Rabu, 26 September 2012

DICINTAI HANTU LAUT miang

Dah lama tak mengarang cerita... bukan tak de kes, banyak sangat kes menarik, tapi saja tak tulis kat sini...

Ok, ni satu, kejadian ni baru, malam tadi(26/9/2012) kali kedua pesakit tu menghadirkan diri ngadap aku... kikiki

Kali pertama dia datang pada 24/9/2012, datang tu sebab mengadu pehanya dibahagian belakang sakit sangat, nak gerak sakit, nak duduk sakit dan semua sakit, dah 2 minggu dia sakit, dalam masa tu dah 6 perawat dia berubat tapi masih gitu juga....

Aku ingat kes biasa biasalah, macam kes sebab urat jek... tapi bila aku bagi current, terus kerasukan....

Suka la aku, sebab jin tu nak bersembang... kikiki( sebenarnya jin jin tu banyak, semua hantu laut, perbualan ini pun tak teratur dan aku rangkum jek, sebab sembang bunuh tukar, sembang bunuh bunuh tukar..., sembang bunuh bunuh lagi dan lagi banyak sangat kali)

antara dialog:

Kenapa masuk tubuh ni.... jin tu kata, aku suka kat laki dia, cik M..... aku tanya lagi, kalau suka kat laki dia, napa masuk tubuh bini dia? jin tu kata entah... saja saja...

Kenapa ko suka cik M tu? jin tu kata dia hensem, aku tanya balik, mana hensem, aku ke cik m? dia kata cik M la, ko hodoh! aku nak tengok pun tak leh! hehe... jin tu  memang tak pandang aku langsung....pasal hodoh sangat kot... kikiki

Aku kata lagi, abis, kenapa orang ni datang rumah aku ko tak lari dulu... dia kata entah, tadi dah bisik jangan datang pun orang ni degil datang jugak!

Aku nak kawen dengan laki dia, aku cantik, ko nampak tak aku cantik? aku kata, cantik ke? selekeh jek, hanyir, lembek.... dia kata tak, aku cantik... rambut panjang, mika licin, putih kuning kulit aku.... aku kata weekkkkk, tu ko menyamar, tengok la rupa asli ko...

Dan banyak lagi aksi, bual bual dan macam macam, tapi semuanya pasal semua hantu laut tu nakkan laki dia... jatuh cinta la konon... hehehe

Nak tau kenapa jin dari jenis hantu laut tu mangacau dia????

Laki dia tu kerja imegresen, kekadang masuk laut, tapi dia jenis penakut dengan laut, so setiap kali nak naik bot, dia pun bacalah apa apa ayat untuk keselamatan dia kat laut tu.... so hantu hantu tu terpanggil la untuk tolong bagi keselamatan kat dia....

Dan antara jin jin tu beritau, yg sakit tubuh tu dia makan le, sedap daging dia, sedap darah dia....paling banyak duduk kat peha tu la... kat pinggang, kat perut.... banyak makanan...

dan yg malam tadi, banyak yang baru masuk, sebab yg hari pertama tu dah clear semuanya.... yg malam tadi datangnya dari kawan kawan dia, dari yg duduk dalam badan suami dia, dari tepi jalan dsb... tapi rata rata jenis hantu hantu yg tujuannya nak makanan... darah dia le

Yang terakhir tu jin islam, lama dah dalam badan, malam pertama tu dia tak de sebab dah lari dulu.... pandai berlakun seolah olah seperti tuan punya badan, baca quran, selawat dan macam macam.... sebijik macam tuan badan, kalau tak perasan pasti tertipu..... aku main mainkan jek... dah suruh baca baca tu aku bagi current.... kepanasan... hehehe, kalau manusia mana boleh kepanasan, bukan current letrik pun.... 

