NYATA DARI TEMANNYA TEMAN SAYA.
Aku terkena penyakit stroke pada lengan kananku ....
Tanganku tak berdaya ,Tidak bisa diangkat , Apalagi mengangkat beban....
Aku sedih dan menangis kala itu, Pakai baju tak bisa, Apalagi memakai celana ....
Mandi tak mampu memegang sabun, Hanya air shower yang mampu membasahi tubuhku...
Allah masih sayang pada saya, Seorang tukang jahit memberikan pohon " CIPLUKAN " pada saya ...
Aku cuci seutuhnya hingga bersih : Akar , batang , daun buah pokok semuanya .....
Aku merebusnya dengan 4 gelar air, Setelah dingin aku minum pagi 1 gelas , siang juga malam hari .....
Alhamdulillah , setelah aku minim 2 hari Allah memberikan kesembuhan pada saya .....
Aku sehat kembali, Kini Jari manisku sedang mengetik membagi berita, Membagi bahagia ......
Untuk semua teman FB dimana berada....
Selamat mencoba 

Isnin, 27 Julai 2015

PETUA, ENTAH BETUL ENTAH TIDAK, KALAU NAK CUBA BISAA SAJAA... HAHAHA

Petua-petua untuk diamalkan.
✓ Semut benci timun, letakkan kulit timun berdekatan dengan lubang atau sarang semut atau di mana terdapat banyak semut.
✓ Untuk mengilatkan cermin, cucilah dengan minuman Sprite.
✓ Untuk menanggalkan chewing gum yang melekat pada baju, masukkan baju tersebut ke dalam freezer dan simpan selama 1 jam.
✓ Untuk memutihkan baju putih, rendam dengan hirisan lemon selama 10 minit.
✓ Untuk rambut nampak berseri, bubuh 1 sudu teh cuka makan dan sapu rata di bahagian atas rambut, kemudian terus dibilas.
✓ Untuk membanyakkan jus lemon, rendamkan lemon di dalam air panas selama 1 jam.
✓ Untuk menghindarkan bau busuk pada sampah di dapur, letakan sekeping roti ketika kita memasak.
✓ Kalau baju terkena dawat, untuk menghilangkannya, sapu ubat gigi pada tempat yang terkena dawat itu dan biarkan ubat gigi tersebut hingga kering kemudian baru cuci.
✓ Untuk menghindarkan tikus, taburkan serbuk lada hitam di mana tikus selalu ada. Tikus akan lari dan bermain jauh dari situ.
✓ Meminum air suam 1 atau 2 gelas sebelum tidur boleh mengurangkan 90% dari serangan jantung. Begitu juga bila bangun pagi.
Seperti yang kita maklum, air sangat penting pada sistem badan kita tapi kadang-kadang kita tidak ambil tau kenapa kita harus meminum air suam.
Meminum air pada masa yang sesuai dengan kadar maksimum yang diperlukan oleh tubuh manusia akan membawa kesan yang baik:
• Meminum 1 gelas air selepas bangun boleh mengaktifkan organ-organ dalaman.
• Meminum 1 gelas air 30 minit sebelum makan membantu penghadaman.
• Meminum 1 gelas air sebelum mandi boleh membantu mengurangkan tekanan darah.
• Meminum 1 gelas air sebelum tidur boleh menghindarkan stroke dan serangan jantung.
Copy & paste untuk saudara mara dan kawan-kawan........
****Jangan kedekut ilmu. 
Sila kongsi untuk manfaat bersama....
***terima kasih!!!

Ahad, 24 Mei 2015

DURIAN BELANDA(GRAVIOLA) UNTUK CANSER???

