Rabu, 4 Mei 2016

MEMBUNUH IBLIS

Ramai yg kata iblis tak boleh dibunuh
Pembunuh jin pula kata... iblis boleh je dibunuh
Perawat pula rata ratanya pun kata...yg iblis tak boleh dibunuh

mana satu betul????


Jawapannya dua dua jawapan betul

Memang iblis yg minta tangguh dengan Allah tu, Allah dah beri tangguh untuknya sesatkan manusia selagi masih ada manusia didunia tak boleh mati dibunuh... sebab Allah tak izinkan dan Allah memang x bagi pembunuh jin bunuh dia... so jawapannya betul la iblis seekor tu yg tak boleh dibunuh.


Abis yg pembunuh jin kata boleh dibunuh pulak kenapa???

Jawapannya betul juga

Yg diberi tangguh tu sekor tu jer..... abis keturunan iblis kan iblis juga... iblis tu kan dari golongan jin, satu golongan la.... keturunan iblis pun dipanggil iblis juga. yg keturunan iblis ni la yg boleh dibunuh.

Macam ifrit... ifrit tu golongan jin juga.... bukan seekor... semua ifrit kita panggil ifrit, kita tak la panggil abdul wahub ke, abdul wahid ke, abdul wahab ke... penjaga harta sidek sigaraga... hahaha... sebab ifrit tu satu golongan jin juga... kalau dia islam baru tak panggil ifrit tapi panggil jin islam... molek la sikit

Iblis tak de yg islam dah....

Bunuh ifrit tu kira susah la juga banding bunuh hantu hantu... tapi bunuh iblis lagi la susah...7x susah banding bunuh ifrit..... tapi masih mudah la jugak banding bunuh lipas...bunuh nyamuk... bunuh lalat... susah maa... lagi la yg lalat jenis terbang laju tu... hahaha



ada bangkangan???

atau nak kata iblis tu bukan golongan jin tapi individu jin????
atau nak kata yg iblis tu tak de keturunan??? yg namanya iblis jugak??
atau nak kata yg keturunan iblis tak dipanggil iblis, tapi dipanggil syaitan????

Syaitan tu maknanya jahat, jin dan manusia yg jahat dipanggil syaitan... tapi Allah bahasakan syaitan banyak banyak dalam quran tu merujuk pada jin jin yg jahat jer, perkataan syaitan tu Allah tak banyak tuju kat manusia yg jahat... sebab manusia yg jahat banyak gelarannya bergantung apa kejahatan yg dilakukannya.

So.... syaitan bukan nama makhluk bernyawa, tapi sifat kejahatan pada makhluk bernyawa jin dan manusia.


Pernah kene ganggu iblis????

Rata ratanya tak pernah la... bukan standard iblis nak kacau orang macam kita... iblis akan cari dan tuju kat orang yg tinggi iman dan takwanya untuk sesatkan... tahap kita kita ni... hantu hantu kacau pun dah tewas.... hahaha

Tu yg ada perawat handal.... dengan hanturaya pun takut.... walhal tu kira jin tahap bawahan sangat.... maknanya tak handal la


jauh lagi dari handal tu


hahahaha

Macamana bunuh iblis???? hahaha... banyak cara daaaa tapi bukan la dengan rukyah jampi bagai tu... depa pun ikut jer baca

kalau iblis iblis tu dah dalam badan... agak mudah dibunuh sebab bandingan dgn ifrit pun takat 7 kali kekuatannya jer... kasi la current yg tinggi megawatt baru iblis tu hancur...  simbolik jer ni hehe... maksudnya gunalah kekuatan yg lagi tinggi.

Golongan Azazil tu 7x lagi lagi kuat dari iblis, pernah ngadap??? hahaha

Tak per... kes iblis dan azazil ni kes terpencil... tak leh setel meh ngadap aku.. hahaha







Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PETUA.... MEMBUAHKAN POKOK BUAH

POKOK BUAH BERBUNGA LEBAT TAPI TAK JADI BUAH??? Sapa ada masaalah ni??? dah selesai??? Senang jer cara nak biar buah tu lekat.....