Akhirnya baru mengaku siapa dia, lepas tu merayu aku agar aku lepaskan.... aku nak dirayu selepas dia menipu cam tu?????? bukankah aku ni hantu yg tak de belas kesian dengan hantu hantu yang lain... dia menangis, merayu agar ku lepaskan... aku suruh mengucap dan aku kata ko dah lama sangat mengacau dia, lebih 20 tahun... takkan ko nak menipu lagi kali yg entah keberapa.... lalu dia mengucap, dan zasstttttt... pengsan... sedar sepenuhnya

Hang hadir bersamanya, suami, anak dan menantu terpegun sebab aku tak belas kesian dengan jin yg merayu.... hehehe.... itulah aku, hantu yg brutalllllllllll

Selasa, 25 September 2012

PERUBATAN ISLAM PERLU BERDAFTAR


PERUBATAN ISLAM PERLU BERDAFTAR

Tajuk ni aku baca metro 25/9/2012. Kementrian Kesihatan akan menubuhkan satu majlis khas yang bertujuan untuk mendaftarkan semua pengamal perubatan samada islam, tradisional Melayu, cina dan india.

Aku menyokong penuh akan penubuhan majlis ini, Cuma aku agak bimbang sekiranya pendaftaran ini ada tujuan lain yang lebih dalam iaitu untuk mengambil kesempatan pula terutama akan mewajibkan semua pengamal itu menghadirkan diri untuk berkursus yg berbayar seperti badan badan professional yang  lain yang memerlukan pula mata CPD untuk tujuan pembaharuan, dan mungkin juga pengamal perlu membayar kos untuk pendaftaran tersebut, atau mungkin juga pengamal perubatan ini akan dikenakan pula kemudiannya mendaftar sebagai peniaga dengan suruhanjaya syarikat Malaysia, lembaga hasil dalam negeri, jabatan kastam dll yang tentunya tujuan sebenar ialah untuk mencukai mereka.

Jika itulah tujuan sebenarnya, bagaimana pula pengamal perubatan yang buat kerja ini secara sukarela, ikhlas, secara sambilan atau hanya sekadar ingin berbakti kepada insan yang dianiayai?

Tetapi jika tujuannya hanyalah untuk menjadi badan pengawal akan segala aktiviti perawatan alternative ini agar kesemua pesakit tidak ditindas atau ditipu sewenang wenangnya oleh perawat yang menjadi syaitan manusia, tak kira untuk kepuasan dan keuntungan dunia seperti kewangan, nafsu serakah dan apapun bentuk penindasan, ianya sangat sangat baik dan sangat digalakkan.

Sepertimana bidang kedoktoran yg pelbagai seperti mata, hidung, mulut, canser, kulit, gigi, mental, tulang, jantung, buahpinggang, sakit puan, sakit tuan, saraf, bius, farmasi dan banyak lagi, bidang alternative Melayu dan islam itu sendiri terbahagi kepada banyak bidang, contohnya urut, tulang, ahmar, sawan, buah pinggang, barah, santau, sihir, saka, gangguan jin dan hysteria, jodoh, rumahtangga, anak anak, hartabenda, perniagaan, pukau dan lain lain. Setiap pecahan ini memerlukan pemantauan yang berlainan kerana sebab utamanya bidang yang dipakari adalah berlainan sama sekali.

Persoalannya siapa yang layak memantau? Adakah kementrian  atau jakim atau majlis yang ditubuhkan mempunyai kepakaran? Tentunya tiada bukan! Malah untuk merobohkan kuil hindu haram ditepi jalan pun ramai pegawai majlis agama tak berani buat, terutama takut gangguan jin mengganggu keluarganya. Apakan pula untuk mengawal selia kepelbagaian ilmu dan kepakaran perawat tradisional dan islam ini yang tentunya tak lari dengan dampingan jin jin….

Walau apapun, aku amat berharap majlis ini dapat ditubuhkan dengan seberapa segera, kerana terlalu banyak kes kes  penganiayaan pada pesakit telah berlaku.

Garis garis pedoman… hehe
Tingkahlaku perawat
Keupayaan dan tahap keilmuan perawat
Apa yang digunakan perawat
Kreteria perawat
Apa batasan caj pada pesakit
Hukuman pada perawat engkar
Atau apa lagi?????????



