Selasa, 27 Disember 2011

SAKA BUAYA PUTIH

SAKA BUAYA PUTIH

Hari krismas malam 25/12/11 aku didatangi sekeluarga yg bermasaalah. Sepasang suami isteri dan dua orang anak angkat yg comel dan mereka dibawa oleh abang pada suaminya yg dah beberapa kali datang kerumahku di majidee ni

Perbualan dimulakan, dan permasaalahannya ialah dah berkahwin selama 14 tahun masih lum dikurniakan cahaya mata. Sedangkan permasaalahannya bukan tak leh mengandung, tapi manjang hilang. Yg menjadi persoalan ialah salah satu yg hilang tu dah sampai 9 bulan, dah nak kehospital untuk bersalin tetiba hilang dari kandungan, yg lain dah 7 bulan, dah 5 bulan.... ada yg keguguran kembar baru dalam 4 bulan... kesian

Bila dengar begitu, aku terus menyimpulkan itu angkara saka... so aku minta alamat rumah dan zasst jin jin di rumah tu dari kejauhan, kemudian minta alamat alamat yg berkaitan juga dan kemudian zasst... kemudian si isteri tu aku suruh duduk membelakangi aku untuk aku bunuh semua jin dibadannya sekaligus... zasstttttttttttttt

Hampir pengsan/kerasukan tapi tak sempat dah sedar semula sebab jin tu terbunuh sekali hehe... kemudian duduk semula dikerusi dan kami sembang sembang... aku kata dah habis saka saka tu.. mereka mengangguk jek... tapi sang suami macam tak percaya katanya ada 2 ahli keluarga isterinya yg dah meninggal akibat dibuang saka tu, takut perkara tu terjadi pada isterinya pula... aku kata, ko takut pada jin? Kenapa? Jin bukan boleh buat apapun!! Dia pun katalah saka tu adalah saka buaya putih, yg datang akibat datuk bininya tu pernah terjatuh di laut selat johor –sungai perling dan diselamatkan oleh buaya putih tu, sebagai perantara, buaya putih tu akan terus menjaga seluruh ahli keluarganya(kononnya lah)..

Aku pun cakap apapasal tak beritau awal, aku nak sangat berbual dengan jin buaya putih tu.... dan bininya beritau tiap bulan Muharam dia boleh mengubat dengan buaya putih tu akan meresap dibadannya ‘menurun’... selalunya hanya adik beradik nye aje yg berubat kat dia... so aku suruh la dia cuba panggil buaya putih yg biasa meresap tu... panggil punya panggil tak juga datang... dia kata selalunya bila dia beri salam jek, kejap jek dah menurun.... aku kata, nak menurun macamana, jin buaya putih tu dah mati hehe

Kemudian dia kata, semua adik beradik diapun ada yg jaga, benda yg sama (buaya putih).... so aku suruh sebut nama sorang kakak beliau, dia sebut lalu aku tarik saka dari kakaknya tu masukkan kebadan dia, terus dia kerasukan... aku tanya nama ke apa, dia bagi signal ... bisu rupanya, dan suaminya kata yg saka kakaknya tu memang bisu tapi ganas, aku tanya ganas??? Hehe aku tiup jek terus hancur... sedar balik.. dan aku suruh sebut nama adik beradik yg lain... dan aku tarik juga masuk semuanya kat badan dia untuk suka suka buat ‘persembahan drama’ hehe... terus terasuk lagi, siap mengaku islam, nama aishah tu!!! Hehe.... walhal hantu laut jek, mana leh islam!!!

Maka aku pun dapat lah berbual dengan buaya putih tu.... dia siap marah aku kenapa memanggilnya dan mengapa aku bunuh tok tua (buaya putih yg selamatkan atoknya yg duduk kat tubuh si pesakit tu la)... aku kata la, sebab ko dah mengacau keluarga dia ni semua, jin tu kata balik, mana ada kami kacau, kami jaga mereka semua, aku balas mana ko ada jaga, dia kene hantar sihir pun jin sihir tu ko tak belasah, malah ko buka laluan, dia kata lagi aku buka laluan sikit jek, sebab jin jin semua sedara aku! Ceh!!!

Aku teruskan perbualan, ko kan yg curi janin dan anak anak orang ni sampai tak de anak, jin tu kata, memang le, aku ambik sikit je, sebab perjanjian, aku kata, sikit ko kata, tu yg sampai sekarang dia tak de anak tu ko kata sikit, jin tu kata ye, sikit je.... tengok, betapa jahatnya jin walau mengaku islam yg mengikut manusia, tetap juga ada tujuan jahat.... memakan janin, menyesatkan manusia , menyakitkan dsb.... sebab tubuh manusia dimakannya secara sikit demi sedikit...