KHASIAT DAUN DURIAN BELANDA
Daun durian Belanda adalah pembunuh semulajadi sel kanser yang ajaib dengan 10,000 kali lebih kuat dari pada terapi kemo. Tapi kenapa kita tidak tahu?
Kerana salah satu perusahaan dunia telah menutup rahsia penemuan penyelidikan tentang khasiat pokok ini sebaik mungkin, mereka ingin agar dana penyelidikan yang dikeluarkan sangat besar, selama bertahun-tahun, ditambah pula keuntungan yang melimpah dengan cara menjadikan pohon Graviola Sintetis sebagai bahan utama ubat rawatan kanser.
Pohonnya rendah, di Brazil dinamai 'Graviola', di Sepanyol 'Guanabana' bahasa Inggeris dipanggil 'Soursop'. Di Indonesia, dikenali sebagai Sirsak manakala di Malaysia dipanggil sebagai Durian Belanda. Buahnya agak besar, kulitnya berduri lembut, isi buah berwarna putih, rasanya masam-masam manis, dimakan dengan cara membuka kulitnya atau dibuat jus.
Kewujudan Institut Sains Kesihatan bagi orang-orang Amerika telah membuka tabir rahsia pohon ajaib ini. Fakta yang membingungkankan adalah: Jauh dipedalaman hutan Amazon, tumbuh 'pohon ajaib', yang akan merubah cara berfikir anda, doktor anda, dan dunia mengenai proses penyembuhan kanser dan harapan untuk bertahan hidup.
Sumber berita sangat mengejutkan ini berasal dari salah satu pengeluar farmasi terbesar di Amerika. Graviola telah diuji oleh lebih dari 20 makmal, sejak tahun 1970-an hingga beberapa tahun berikutnya.
Penyelidikan telah dilakukan secara ekstensif pada pohon “ajaib” ini, selama bertahun-tahun tapi kenapa kita tidak tahu langsung mengenai hal ini ? Jawabnya adalah : Begitu mudah kesihatan kita, kehidupan kita, dikendalikan oleh yang memiliki wang dan kekuasaan!
Salah satu perusahaan ubat terbesar di Amerika dengan aset jutaan dollar melakukan penyelidikan luar biasa pada pohon Graviola yang tumbuh dihutan Amazon ini. Ternyata beberapa bahagian dari pohon ini : kulit kayu, akar, daun, isi buah dan bijinya, selama berabad-abad lamanya telah menjadi penawar bagi suku Indian di Amerika Selatan. Dengan bukti-bukti ilmiah yang minimum, perusahaan yang mengumpulkan dana dan sumber usaha manusia yang sangat besar bagi tujuan melakukan penyelidikan dan berbagai ujian. Hasilnya sangat menakjubkan. Graviola secara ilmiah telah terbukti sebagai agen pembunuh sel kanser yang berkesan !
Tapi… kisah Graviola hampir berakhir disini. Kenapa?
Dibawah undang-undang persekutuan, sumber bahan semulajadi untuk ubat adalah DILARANG dipatenkan.
Perusahaan menghadapi masalah besar dan mereka berusaha sedaya upaya dengan pembiayaan sangat besar untuk membuat klon tiruan dari Graviola ini agar ianya dapat dipatentkan sehingga dana yang dikeluarkan untuk penyelidikan dan ujian dapat dituntut dan bahkan mengaup keuntungan besar. Tapi usaha ini tidak berhasil kerana Graviola tidak berjaya diklon. Perusahaan gigit jari setelah mengeluarkan dana jutaan dolar untuk usaha penyelidikan mereka.
Ketika mimpi untuk mendapatkan keuntungan besar beransur-ansur pudar, kegiatan penyelidikan juga turut berhenti. Lebih parah lagi, perusahaan menutup projek ini dan memutuskan untuk TIDAK menerbitkan hasil penyelidikan ini.
Beruntunglah, ada salah seorang ilmuwan dari kumpulan penyelidik tidak sanggup melihat kekejaman ini terjadi. Dengan mengorbankan kerjayanya, dia telah menghubungi sebuah perusahaan yang mengumpulkan bahan-bahan bersumberkan semulajadi dari hutan Amazon untuk penghasilan penawar.
Ketika para pakar penyelidik dari Institut Sains Kesihatan mendengar berita keajaiban Graviola, mereka mulai lakukan usaha penyelidikan. Hasilnya sangat mengejutkan. Graviola terbukti sebagai pohon pembunuh sel kanser yang berkesan.
The National Cancer Institute mulakan penyelidikan ilmiah yang pertama pada tahun 1976. Hasilnya membuktikan bahawa daun dan batang kayu Graviola sangat berkesan menyerang dan menghancurkan sel-sel jahat kanser. Sayangnya hasil ini hanya untuk keperluan dalaman dan tidak dihebahkan.
Satu kajian yang dihasilkan oleh the Journal of Natural Products menyatakan bahawa kajian yang dilakukan oleh Catholic University di Korea Selatan, mendakwa bahawa salah satu unsur kimia yang terkandung di dalam Graviola, mampu memilih, membezakan dan membunuh sel kanser usus besar dengan 10,000 kali lebih kuat berbanding dengan Adriamycin dan terapi kemo!
Sebuah kajian di Purdue University pula membuktikan bahwa daun Graviola mampu membunuh sel kanser secara berkesan, terutama sel kanser: Prostat, Pankreas, dan Paru-paru.
Setelah hampir 7 tahun tidak ada berita mengenai Graviola, akhirnya berita keajaiban ini pecah juga, melalui informasi dari Lembaga-lembaga seperti disebutkan di atas.
Kisah lengkap tentang Graviola, dimana memperolehnya, dan bagaimana cara memanfaatkannya, dapat dijumpai dalam Beyond Chemotherapy: New Cancer Killers, Safe as Mother’s milk, sebagai bonus istimewa percuma terbitan Health Sciences Institute.