Selasa, 4 September 2012

Jom, bunuh syaitan(jin jahat)

Dari Abu Said al-Khudri r.a katanya, Rasulullah s.a.w bersabda:Sesungguhnya di Madinah terdapat sekelompok jin yang telah Islam. Maka sesiapa yang telah melihat jin-jin ini, beri izinlah dia tinggal selama tiga hari. Jika sesudah tiga hari telah diperingatkan supaya pergi, tetapi dia masih kelihatan, bunuhlah. Kerana itu adalah syaitan.



Jom bunuh lah syaitan yg berada dirumah kita, didalam diri kita dan ahli keluarga kita.....

PUSAT RAWATAN ISLAM : JOHOR

Sekarang banyak betul premis pusat rawatan islam tumbuh di Johor bahru nih... hebatttt

Bagus lah, lagi banyak lagi bagus, moga yg sakit dapat disembuhkan


Tapi, diharap janganlah hanya beroperasi hanya kerana dunia(RM RM RM) tapi untuk akhirat juga (IKHLAS)... dan pastikan perawat benar benar layak digelar perawat, bukan hanya takat hafal ayat ayat ruqyah lantas terus buka pusat rawatan.... tak jalan punya, kesian pesakit


Perawat kene pastikan dirinya memang selayaknya digelar perawat, maksudnya memang dah mampu merawat, seperti tahap doktor, bukan hanya sebagai jururawat... hehehe


Kebergantungan pula bukan pada ayat, tapi pada tuan punya ayat(Allah), kalau takat bergantung pada ayat, jangan harap le pesakit tu leh sembuh, kecuali le nakkan pesakit datang berulangkali untuk dikenakan bayaran.... cuba pastikan pesakit terutama yg gangguannya ringan, dapat dirawat sekali dua terus sembuh

Ahad, 2 September 2012

Shawal

Aku ingat Shawal nih nak rilek, malam raya kedua pun dah ada kes

Tapi tu la, ceritanya macam kes berat sangat, berbelas tahun sakit, sering kene rasuk, ada kala halau tetamu kata ada tetamu lain nak hadir, tapi dia sendiri yg tukar bagi putih sedondon, mengaku jadi puteri itu ini..... katanya dah merata juga berubat, manjang kene rasukan yg teruk masa berubat.... yg terakhir dia gi pusat rawatan islam di bangi tu, seminggu sebelum ramadhan, ada rasukan.... so aku ingat kes bestttt, ada aksi...

Tapi bila hadir malam tuh.... apa aksi pun tak de.... takat dada berdebar dan panas panas tubuh jek.... hantu yg dalam tubuh tak berani langsung nak fight dengan aku.... geli jek hantu tuuuuu...

Oleh kerana tak de fight, aku zasst jek semua yg dalam tubuh tu, kebanyakannya hantu hantu, ada sikit je bunian.....saka jek, bukan orang hantar pun sepertimana yg di beritau sebelum tu.... dah manusia nih asik berburuk sangka sesama manusia hasil tipudaya jin jin saka tu...

Patutnya dah lama setel, sebab jin tahap rendah jek, pun takat berapa puluh ekor aje....

Dan selepas aku balik kerumah sendiri, tiap hari nak beraya pun tak leh, ada jek kes.... hehe... apa leh buat, dah jadi  tumpuan orang kan.... nak lari ke sungai pun tak sempat


Tapi tu lah, rata rata sakitnya sebab hantu hantu sempoi, kecik kecik.... yg peliknya dah berubat merata Malaysia.... kenapalah perawat sebelum ni tak bunuh jek saka saka tu semua, kalau dibunuh kan senang, tak le mereka merayau merata cari penawar..... ni setakat halau, keluar dari pusat rawatan, berdesup semua yg dikeluarkan perawat tu masuk balik....... kesian pesakit terus terusan sakit.....