Aku teruskan perbualan bla bla entah apa tak ingat... kemudian zasst... tumbang, keluar pula jin dari abangnya... bual bual juga.... pasal saka dll... siap broder tu tanya, buaya kuning yg timbul kat sungai perling tu buaya betul ke apa, jin tu kata, tu kan bapak aku, aku tanya lagi buaya betul ke, dia terus kata bodoh betul la ko, kan aku kata bapak aku!!, buaya jadian la, jin!

Hehe tak pasal pasal kene bodoh aku ni hehe... Dia tanya kenapa nak bunuh semua saka saka yg kat pesakit ni, bukan kacau aku pun, aku kata dah tugas aku, bunuh saka dan aku kata menyusah kan jek, nak ada anak pun tak boleh!, dia kata kan mereka ambik sikit jek, aku kata sikit ke apa, semua tuan ko ko sakitkan tubuhnya tu apasal? Dia kata, memang dah perjanjian, dan memang jadi makanan dia la kat tempat yg sakit tu...

So aku pun kata, oleh kerana ko pun dah lama sangat hidup dan dah nyusahkan orang, ni masa pembunuhan ko dah sampai, dia menangis dan kata janganlah binuh dia, dia yg jaga keluarga ni, kalau dia tak de, sapa lagi yg nak jaga mereka. Aku kata biar Allah yg jaga, ko semua tak de guna, menyusahkan jek, so aku tiup terus pengsan... sedar lagi dan rasukan lagi.... aku bual bual lagi dan zasst... sampailah yg terakhir merasuk tetiba anak angkat dia yg lelaki 5 tahun lebih terus memaki hamun aku, bodoh, babi, sial entah apa siap nak pukul aku nak terajang aku, nasib baik bapak dia pegang kuat...aku tiup dia elak siap menganjing hehe tak kene! tak kene, aku tiup lagi ngelak lagi tak kene tak kene... last last aku bangun ke dia, yg pesakit siap jerit, lari nak lari nak...dia siap sepak terajang aku, aku zasst jek la.... terus nangis tersedu sedu..... sedar... rupanya anak anak jin yg merasuk tu ada kat tubuh budak tu, banyak juga, bukan seekor dua

Kemudian aku bunuh la jin yg terakhir tu..... bila sedar aku kata, ok lepas ni ko dah tak leh mengubat lagi, sebab yg bantu ngubat tu dah mati, dia kata tak pe, memang nak buang.... so aku ajarla macamana nak halang jin lain dari masuk tubuh lagi, apa lagi selain sentiasa mengingati dan menyebut nama Allah siang malam pagi petang hanya semata mata untuk memuji dan mengingati Allah, ikhlas kataku... diapun mengangguk... lepas tu aku nak zasst kat suaminya... sisuami kata aku tak de jin, aku kata tak pe, sini! Nabi pun ada jin(qarin) ko pulak ngaku tak de jin! Meh sini aku zasst... lepas zasst aku kata ada 2 ekor, kata tak de... terdiam la dia...hehe

Ok.... selesai... balik la dia kerumah, mana tau leh dapat pula cahaya mata selepas nih... kene rajin rajin la.... hehe ... beramallllll ,kamu nih, ingat rajin yg tu jek! hehe



PEMBETULAN :

BAGI KEHILANGAN ANAK YG DAH 9 BULAN TU, SEBENARNYA DAH MASUK BILIK BERSALIN DIHOSPITAL SULTANAH AMINAH JB, DOKTOR DAH SELUK MEMANG ADA BABY TU... TAPI BILA DOKTOR TU PUSING DAN KEMUDIAN SELUK BALIK, DAH KOSONG... TINGGAL HANYA MACAM BUAH ANGGUR YG KELUAR... ALAH BAKI BAKI TEMBUNI TU LA.... PELIK TAPI BENAR

5 ulasan:

  1. Menarik betul cerita nih;)..thanks

    BalasPadam
  2. Lawak, tapi best... Berjanggut tunggu cerita baru.. hehe

    BalasPadam
  3. perghh dah update..terbaikkkk..lain kali update la tiap bulan..ehehe

    BalasPadam
  4. Menarik..
    kalau harimau putih ni cmne?

    BalasPadam
  5. part ni best..haha..

    "sisuami kata aku tak de jin, aku kata tak pe, sini! Nabi pun ada jin(qarin) ko pulak ngaku tak de jin! Meh sini aku zasst... "

    BalasPadam