Isnin, 11 Julai 2011

MERAWAT HISTERIA DI MAAHAD TAHFIZ JB

8 july 2011

tengahari dlm pukul 12 seorang guru sek menengah majidee minta bantuan, kes histeria disekolahnya dari pagi, ada ustaz yg sedang merawat

aku sampai kul 12.20, terus ke bilik yg ustaz tu rawat, tengok dia tengah merawat..... aku tolong zasst sampai pengsan.... dan cari pesakit lain dibilik yg lain... ada 3 orang lagi, aku zasst sampai pengsan 2 org , tapi yg lelaki tak pengsan, cuma makin segar,

Balik kebilik yg pertama, ustaz dah hilang, tapi budak tu terasuk lagi... terpaksalah aku menghadapi kesaorangan dibantu guru guru wanita dan pelajar pelajar....

sedang buat, tetipa terdengar pekikan lagi diluar, seorang pelajar memberitau ada sorang pakcik (tukang ubat juga kot) tengah cuba tolong dia...

Aku cuba settlekan budak ni dulu, sebab kuat sangat rontanya... pengsan berkali kali tapi merasuk kembali... banyak la jinnya tu....

Bila keluar tengok yg menjerit tu masih kerasukan.... aku buat apa yg patut, buat dia dulu, kemudian yg liat tadi hingga pulih, pukul 1.00 siap



pukul 2.30 dapat call dari sekolah menengah tahfiz di JB, aku on the way ke opis, terpaksa teruskan sebab ada urgent dokumen kene tandatangan..... lepas tu bergegas kesana, jem pulak jalan.... pukul 3.40 baru sampai disambut seorang ustazah dan seorang ustaz... terus dibawa ke surau dimana seorang pelajar kerasukan diasingkan dan penuh surau tu dengan pelajar lain, beserta beberapa ustazah... aku zasst sampai pengsan... keluar, jumpa seorang pesakit yg sedang dipapah tapi masih kerasukan aku zasst juga sampai pengsan..

kemudian dibawa ke sebuah bilik mesyuarat guru, ditempat kan 3 orang pesakit... zasst zasst zasst sampai penat sebab pingsan, bangun bertukar, manjang gitu jek, banyak benor jinnya... kemudian semua pesakit dikumpulkan kesitu... aku buat berkesaorangan juga sebab ustaz tu tolong jaga pintu, ustazah tolong pegang, pelajar lain tolong pegang juga..... zasst zasst sampai penat


akhirnya pukul 4.50 lebihkurang selesai dan semua sedar.... alhamdulillah

5 ulasan:

  1. ceciter sket wak..ape kehenyer tuh..

    BalasPadam
  2. a ah....ce citer detail sket...nape derang tu smua...kenapa tetiba de kerasukan..mesti ada something,,,

    BalasPadam
  3. takde sebab, saja jin nak mengacau je... dah memang kerja dia

    setau aku, yg Maahad Tahfiz tu memang tiap tahun begitu.... ialah jin kan tak suka umat manusia ni hafiz AlQuran, so depa tu buatlah supaya pelajar tu semua sukar menghafiz

    BalasPadam

KG MELAYU SHELLOUT