Selasa, 31 Mac 2015

RAWATAN JIN YANG ISLAMIK?????

JOM CERITA BAB RAWATAN JIN

Dari zaman berzaman, jin syaitan dah ganggu manusia, dari nabi Adam lagi dah ada. Dan selain gangguan membisikkan kejahatan pada manusia, mereka boleh menyakitkan dalam banyak perkara pada manusia. Adam dan hawa terjerumus kebumi pun angkara bisikan syaitan.

Sejarah dulu dulu, anak nabi adam pun sampai berbunuhan kerana bisikan syaitan, dan terus terusan pada para nabi dan rasul, ada saja cerita ttg gangguan jin syaitan ni

Dalam banyak banyak nabi dan rasul, siapakah yg Allah uji dengan penyakit akibat gangguan syaitan??? Nabi Ayub kan????  Lalu apa rawatan yang Allah ajarkan pada baginda???? adakah Allah suruh baginda  baca baca doa tertentu, mentera tertentu, jampi tertentu ????

Dan bagaimana pula kisah kisah gangguan jin di zaman Nabi Muhammad??? kisah ifrit yg ganggu nabi sedang bersolat, kisah nabi merawat seorang budak yg diganggu syaitan(musuh Allah). Apa yang nabi buat untuk merawat budak tu???? adakah sama macam perawat perawat islam lain dari dulu hingga kini yang kononnya rawatan mengikut kaedah islam?????


Ingat tak kisah seorang sahabat merawat seorang bukan islam yang kene sengatan kala jengking??? apakah sahabat tersebut lakukan???? bukankah sahabat tersebut membacakan Fatehah sebagai jampi agar bisa jengking tersebut tawar????

Apa lagi kisah kisah rawatan yg pernah nabi Muhammad lakukan??? ada tak Rasullullah pernah memandikan pesakit dengan air yang dicampur tanah??? atau memandikan pesakit dengan air yang dijampi dengan AlQuran dan dicampur limau, daun bidara, bunga bungaan, atau sebagainya???? mana yang nabi pernah buat?????


Pernahkah nabi baca Manzil, ruqyah, mathurat untuk merawat, jika ada untuk jenis  penyakit apa??? adakah yang berkaitan dengan gangguan jin syaitan??? atau hanya sejenis penyakit gila?????

