Isnin, 15 Disember 2014

AMALAN YG ISLAMIK, TAPI JIN YG HADIR

Mula mula sekali, mintak maaf kalau ada yg tersinggung, terlompat, atau terhantuk kepala bila baca coretan aku ini, hehe



Apa amalan yg islamik yk kita kerap buat? solat, zikir, puasa sunat, sedekah, baca quran??? mengundang jin ke???? jawabnya tentulah tidak, terutama jika amalan tersebut dilakukan sejujur jujurnya, seikhlas ikhlasnya hanya dan semata mata kerana Allah.

Abis, apa amalan islamik yg mengundang jin???? banyak!!!!! terutama yg ada kaitan kepentingan diri, anak anak dan hartabenda, iaitu yg bukan bertujuan mengesakan, mengingat dan memuji Allah.



Ada amal baca Ayat Qursi tak???? kenapa kita baca???? kerana nak puji dan ingat Allah ke???? atau kerana nak keselamatan????

Ada baca 3 Qul???? mengapa baca???

Ada amal manzil, ruqyah, mathurat????? ayat 33???, ayat 25??? ayat 7?? ayat 5?? ayat 1??? bismillah 21?? bismillah 9, bismillah 6, bismillah macam macam bismillah ada!!! mengapa baca??? nak ingat Allah ke??? atau nak fadilatnya???

Kalau nak ingat Allah, kenapa pilih ayat tu??? konon lebih dekat dengan Allah atau konon ada power gitu?????


Kalau nak ingat Allah, kenapa tak solat je? kenapa tak zikrullah je siang malam pagi petang dlm berdiri, duduk berbaring??????? kan lagi afdal!!!!



Amal manzil ke apa tu, sebab diberitau boleh dapat perlindungan/keselamatan kan???? ingat, amalan ayat qursi untuk keselamatan tu setan yg ajar!!!! nak jadi murid setan ke????


Amalan manzil tu, nabi buat sekali je, tu pun untuk merawat badui yg kene sejenis penyakit gila, yg kita buat tiap hari, untuk buang gangguan jin tu apa hal????? kalau nak amal ikutla nabi tu, rawat penyakit gila, bukan untuk halau jin, ingat jin takut ke amalan kita tu???? jin terbakar ye??? hebat kan ajaran yg kita diajarkan.... hehe, bukan ke ayat quran tu hanya peringatan untuk sekelian alam, sekelian alam tu bukan untuk jin jugak ke??? maknanya jin pun baca Quran!!!! kalau jin pun baca quran, manzil tu bukan ayat quran ke???? kalau jin pun baca quran, boleh baca manzil, agak agak kalau kita baca manzil kat depa, depa buat apa??? depa terbakar??? depa lari??? depa senyum??? atau depa ketawa?????



Amalan ayat ayat pendinding tu semua adalah sebab kita amal untuk dapat keselamatan kan, sebab konon kalau baca kita atau keluarga dan harta kita ada yg jaga, iapa yg jaga???? Malaikat???????

Hebat sangat kita nak suruh malaikat jaga kita?????????

Jangan harap!!!!!!!!!!!!!!!!! amalan kita dah la tak seberapa, tak kerana Allah semata pulak tu, ada hati nak malaikat jaga?????


Walhal sebalik nya syaitan dari kalangan jin bergembira, menjadikan sipengamal tu sebagai tuannya, untung untung tuannya ada anak cucu, boleh bertuan manusia hingga berketurunan, apa yg kita panggil tu????? ala saka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Itulah punca kini kenapa ramai orang islam bersaka!!!


Amalan islamik yg lain, seperti baca ayat Quran untuk kuat, untuk gagah, untuk dipandang mulia, untuk dihormati, untuk disanjungi, untuk digeruni, untuk dituruti, untuk memanggil rezeki, untuk melaris barang niaga... ah macam macamlah penggunaan ayat Quran yg dipesongkan.... asal nampak islamik, ikut je, buat je, amal je.... walhal makin bersaka semua, lepas tu bila sakit, sibuk nak buang jin setan tu semua???? dah kita yg panggil, jangan la salahkan mereka, mereka memang cari peluang je, untuk menyesatkan kita!!!!! dan kita yg panggil dipa untuk menyesatkan diri kita!!!! salahkan la diri sendiri!!!!!


Abis, nak baca apa???? baca apa???? kan dah kata ayat Quran tu hanya peringatan, mana jin boleh lari, tak reti nak minta perlindungan Allah sendiri dengan bahasa hati?????????? Allah tak tau ke bahasa melayu, bahasa mandarin, bahasa jowo, urdu tu???????/ mohon je la dengan bahasa sendiri!!!! takkan mohon pada Allah pun nak guna script yg tersendiri diulang hari hari??? dah jadi mentera pulak!!!


Faham ke tidak ni??????????? hehehe





ikhlaskanlah ibadahmu hanya dan semata mata kerana Allah, AlQuran tu hanya peringatan untuk sekelian alam, tak boleh halau setan, sebab tu kene mintak perlindungan Allah jika baca Quran. kalau baca tak mintak perlindungan Allah, malah setan menyesatkan........... jangan jadikan Alquran tu sebagai mentera............


Bacalah Alquran yg lengkap, fahami peringatan yg diberi, ikuti ajaran yg diberi, patuh akan ugutan yg dipatri







1 ulasan:

  1. Dalam kisah Abu Hurairah radhiallahu ‘anhu dengan syaitan yang mencuri harta zakat, disebutkan bahawa syaitan tersebut berkata,“Biarkan aku mengajarimu beberapa kalimah yang Allah memberimu manfaat dengannya. Bila engkau masuk ke tempat tidur, bacalah ayat kursi. Dengan demikian, akan selalu ada penjaga daripada Allah untukmu, dan syaitan tidak akan mendekatimu sampai pagi.” Ketika Abu Hurairah menceritakannya kepada Rasulullah shallallahu ‘alahi wa sallam, beliau berkata, “Sungguh dia telah berkata benar, walaupun dia sebenarnya banyak berdusta.” (Hadith Riwayat Bukhari no. 2187)
    Nabi yg endorse tu....takkan jadi murid setan??? Mcmns tuan paham ni????

    BalasPadam

KG MELAYU SHELLOUT