So, daripada sejarah dan kisah kisah nabi tadi, apakah kaedah yang nabi nabi lakukan untuk merawat gangguan jin syaitan???? jika ada, itulah sebenar benarnya yang dinamakan rawatan islam, kemudian bandingkan dengan kaedah yang dilakukan oleh perawat perawat islam diseluruh dunia ni, jika mereka buat dengan kaedah yang sama macam yang nabi pernah lakukan, itulah yang sebenar benarnya perawat islam, betul tak?????


Jika tak de pulak macamana???? adakah dipanggil rawatan tak islam?????

Entah, kalau perawat islam baca baca Quran sambil pegang keris, perasap kemenyan, guna wafaq wafaq, guna jampi jampi ayat quran, guna jampi jampi bukan ayat quran dan sebagainya tu dikira rawatan islam jugak tak???? islam juga kan!!!! sebab yg rawat tu orang islam.  kalau dia rawat guna colok, guna setanggi, guna mentera, tak guna ayat quran, tapi minta nya dari Allah juga, perawat tu buat rawatan islam juga kan???? sebab tak de satupun larangan jelas Allah dan rasulnya agar merawat pesakit gangguan syaitan mesti ikut kaedah sebegitu sebegini, kan????? yg penting kebergantungannya pada Allah.

Kalau perawat tu minta bantuan jin dalam merawat, macam doktor minta bantuan jururawat, boleh tak???? ada yag kata boleh, ada yang kata tak boleh, kan?????


Kita biasa dengar perawat islam mengutuk bomoh kerana menggunakan khidmat dan bantuan jin dalam merawat, soalnya, adakah perawat yang mengutuk itu sendiri bebas dari dibantu jin????? walhal rata ratanya perawat islam dlm bidang mistik atau perawat jin samada mengaku perawat islam atau mengaku bomoh aka pawang ni tak lari dari dibantu jin samada sedar atau tidak.


Siapa perawat islam yang bebas dari dibantu jin waimah jin islam sekalipun, angkat tangan!!!??? kenapa???? tak mengaku???? atau tak tau???? atau rasa diri bebas dari bantuan jin???? ye ker???? ada bukti??????



pedulilah, yg penting semua perawat tu berikhtiar membantu pesakitnya dengan jujur, bukan kerana nak bayaran. nak kaya, nak nama......sebaiknya elakkan diri dari berdamping dengan jin, dari dibantu jin samada sedar atau tidak, ingat!!!!! jin pun pandai baca Quran, dan jin pun diturunkan Quran yang sama pada mereka!!!! jangan ingat kita merawat guna bacaan Quran tu depa boleh terbakar semua!!! malah kalau ifrit, jin islam, hantu dewa dlll yg dah tua bangka yang dah hafal quran juga, pun ikut sama membaca apa yang kita baca...... so, kalau gangguan jin tu dari kalangan jin yag hafal quran, tak payah laaaaaa, carilah kaedah lain ye!!!!



Ok berbalik pada rawatan gangguan jin syaitan yang para nabi pernah buat, iaitu yang benar benar islamik, ianya sangat berkesan pada semua peringkat jin waimah iblis dan azazil azazil sekalipun. ifrit tu tahap bawahan je.....



DAN Allah beritau, sesungguhnya iblis dan konco konconya tidak mampu menewaskan orang yang ikhlas(mukhlisin).... senang cerita, carilah ikhlas, carilah ikhlas, carilah ikhlas..... tak payah berubatpun, kalau dah ada sikitpun ikhlasnya tu, inshaAllah jin jin tahap bawahan kalah dahhhhhhh, tak payah jumpa perawat punnnnnnnn


Kalau perawat pun boleh kene belasah oleh jin, maknanya perawat tu pun masih jauhhhhhhh dari mukhlis.... jauhhhhhhhhhhhh


lagilah kalau merawat pun kebergantungannya pada jampi, pada mentera, pada keris, pada ayat, pada wafaq, pada daun, pada batu, pada kemenyan, pada sirih, pada kapur bla bla bla...pada apapun yang ada didunia ni..... lagilah jauh dari ikhlas............... dan terus menjauhhhhhh walaupun tau dan amat menyedari bende tu semua hanya alat yang tak de kuasa apapun...............


So, kalau nak merawat, ikutlah yang apa nabi pernah ajar, apa yang Allah pernah beritau, inshaAllah takkan sesat



Bunuh jin pulak ada Allah ajar tak????????? hehehe....... kene tau jugak tuuuu, jangan tuduh tapi tak tau apapun, hehehe








Isnin, 12 Januari 2015

MELAYAN SYAITAN(JIN YG KACAU MANUSIA)

FIRMAN ALLAH
"Kecuali sesiapa di antara Syaitan-syaitan itu yang curi mendengar mana-mana percakapan (malaikat), maka dia diburu dan diikuti (dengan rejaman) api yang menjulang lagi menembusi. " As Syafaat 10


Sabda nabi
Dari Abu Said al-Khudri r.a katanya, Rasulullah s.a.w bersabda:Sesungguhnya di Madinah terdapat sekelompok jin yang telah Islam. Maka sesiapa yang telah melihat jin-jin ini, beri izinlah dia tinggal selama tiga hari. Jika sesudah tiga hari telah diperingatkan supaya pergi, tetapi dia masih kelihatan, bunuhlah. Kerana itu adalah syaitan.


وَحَدَّثَنَا زُهَيْرُ بْنُ حَرْبٍ، حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ سَعِيدٍ، عَنِ ابْنِ عَجْلاَنَ، حَدَّثَنِي صَيْفِيٌّ، عَنْ أَبِي السَّائِبِ، عَنْ أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ، قَالَ سَمِعْتُهُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم ‏"‏ إِنَّ بِالْمَدِينَةِ نَفَرًا مِنَ الْجِنِّ قَدْ أَسْلَمُوا فَمَنْ رَأَى شَيْئًا مِنْ هَذِهِ الْعَوَامِرِ فَلْيُؤْذِنْهُ ثَلاَثًا فَإِنْ بَدَا لَهُ بَعْدُ فَلْيَقْتُلْهُ فَإِنَّهُ شَيْطَانٌ ‏"‏ ‏.‏
There is a group of jinns in Medina who accepted Islam, so he who would see anything from these occupants should warn him three times; and if he appears after that, he should kill him for he is a satan.


Syaitan jin yg mengacau manusia tentunya lebih jahat daripada syaitan jin di Madinah tu(jin islam yg degil tak mau meninggalkan madinah selepas diberi amaran 3 hari tu), takkan nak dipujuk belai je walau dah bertahun tahun atau puluhan tahun kacau manusia???


Oleh yg demikian, bunuhlah syaitan syaitan jin yg kacau manusia ni, mereka adalah musuh yg nyata bagi manusia, jika dikalangan mereka mencuri dengar berita langit(ucapan para malaikat) pun para malaikat bunuh( dengan rejaman api yg menjulang lagi menembusi), napa kita tak ikut????? so ikutlah...... jangan dipujuk rayu jin tu agar tak kacau manusia lagi, tak jalan punya!!!!!

Selasa, 6 Januari 2015

KIAMAT

NI SAJA JE NAK BUAT CERITA, TAK BOLEH PERCAYA... HEHE


Cerita tentang dunia, tentang alam, tentang cakrawala, tentang metafora, eh metafora  la pulak, metafora tu apa.... hehehe


Ok, dimulakan dengan penciptaan Manusia, Adam..... adam dicipta dari adunan tanah(tanah air api angin), masa Adam dicipta disyurga, dunia dah ada kan, dunia pun dah tua masa Adam tu dicipta, jadi, sebelum dicipta Adam, berapa ramai khalifah di dunia ini Allah dah cipta dan musnahkan???? tentu lah dah banyak kan, sebab dunia pun dah tua!!!

Sebelum manusia, yg jadi makhluk pentadbir dunia adalah Jin, kan, sebab tu bila Allah ciptakan manusia, jin tu marah, sebab jewatan kene rampas...lagipun jin kan dari api, panas jek, tu yg senang marah, sombong..... agaknya lah... hehe, dan jin pun Allah cipta dah ribuan tahun sebelum adam diciptakan, malah ketuanya dari golongan Azazil, kira azazil yg paling tua la, pernah Allah naikkan ke syurga menjadi ketua para malaikat walaupun azazil tu dari bangsa jin.... maknanya mereka sebelum adam dicipta pun banyak yg islam sentiasa beribadah pada Allah.

Beribu ribu tahun sebelum adam dicipta, jin dah ujud, jadi khalifah dunia, tapi sebelum jin, tak kan tak de????? yg setakat dengar dengar tanpa pembuktian, ialah sejenis makhluk yg juga tak nampah dimata kita, dipanggil Al hin, berjuta tahun mereka mentadbir dunia sebelum Allah hapuskan sedikit demi sedikit, lum terhapus semuanya, masih ada sedikit sedikit pun dah jemu hidup, tapi tak de sebab Allah nak matikan mereka....lum ada penyebab....tapi bilangannya pun takat berapa ratus ribu je tinggal.... agaknya lah, hehe


Benarkah ada Al Hin???? entah, bukan ada bukti pun!!! tapi kalau ikut kata dari alam mistik, mereka ni memang ada, dulu dulu memang kira penguasa dunia la, iaitu sebelum diciptakan golongan golongan jin,  tubuh Al hin diciptakan dari gabungan tiga unsur, iaitu air, udara dan cahaya, tiada tanah dan tiada unsur api.... agaknya lah....

Mereka bersayap yg besar, 2 sayap jek.... seluruh tubuh dipenuhi bulu bulu halus berwarna putih kebiruan...sangat cantik, sosok tubuh seperti manusia cuma berbulu dan bersayap, yg lagi cantik sebab ianya dicipta antara unsurnya dari cahaya. so tubuh mereka bercahaya kebiruan.... tapi tak la macam malaikat, malaikat cahaya putih.......... entah ye entah tidak... hehe

Mereka ni bukan musuh manusia sepertimana syaitan dari golongan  jin, tapi Alhin yg masih ada ni ada jugak yg kacau manusia, kerana kira depa ni antara golongan pengacau gak, tapi tak la kacau sangat, sikit sikit buat gurau gurau, kerana dah terlalu bosan hidup yg tak berpenghujung...... agaknya la... hehe

Memandangkan golongan Alhin yg juga berbagai bangsanya dulu tu pun tinggal sedikit jumlahnya, tidak lagi membiak kerana balasan Allah pada mereka kerana merosakkan alam, ini menunjukkan mereka juga mati, sedikit demi sedikit.....

Mati????? abis Jin mati tak???? tentulah mati jugak, cuma jin kan membiaknya cepat, sekali keluar telur seolah spora pada pokok fern tu, berjuta..... lalu tumbuh menjadi anak anak jin... sebab tu jin tetap banyak tak habis habis.... walau dibunuh berjuta tiap hari pun takkan habisnya mereka.... kalau Al hin dibunuh ye cepat habis, almaklum jumlahnya dah tinggal sikit, tak membiak lagi pulak tu.... Kalau Al Hin kacau manusia, boleh tak dibunuh????? jawabnya tentulah boleh, kalau Allah izinkan, dengan apa???? kalau dia dari cahaya biru, nak bunuh kenelah guna api yg lagi biruuuuu, hehehe tapi tak de sebab janganlah dibunuh, dosa tau!!!!

Sebelum Alhin, ada makhluk lagi tak???? tentunya ada, entah dari apa ciptaannya, tapi namanya kalau tak silap Al Al Jugak, Al Bin kot........ pedulilah, tak perlu dikaji pun....


Cerita di atas tu mengganbarkan bahawa Dunia ni Allah dah cipta lama sangat dah, kita ni manusia pun baru jek diujudkan Allah ni, Kalau Allah bosan, dihapuskan kita ni sedikit demi sedikit sampai habis, Lalu Allah cipta makhluk yg baru.... boleh je kan???? Sebab Allah tu Maha Berkuasa....

Berbalik pada Dunia yg dah tua ni, bila Allah nak hancurkan???kiamat???? abis kalau Allah hancurkan dunia, Allah nak buat apa????? takkan Allah nak tengok syurga neraka tu je???


Mungkinkan cakrawala yg ada ni cuma yg ada ni je? kan langit ni tak berpenghujung???? mungkin ada cakrawala yg lain yg hampir serupa dengan cakrawala kita ni, maksudnya planet bintang bulan bumi yg ada kat kita ni cuma satu cakrawala, mungkin banyak lagi cakrawala yg sama seperti ini ditempat yg lain, mungkin banyak, mungkin 2,5, 7 atau sebagainya, sapa tau??? kan


Cakrawala kita ujud ni, entah entah dah yg ke berapa ratus agaknya, mungkin banyak cakrawala sebelum ni dah Allah hapuskan.... sapa tau kan.... dan setiap keujudan cakrawala ni, mungkin jumlahnya Allah hadkan, mungkin takat 7 cakrawala je dalam satu masa, mungkin lebih, kalau lama sangat Allah boleh jek hapuskan, lalu cipta satu cakrawala baru, dan terus terusan sebegitu.... mungkin boleh kan?????? atau tak mungkin???????

So, bila pulak kiamatnya????? kata kiamat tu hancur apa yg ada???? ye la kot, kalau Allah hapuskan satu sistem solar atau cakrawala tu kira hancur la, kira kiamat la, kan???? dah tu bila ppulak balasan syurga neraka?????


Entah, suka Allah la nak buatnya bila, boleh saja Allah tak mau buat pun, atau boleh saja Allah cepatkan... itu bukan urusan kita, segalanya haq Allah, suka dia la nak buat ke tidak.... betul?????? atau entah????????? hehehe

Tapi kan, setakat yg aku tau la, lebih cepat bumi kita ni kita hancurkan, lebih cepat kiamat tu datang, tak kiralah kiamat akibat Allah hancurkan bumi atau cuma Allah hapuskan manusia seluruhnya dibumi, antaranya adalah kita memanaskan bumi, dengan berbagai cara antaranya melepaskan udara bertoksid hingga menyebabkan lapisan ozon menipis, atau yg kerap semua manusia lakukan ialah menebang pokok dan tumbuhan. Pokok dan tumbuhan tu sumber oksigen, kalau ditebang, mana la nak adanya oksigen, tak bernafas kita!!!, lagi banyak penebangan hutan ditukar jadi perumahan, lagi cepat dunia kepanasan, kalau tukar jadi pertanian yg hampirsama dengan hutan keadaannya, ok jugak tupun boleh menyebabkan perubahan ekosistem, menyebabkan tadahan air berkurangan yg menyebabkan banjir kilat.

So, tanda kiamat yg paling mudah ialah bila hutan didunia dah musnah, tiada lagi simpanan air tanah, tiada lagi hidupan hutan, tiada lagi sumber makanan haiwan dan manusia.... segalanya jadi hutan batu, panas, apa yg boleh hidup??? manusia akan kekurangan makanan dan sumber oksigen, lalu mati sedikit demi sedikit, kalau tetiba Allah nak hancurkan dibagi gempabumi yg dahsyat, gunung gunung bertebaran, air lautan naik kedaratan menjadi tsunami paling besar, dan hapislah seluruh manusia.... yg tinggal hanya bumi yg tandus untuk Allah cipta makhluk yg baru.......


Apa la aku merapu kali ni, tak de kerja ni.... hehehe



PETUA.... MEMBUAHKAN POKOK BUAH

POKOK BUAH BERBUNGA LEBAT TAPI TAK JADI BUAH??? Sapa ada masaalah ni??? dah selesai??? Senang jer cara nak biar buah tu lekat.....